Vintage Glider treffen - 17 mei 2009 te Boxmeer gaat definitief door.

Jacob,

Misschien een idee.

Voor het laden van mijn accu's op het veld heb ik in mijn startkist een droge gelaccu zitten van 7,2Ah en 12V. Die kosten nog geen 20 euro of je pakt een oude uit een inbraakcentrale, ideaal daarvoor. Op deze accu sluit ik de acculader en kan zo op het veld altijd mijn zender-, ontvanger- en eventueel vliegaccu bijladen.

Deze droge accu kun je aan het einde van de vliegdag weer laden met het Pb programma (loodaccu's).

Gr.
Alex

T.a.v. frequenties e.d.; wij (de organisatie van het Vintage Glider evenement) proberen een goede oplossing te vinden voor dit probleem. Zoals Erik al aangeeft worden er bij het KNVVL evenement een aantal frequenties op de 35 MHZ band gebruikt. Daarnaast zijn er ook altijd 'vrije vliegers' op het roosendaalse veld, zeker als het mooi weer is. Het kan best nog wel eens lastig worden ben ik bang, je moet nl. ook echt fysiek bij elkaar in de buurt gaan staan om gebruik te kunnen maken van bijvoorbeeld een frequentiebord. Een ander punt is dat afhankelijk van het aantal deelnemers de drukte op het veld en in de lucht natuurlijk een hele andere omvang krijgt als wij vantevoren hadden bedacht.

druk.......drukker....te druk............

Ik ben het met Jako eens.
Dit wordt te druk!
Het is ook nog zo, dat wanneer je als vliegers niet bij elkaar staat en jouw model vlegt over een zender van een ander met een amdee frequentie, de kans op storing groot is.

We hebben m.i. een serieus punt van aandacht!

Ik ben het met Jako eens.
Dit wordt te druk!
Het is ook nog zo, dat wanneer je als vliegers niet bij elkaar staat en jouw model vlegt over een zender van een ander met een amdee frequentie, de kans op storing groot is.

We hebben m.i. een serieus punt van aandacht!

Ben ik ook mee eens, het word wel aardig druk.

ik weet niet wanneer NLC dit gepland heeft maar het staat nog niets op hun site (Calendar)

Ja...ik ga met Eric contact opnemen en concrete afspraken maken over hoe en wat. Wacht dat alstublieft even af. Als er een definitief plan/voorstel ligt is het nog vroeg genoeg om te besluiten wat we doen.

Zelfs als je alles geregeld hebt kun je nog gezeik verwachten. Ik heb er al 2x met een f3k wedstrijd gestaan. Alles van tevoren gepland en geregeld. Beide keren kwamen er mensen op de hei die daar regelmatig vliegen en vinden dat de hei van hun is. Die stonden aardig stampij te maken. De meeste vliegers zijn begripvol en medewerkend, maar verwacht de nodige tegenstand van een klein clubje.

Ik ga over op 2,4 GHz, dat scheelt vast een frequentie!

Hallo allemaal,

Even een kort door de bocht antwoord van mij.

Ik weet niet of iedereen hetzelfde idee heeft bij een 'vrije vlucht' vlieger.
Zoals het enkele berichten terug wordt geschreven zou je er van kunnen maken dat het gaat om RC-vliegers die op eigen gelegenheid een beetje rondvliegen 'vrije vliegers'.
Ik wil benadrukken dat het clubkamp van de NLC een weekend betreft waarin voornamelijk met modellen zonder enige RC-aansturing wordt gevlogen.
Een enkeling (tot en met vorig jaar nooit gebruikt) heeft een RC-thermiek meter (deze wordt meestal tijdens wedstrijden gebruikt) en er zullen enkele leden een RC DLG meenemen (vorig jaar vier).
Toen zjin we ook in de buurt van de brandtoren gaan vliegen met de RC-modellen op de zater- en zondag om te voorkomen dat er twee keer met dezelfde freq. werd gevlogen.

Ging tot nu toe altijd goed.

Het staat ook nog niet op onze site (kon het ook niet vinden op de KNVvL site), omdat het e.e.a. wordt ingepast in de wedstrijdkalender en die is sinds vorig weekend pas bekend.

Graag wil ik inhaken op PH_AJ's initiatief om concrete afspraken te maken. Het resultaat daarvan is hier dan weer te lezen.

Daar ging ik ook van uit, heb je een mailtje gestuurd met concrete voorstellen.
We komen er vast wel uit.

Groet
Arjan

Quote: "Ik ga over op 2,4 GHz, dat scheelt vast een frequentie! "

Mooi, dan kan ik Raymonds plekje in de matrix nemen. Zie ik Jan Hein ook weer 's vliegen :o Jeugdsentiment: Mijn Cirrus heeft in 1972 op de Rozendaalse hei leren vliegen. Ik heb toen alle denneboompjes in mijn vleugels gehad.
Bij deze mijn aanmelding:

F3Japio
Jaap
Graupner Cirrus
bouwjaar 1972 (ABS)
kanalen 78 79 71 73 77

Heeeeel leuk, nog een Cirrus erbij.
Jaap, nog een eerste en tweede voorkeur voor kanalen?

Harry (return) Graupner Mosquito en airtronics cadet-UT1 40mhz kanaal 90
Jako (Jakkie takkie) Graupner Ultra Fly, Multiplex Alpha-h, Cirrus, kanaal 78 (oeps Bruno...), hoogstartlijn
Kees (pl119) "Graupner Mosquito" Kanaal 74
Arjan (PH_AJH)"Graupner Cirrus" "Simprop Hurricane" "Merlin's Magic" kan 67 (evt kan 73) 2x hoogstart: tot 800 en tot 1500 gram.
George (sjors4x4)"Gentle Lady" "Dädalus?" "Hi Fly" kan 72
Jacob Bos (jacobbos) "Graupner Mosquito" "ASW 15 van Hegi?" 2,4 Ghz
Jan Hein (Jan-Hein)"SAGITTA 900" "Drifter"", Riser 2 m" kan 65 en synth.35
Bruno (Bruno van Hoek) "Dandy" (1972) kan 78
Gerhard (gait) Motorspatz L3 Wanitschek (ca. 1980 ?)kan 281, Hegi Twen 1973 kan 68
Leon (Wubbe) Sniff (ca. 1983), kanaal 282
Raymond (Fotor) Sagitta 900, Grunau Baby, synth 35 MHz
Wim(Willem P) Robbe Tonga, Edelweiss. 2,4 Ghz, 2 x hoogstart
Melvin Damen (PH-MEL) Multiplex Alpha, Gentle lady, Kan. 68
Fred Damen (Niet op dit forum nog) Multiplex Alpha, Kan. 62 of 75
Lyckele Govers (Vw4style) Milan van Carrera. (1975??) Kan 80
Guy (Gurodewa) E-spatz Kan 79
Dennis (Meylink)"SAGITTA 900" "SAGITTA 600" "Simprop Hurricane" kan 64 + 285 en lier
Peter (van Hangar Modelbouw) Graupner Uhu? Kanaal ?
Arno (Arno88, Dynaflight Bird of Time, 2,4 gHz
Jaap (F3japio), Graupner Cirrus 1972, kan 78 79 71 73 77

Jako (Jakkie takkie) Graupner Ultra Fly, Multiplex Alpha-h, Cirrus, kanaal 78 (oeps Bruno...), hoogstartlijn
Arjan (PH_AJH)"Graupner Cirrus" "Simprop Hurricane" "Merlin's Magic" kan 67 (evt kan 73) 2x hoogstart: tot 800 en tot 1500 gram.
Gerhard (gait) Motorspatz L3 Wanitschek (ca. 1980 ?)kan 281, Hegi Twen 1973 kan 68
Raymond (Fotor) Sagitta 900, Grunau Baby, 2,4 GHz
Dennis (Meylink)"SAGITTA 900" "SAGITTA 600" "Simprop Hurricane" kan 64 + 285 en lier
Jaap (F3japio), Graupner Cirrus 1972, kan 78 79 71 73 77

Mijn frequentie(band) veranderd.

Jaap (F3japio), Graupner Cirrus 1972, kanaal 71 dan maar (en 77, 73 reserve)

Neemt iemand een rubberlijntje mee? mijne is crumble.

Er zijn als ik goed tel 7 lijntjes opgegeven, in alle soorten en maten. Daar zit vast wel wat voor je bij :-)

Raymond (Fotor) Sagitta 900, Grunau Baby, 2,4 GHz
Jaap (F3japio), Graupner Cirrus 1972, kan 71, 73, 77

Bericht gehad van Eric.
De paar RC-vliegers van de Nijmeegse LC vliegen bij de brandtoren en draaien mee in onze frequentie-bewaking. Die vliegers geven indien mogelijk vooraf aan mij hun gewenste frequentie door en staan onder aan de deelnemerslijst.

Ik denk dat het zo goed gaat komen.
Actuele Deelnemerslijst

Niet dus.
Van de gemeente Rozendaal heb ik een mailtje gekregen dat het de heer Faasen van de KNVvL ter ore is gekomen dat het contact tussen Eric en ons niet soepel verloopt. Het is mij een volslagen raadsel waar dat vandaan komt.

-edit-eerste wat overmatige reactie verwijderd

Laatst bewerkt:
Ik weet niet wat er aan de hand is met de oren van dhr Faassen? Als ik dit draadje lees kan ik alleen maar concluderen dat via dit medium constructief wordt overlegd om eea in goede banen te leiden.

Andere locatie??

Laatst bewerkt:
Ik heb de meneer van de gemeente een berichtje gestuurd dat ik niks weet van problemen en uitgelegd hoe en wat we van plan zijn.
Ik snap niet zo goed wie er nu een probleem heeft/maakt. Uit het contact met Eric en de reacties van zijn clubleden maakte ik op dat we het netjes geregeld hadden. Wie tegen meneer Faasen (?) heeft gezegd dat het anders is weet ik niet.

Kom op Arjan, laat je niet meteen van de wijs brengen door één briefje van een ambtenaar die 'iets gehoord heeft'. Of waren er voor jou al meer aanwijzingen dat het proces zou gaan lopen? Ik had ook de indruk dat alles juist uiterst constructief verliep.

Ha,
Ik heb inmiddels een berichtje naar die ambtenaar gestuurd met ons verhaal.
Even afwachten maar. Misschien komt het goed?
In ieder geval snap ik niet hoe meneer Faasen bij het idee komt dat er problemen zijn. Niet van mij in ieder geval.

Arjen,

Je zult inmiddels mijn mail wel hebben gelezen. laten we inderdaad even afwachten.

Anders prikken we een andere datum. Dit dan iom de Redense en Arnhemse luchtvaart club.

Gr Harry

Back