Vintage Glider treffen - 17 mei 2009 te Boxmeer gaat definitief door.

He he...:sleepy: wat heb ik goed geslapen zeg!

Wat een ge-wel-di-ge dag!:mrgreen:

Voor het eerst mijn museumstuk sinds jaren weer eens gevlogen.
En dat omdat er een paar doorzetters hun idee realiseerden om ons met onze zwevers allemaal op een punt bij elkaar te brengen.:worship::worship::worship:

Mocht iemand denken, gezien de foto die Bart van mij maakte, dat ik er een rare startmethode (romp ver achter de vleugel vasthouden) op na houd, dan klopt dat niet, dit was de landing....:mrgreen:

Het enige minpuntje overigens:
Lyckele (vw4style) meldde het al even.
Toen Jako de lichtste lijn ook bovenwinds ging vastprikken, vond hij in het maisveld een flinke kluwen nylon, wat een derde lijn bleek te zijn.
We hebben deze zo goed en zo kwaad als het kon teruggebracht op het veld, maar het was niet meteen duidelijk waar deze vandaan kwam en wie deze door midden trok (wil ik niet eens weten). Deze lijn bleek dus van Lyckele, die hem belangeloos ter beschikking had gesteld.

Maar de parachute is dus beschadigd en ik weet niet of de nylonspaghetti nog te redden was, maar als Lyckele nou even uitrekent wat hij daar voor schade heeft opgelopen, is het dan geen goed idee als we even allemaal een paar Euro lappen zodat hij weer uit de kosten is? Met z'n 38-en moet dat toch een klusje van niks zijn?
Ik heb zelf niet met een zware lijn gevlogen maar ik doe uiteraard wel mee uit solidariteit.

Het enige wat er weg is is de parachute, maar dat ie niet zo'n ramp. heb mijn lijn gelukkig kunnen redden van de spaghetti maar mocht iemand nog een reserve parachute hebben, let me know.

Of mocht iemand weten waar je een goede kan kopen mag je het ook zeggen ;)

Gr

Laatst bewerkt:
Tja ik was ook een zooi lijn tegengekomen toen ik in dat aangrenzende bouwland een lijn ging ophalen... ik heb nog een halfhartige poging gedaan de kluwen te ontwarren maar dat wilde niet zo erg.
Bij dwarswind valt het niet mee om op dat veld te elastieken, en dan hadden we de mazzel dat het gewas op dat andere veld nog laag was, als dat op kroppen of zo begint te lijken kan je er geen lijnen meer doorheen trekken denk ik...

Ik zou die van de kijk-grijp actie graag op volledig formaat hebben....
Geen probleem Bruno, alleen moet ik dan even je persoonlijke email hebben want ik kan de foto niet bijsluiten in een PB.
Dus, PB even je email...
Overigens is de prent niet de volle 12 megapixel van mijn camera, want ik heb 'm wel een beetje gecropt hè...

Hier een paar aktiefotos in 3D van het Vintage Glider treffen.
Bekijken met een rood/cyaan brilletje.
Voor die mensen het kunnen ook een foto in parallel vieuw.

Vintage-04.jpg

Vintage-05.jpg

Vintage-07.jpg

Vintage-10.jpg

Vintage-11.jpg

Vintage-12.jpg

Parallel vieuw:

Vintage-05a.jpg

Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Gisteren een top dag
Hebben veel lol gehad en genoten.
Super organisatie Arjan.
En ook Columbia niets anders dan lof..
Als het volgend jaar weer is zijn we er ook weer bij.

Deze foto´s heb ik ook in hi res JPG of RAW formaat.
Zijn super van kwaliteit.

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
We hebben weer wat moois gemist zie ik al wel hmmm. De lucht hier in Oosterbeek was zo dreigend dat ik dacht hmmm die jongens staan ook onder en grote boom te schuilen.

Echter dit ziet er veel beter uit.

Naja volgend jaar komen we beslist wel kijken.

keep up the good work arjan

Kijken kijken en niet meedoen zeker! Daggutnie....gewoon lekker komen vliegen, da's veel leuker dan kijken. alhoewel er gister ook twee Duitse "kijkers" waren die uuuuren later vertrokken dan ze van plan waren. Die zaten echt te genieten.

Waar ik vandaag nog om na moest grinneken:

Ik sta als "vliegleider" tussen de 3 elastieken in, alle 3 op spanning met een kist er aan en helpers die mij verwachtingsvol aankijken. Ik vraag de eerste piloot: "Ben je er klaar voor?""Nou, even wachten tot die Cirrus weg is..." Dertig meter boven het veld hangt een Cirrus mooi stil tegen de wind in. En die blíjft daar hangen. Na een minuutje kijk ik eens goed rond....André de Roode (Buzz). Staat geheel in zichzelf gekeerd glimlachend te genieten van zijn Cirrus met in zijn oor de zachte piepjes van zijn WSTech vario en (dat denk ik tenminste) een verleidelijke vrouwenstem die hem toefluistert: "Höhe: dreizich meter". Hij is blijkbaar geheel vergeten dat er nog meer mensen op de wereld zijn...Er is een tamelijk doordringend "ANDRE! OPZOUTEN!" voor nodig om hem weer onder de mensen te krijgen. Waarop hij zich stamelend verexcuseert en zijn Cirrus direct zacht zoemend de klap-blaadjes uitvouwt om een metertje of honderd hoger weer lekker verder te hangen.....geweldig.

Ook leuk: één van de oude échte floaters die op base zijn landing aankondigt, waarop ik de lierstarts met mijn fluitje even tegen hou. Ik denk dat het Bruno of Jaap (F3Japio) was. Kistje draait naar final op een meter of twee hoog, boven de lijnen en ongeveer 15 meter voor ons. Tot ieders verbazing blijft hij daar hangen. Vrijwel op zijn plek, soms een meter of twee omhoog, dan weer iets omlaag, maar niet op de grond te krijgen. Het duurt even voordat we ons realiseren dat de aanwakkerende wind tegen de bomenrij net achter ons opstijgt en een soort hellingvliegen mogelijk maakt. Het was zeker even leuk maar ook hier moest ik de piloot vermanend toeroepen op te krassen zodat de anderen vanmiddag ook nog een startje konden maken. Pas toen ik aankondigde een windbuks te hebben stak hij een eindje verder het veld op en kon uit de "Aufwind" komen. Super.

Hoi alle deelnemers boxmeer,
Ik heb als nieuw lid van columbia genoten van alles wat vloog en t'was
'n zeer geslaagde dag.
Tot de volgende keer.
Gr. Piet van Loon

Ook leuk: één van de oude échte floaters die op base zijn landing aankondigt, waarop ik de lierstarts met mijn fluitje even tegen hou. Ik denk dat het Bruno of Jaap (F3Japio) was. Kistje draait naar final op een meter of twee hoog, boven de lijnen en ongeveer 15 meter voor ons. Tot ieders verbazing blijft hij daar hangen. Vrijwel op zijn plek, soms een meter of twee omhoog, dan weer iets omlaag, maar niet op de grond te krijgen. Het duurt even voordat we ons realiseren dat de aanwakkerende wind tegen de bomenrij net achter ons opstijgt en een soort hellingvliegen mogelijk maakt. Het was zeker even leuk maar ook hier moest ik de piloot vermanend toeroepen op te krassen zodat de anderen vanmiddag ook nog een startje konden maken. Pas toen ik aankondigde een windbuks te hebben stak hij een eindje verder het veld op en kon uit de "Aufwind" komen. Super.
Nee, ik was het niet. Mijn vluchtbeeld had meer van een gecontroleerde vrije val, incl. barrel roll en kijk-grijp landing.
iemand toevallig nog een foto van de spirit genomen? k zoek bewijs dat het echt vloog! :D
Kunnen we geen on line verklaring met 38 handtekeningen maken?
Desnoods met een aantekening voor 'meest spectaculaire vrije-vlucht kunstvlucht'....:mrgreen:

Laatst bewerkt:
@lyckele: volgens mij is er een parachute over van mijn oude lijn waarvan het elastiek nog ergens in Boxmeer ligt. Het gaat hier om de 'Duitsche parachute' zoals deze zondag werd genoemd :) Volgens mij zou de betreffende chute nog bij arjan op de oranje haspel moeten zitten.

@lyckele: volgens mij is er een parachute over van mijn oude lijn waarvan het elastiek nog ergens in Boxmeer ligt. Het gaat hier om de 'Duitsche parachute' zoals deze zondag werd genoemd :) Volgens mij zou de betreffende chute nog bij arjan op de oranje haspel moeten zitten.
OK, de collecte is afgelast...:yes:

Dus die is "over"?? of is deze van Arjan?

Wel op blijven letten mannen. Het elastiek ligt gewoon bij mij, gerepareerd, schoon en in de talk, en de Duitse chute zit er nog aan. Die is dus nog geheel inzetbaar voor een volgende keer. Want het was wel een goede lijn!

Hoe die Astir, de Kraai en de Mini Discus omhoog knalden... geweldig.

dus; hoe gaan we Lyckele aan een nieuwe helpen?

Okay, ik had de voorafgaande berichtgeving niet helemaal gevolgd. Ik dacht dat het elastiek weg was omdat ik de betreffende haspel zonder elastiek had zien liggen.

Anyway, als we allemaal 50 cent inleggen is dat sjuutje wel gewaarborgd denk ik :)

Back