Vintage Glider treffen - 17 mei 2009 te Boxmeer gaat definitief door.

Harry (return) Graupner Mosquito en airtronics cadet-UT1 40mhz kanaal 90
Jako (Jakkie takkie) Graupner Ultra Fly, Multiplex Alpha-h, Cirrus, kanaal 78 (oeps Bruno...), hoogstartlijn
Kees (pl119) "Graupner Mosquito" Kanaal 74
Arjan (PH_AJH)"Graupner Cirrus" "Simprop Hurricane" "Merlin's Magic" kan 67 (evt kan 73) 2x hoogstart: tot 800 en tot 1500 gram.
George (sjors4x4)"Gentle Lady" "Dädalus?" "Hi Fly" kan 72
Jacob Bos (jacobbos) "Graupner Mosquito" "ASW 15 van Hegi?" 2,4 Ghz
Jan Hein (Jan-Hein)"SAGITTA 900" "Drifter"", Riser 2 m" kan 65 en synth.35
Bruno (Bruno van Hoek) "Dandy" (1972) kan 78
Gerhard (gait) Motorspatz L3 Wanitschek (ca. 1980 ?)kan 281
Leon (Wubbe) Sniff (ca. 1983), kanaal 282
Robert (robert14) multiplex Morits (ca 1989) kanaal 53 op de 40mhz
Raymond (Fotor) Sagitta 900, Grunau Baby, synth 35 MHz
Wim(Willem P) Robbe Tonga, Mus replica Kan 68, 72, 78
Melvin Damen (PH-MEL) Multiplex Alpha, Gentle lady, Kan. 68
Fred Damen (Niet op dit forum nog) Multiplex Alpha, Kan. 62 of 75
Lyckele Govers (Vw4style) Milan van Carrera. (1975??) Kan 80
Guy (Gurodewa) E-spatz Kan 79
Dennis (Meylink)"SAGITTA 900" "SAGITTA 600" "Simprop Hurricane" kan 64 + 285 en lier

Voor alle deelnemers die morgen zaterdag 29 november rond 13.30u naar Hangar te Kampen komen heb ik een VGG sticker :-)
Ik ben ze nu aan het spuiten/snijden. Het is de transparante variant die je bijvoorbeeld op een model kunt plakken. Als het een gekleurd model is kun je de sticker het best op witte Oracover plakken, netjes uitsnijden en dan opstrijken. Ik heb dat even geprobeerd en dat gaat heel goed. Achterop de ruit van je auto zal niet gaan helaas, denk dat ze daarvoor niet waterbestendig genoeg zijn.

081128VGGlogo.jpg

Uiteraard!
Ik heb er trouwens aardig wat. Dus iedere deelnemer krijgt er sowieso één, en voor iedere kist die morgen aanwezig is ook één (zo lang de voorraad strekt natuurlijk).

Jammer, jammer . . .

dat ik er morgen niet bij kan zijn . . . echt balen.

Zijn de stickers ook per post te verzenden, tegen betaling van de kosten uiteraard!

En op de auto moet het toch lukken aan de binnenzijde van de ruit ;)

Jacob Bos

Ja, dat kan. Feestvierders morgen hebben echter voorrang :-), die krijgen ze morgen gratis.
Binnenzijde achterruit heb ik geprobeerd maar dan zit de plaklaag aan de beeldzijde en dat is niet mooi (wazig). Daar zijn ze net niet transparant genoeg voor.

Qua kosten (bij opsturen) dacht ik aan 50 cent per stikker en de kosten van een postzegel. Na het weekend weet ik hoeveel ik er over heb van deze serie en wie het eerst komt het eerst maalt. Als er meer vraag naar is wacht ik eventjes tot ik er een paar heb en dan maak ik weer nieuwe. Dus stuur maar een PB'tje als je belangstelling hebt.

Binnenzijde achterruit heb ik geprobeerd maar dan zit de plaklaag aan de beeldzijde en dat is niet mooi (wazig). Daar zijn ze net niet transparant genoeg voor.
Gewoon in spiegelbeeld maken zoals de andere, als je ze dan op je achterruit kleeft zijn ze voor de achterliggers niet meer gespiegeld.

Komt een ASK13 eigenlijk ook in aanmerking voor dit treffen?

Het probleem is niet het spiegelbeeld maar de lijmlaag die tussen het beeld en je oog zit. Normaal kijk je op het beeld en zit de lijm eronder.

ASK13 als type wel maar het gaat om het model, dat moet minimaal 25 jaar oud zijn eigenlijk. Of in ieder geval al zo lang geleden in (vrijwel) ongewijzigde vorm geproduceerd zijn.

Ik weet niet hou oud de doos is, het is deze die ik van Jako heb overgenomen. Maar het is op zn minst geen nieuwe.

Dit is het bouwverslag.

Of misshien weet Jako hoe oud hij is?

Ziet er wat mij betreft oud genoeg uit :-)
Het is in ieder geval geen nieuwe GFK Carbon-tech ARF uit China.
Join the club :D

@ Arjan,

Neem voor mijn ook een VGG sticker mee als je weer naar Ruurlo komt.

( :teacher: Vrachtwagen lak is krasvast en erg dik :lol: )

Zo, dat was gezellig daar in Kampen :-)

Harry (2), Jacob (2), Jan-Hein (2), Bruno (1), Leon (1), Robert (1), Raymond (2), en Lyckele (2): voor jullie heb ik stickertjes gereserveerd.
Stuur me als je daar gebruik van wilt maken even per PB je adres, dan stuur ik ze op. De aantallen die achter je naam staan heb ik apart gelegd, gebaseerd op het aantal vliegtuigen dat je hebt aangemeld. Minder kan wel, meer nu even helaas niet.
Sjors en Jako, jullie zie ik binnenkort dus dan krijg je ze.

Anderen moeten even geduld hebben tot ik weer nieuwe ga maken.

( :teacher: Vrachtwagen lak is krasvast en erg dik :lol: )
En zwaaaaar!

Ook nog een aanmelding erbij trouwens

Harry (return) Graupner Mosquito en airtronics cadet-UT1 40mhz kanaal 90
Jako (Jakkie takkie) Graupner Ultra Fly, Multiplex Alpha-h, Cirrus, kanaal 78 (oeps Bruno...), hoogstartlijn
Kees (pl119) "Graupner Mosquito" Kanaal 74
Arjan (PH_AJH)"Graupner Cirrus" "Simprop Hurricane" "Merlin's Magic" kan 67 (evt kan 73) 2x hoogstart: tot 800 en tot 1500 gram.
George (sjors4x4)"Gentle Lady" "Dädalus?" "Hi Fly" kan 72
Jacob Bos (jacobbos) "Graupner Mosquito" "ASW 15 van Hegi?" 2,4 Ghz
Jan Hein (Jan-Hein)"SAGITTA 900" "Drifter"", Riser 2 m" kan 65 en synth.35
Bruno (Bruno van Hoek) "Dandy" (1972) kan 78
Gerhard (gait) Motorspatz L3 Wanitschek (ca. 1980 ?)kan 281
Leon (Wubbe) Sniff (ca. 1983), kanaal 282
Robert (robert14) multiplex Morits (ca 1989) kanaal 53 op de 40mhz
Raymond (Fotor) Sagitta 900, Grunau Baby, synth 35 MHz
Wim(Willem P) Robbe Tonga, Mus replica Kan 68, 72, 78
Melvin Damen (PH-MEL) Multiplex Alpha, Gentle lady, Kan. 68
Fred Damen (Niet op dit forum nog) Multiplex Alpha, Kan. 62 of 75
Lyckele Govers (Vw4style) Milan van Carrera. (1975??) Kan 80
Guy (Gurodewa) E-spatz Kan 79
Dennis (Meylink)"SAGITTA 900" "SAGITTA 600" "Simprop Hurricane" kan 64 + 285 en lier
Peter (van Hangar Modelbouw) Graupner Uhu? Kanaal ?

JA JA het was leuk om wat gezichten te zien en te spreken van mensen met wie je kontakt hebt via internet zeker als ze de zelfde "taal" spreken.
De stickers van Arjan zien er ook erg mooi uit.

17 mei duurt nog zo lang

mvrgr, Willem

Leuk

dat jullie het leuk hebben gehad. Misschien nog eens in het vroege voorjaar doen? Kan een ieder gelijk zien wat dan de vorderingen zijn.

Jacob Bos

PS Sinterklaas was ook wel leuk :-|

Het was gezellig bij Peter in Kampen :). Eindelijk ook de gezichten kunnen zien die bij de forumnamen horen. Leuk die oude toestellen en tekeningen die waren meegenomen. Voor herhaling vatbaar. Leuk initiatief!

gr

Gerhard

Laatst bewerkt:
Back