Vintage Glider treffen - 17 mei 2009 te Boxmeer gaat definitief door.

Ziet er weer schitterend uit Willem................
icon14.gif

Ik hoop dat de tekening van de Edelweis snel beschikaar komt..........;)

Gr Harry

Ik meen dat Jakkie Takkie met de tekening bezig is.
Van de Edelweiss heb ik zelf niet veel maar van de Robbe Tonga heb ik de tekeningen en de bouwbeschrijving.

succes met de mosquito en de ASW15

Laatst bewerkt:
Startlijst bijgewerkt.
Als er mensen zijn die het bouwjaar van hun toestel weten (of het eerst bekende jaar dat het toestel leverbaar was) wil ik dat graag weten, leuk voor in het lijstje :-)

VIk meen dat Jakkie Takkie met de tekening bezig is.

Sorry Willem, misunderstading. Deze kist ziet er schitterend uit, en bedoelde met mijn uitspraak dat ik hem ook graag zou willen bouwen.

De tekening zit er aan te komen.

@Sjors

Deze vraag is aan mij gesteld neem ik aan.

Ja, ik heb de tekening van de Amigo. Weet even niet meer van wie ik hem heb..........(de leeftijd he.......)
Als je hem wilt hebben, laat het even weten.

Gr Harry

Laatst bewerkt:
Sorry Sjors, het is echt de leeftijd.....................:rolleyes: Of het is het:proost: van oud en nieuw.............

Nee, de Hi Fly heb ik niet.

Gr Harry

De tekening van de Amigo II heb ik digitaal en kan ik zo per e-mail sturen. De tekening van de Hi-Fly heb ik ook, maar zal ik eerst moeten laten scannen en eventueel kopieren.

Ik hou me trouwens aanbevolen voor een kopie van de tekeing van de Edelweiss.

Ruud

Tekening Edelweiss

Heren,

Ik heb de tekening ( na heel veel gemaail met Duitse modelbouwers ) van de Edelweiss in stukken ( laten ) bezorgen bij Jako.
Hij zal, wanneer hij tijd heeft de boel aan elkaar plakken en scannen.

Jako, als het te veel gedoe is, mag je de tekening ook we weer terugsturen.
Plak ik hem aan elkaar en kun jij alsnog scannen.

mvg
Kees

Clubkamp Nijmeegse LC

Heren,

Via de KNVvL (Michiel Faassen) werd ik gewezen op dit vintage treffen.
Lijkt me leuk om eens te zien.
De Nijmeegse Luchtvaart Club houdt dat weekend ook haar jaarlijkse clubkamp.
Wij vliegen dan vrijdagavond, zaterdag en zondag op de hei met vrij vliegende modellen. Er zullen ook enkele RC-DLG's mee gaan.

Het lijkt mee een mooie combinatie van vliegsporten.
Op de 17e zullen we zeker contact opnemen en wellicht op ongeveer de zelfde locatie (windafhankelijk) staan. Voor er een RC-DLG de lucht in gaat komen we natuurlijk ook eerst kijken of het desbetreffende kanaal beschikbaar is.

Met vriendelijke groeten namens de NLC

Erik Crins
(voorzitter)
e.crins@hetnet.nl voor evt. vragen, of gewoon hier typen.

Hoi Erik,
Mooi! Ik zou wel graag goede afspraken willen maken over de frequentiebewaking.
Wij zorgen in ieder geval voor een frequentiebord - zou het mogelijk zijn de RC-DLG'ers daar op te wijzen en af te spreken dat ze er gebruik van maken en niet te gaan vliegen zonder knijper?

Dus de dlg kan ook mee! Leuk.

Leeftijden ontwerpen:
Sagitta 900: ca 1980
Grunau Baby: model kan ik niet vinden, 1:1 origineel eerste helft jaren '30.

Frequenties bewaken lijkt me vanzelf sprekend.
Ik had bijna voorgesteld het knijperbord van de NLC mee te nemen.
Maar op deze menier komt het goed.
Is ook een ding om in de gaten te houden als we wedstrijden houden.
Een aantal F1B (wakefield) vliegers gebruikt draadloze termieksensoren (gecombineerde wind/temperatuurmeters) die ook op 35 Mhz zenden....

Ik zie er nu al naar uit!

Erik

Frequentiebord

Eric,

Weet je al welke frequenties de VV vliegers gebruiken?
Uit de aanmeldingen haal ik dat de volgende 35 Mhz kanalen bezet zijn door 'Vintage vliegers': Kanaal 62, 64, 65, 67, 68, 72, 74, 78, 79, 80, (2)82, (2)85

Al je weet welke kanalen er gebruikt worden kunnen we wellicht maatregelen nemen. Ik vind niets vervelender dan tijdens een dagje lekker vliegen steeds de frequentieknijper te moeten wisselen.

Leon

Accu laadmogelijkheid

Een ander vraagje wat me te binnen schiet: mijn voorraad LiPo's neemt gestaag toe en ik zal er zeker voor zorgen dat ze op 17 mei tot de nok gevuld zijn maarrrrrr. Stel dat je je accu's leegvliegt, zijn er dan mogelijkheden om je accu's op het veld bij te tanken.

Moet er eerlijk aan toevoegen dat ik nog een relatieve leek ben mbt laden van accu's als je niet in de buurt ben van een stopcontact . . .

Jacob Bos

Hallo Leon,

Zelf heb ik 64 en 65.
Jurgen heeft 72 geloof ik, maar ik zal het e.e.a. nog eens navragen op de club.
Dan laat ik later een lijstje zien met freq.'s

Erik.

Back