Vintage Glider treffen - 17 mei 2009 te Boxmeer gaat definitief door.

Dank u :-)

En dan dit:

WEERBULLETIN VOOR DE LUCHTVAART
.
GELDIG VOOR: DE DAGLICHTPERIODE VAN ZATERDAG 14 FEBRUARI 2009.
.
SITUATIE: EEN NOORDWESTELIJKE STROMING VOERT POLAIRE LUCHT AAN.
.
SIGNIFICANT WEER: IN DE OCHTEND OP ENKELE PLEKKEN NEVEL OF
GRONDMIST. IN DE OCHTEND GELEIDELIJK OPLOSSEND.
.
WIND: NOORD TOT NOORDWEST 4-8 KN, AAN DE KUST EN OP HET IJSSELMEER
8-12 KN. IN DE MIDDAG KRIMPEND NAAR WEST EN OVERAL 4-8 KN.
.
BEWOLKING: AAN HET EINDE VAN DE OCHTEND VORMING VAN FEW CU
2000-2500 VT, TOPPEN 3000 VT. IN DE OCHTEND IN ZUID-LIMBURG KANS
OP BKN ST 500-1000 VT.
.
ZICHT: MEER DAN 10 KM, IN NEVEL 3-5 KM, AANVANKELIJK ZEER LOKAAL
MINDER DAN 1500 M.
.
NULGRADEN NIVEAU: AANVANKELIJK MET NAME LANDINWAARTS AAN DE GROND,
GELEIDELIJK OPLOPEND NAAR 1000-1500 VT.
.
THERMIEK: IN DE MIDDAG ZWAK, MOGELIJK LOKAAL MATIG.

===================================================

Oftwel, omhoog morgen met die dingen! :banana:
.

KNMI Weerbulletin kleine luchtvaart

In combinatie met deze Meteo Maastricht - Windverwachting Benelux

lukt het heel aardig een beeld te krijgen van de vliegcondities. Voor de KNMI website is het handig als je wat er staat ook kunt ontcijferen, uitleg is wel op de site te vinden.

Wat een dag.....Salto en Cirrus hebben de hele middag gevlogen en met mijn ASW heb ik wat monsterachtige thermiek gevonden onder die grijze wolken die af en toe langs kwamen drijven. Het was super!!!!

Wrijf het er maar in

Heb zojuist wat gemaild met PL119 (Kees) over de vluchten met zijn Mosquito en het feit dat ik door prive verplichtingen niet kon vliegen. Lees ik jou enthousiasme hier. zucht....

Dank voor de info mbt weervoorspelling.

Jacob

Dank u :-)

Oftwel, omhoog morgen met die dingen! :banana:
.

Ik heb Arjans raad ook maar opgevolgd en mijn Tonga lekker uit gelaten. Ik kan niet zeggen dat ik thermiek heb gevonden maar het was wel erg lekker vliegweer.

Hieer het resultaat van een vlucht met de LoLo2
750449970fb629286.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
We hadden vandaag de eerste NK ronde F3K (= dlg = gooizwevers). Waanzinnig goed weer gehad. Soms erg goede bellen, soms mierbellen, er is heel goed en veel gevlogen. Heerlijk.

Heren,
Ik heb bij de vorige eigenaar (ralph123)van mijn Stratos (aviomodelli)geinformeerd en die kon mij met zekerheid vertellen dat deze zwever minstens 25 jaar oud is en mogelijk zelfs 27 jaar.
Ik zal binnenkort alle gegevens op een rijtje zetten. Dus weer één voor de Vintage!!

75044999e6dc176b6.jpg

Span 330 cm, schuim beplankt
Romp ABS
Gewicht 1800-2000gram
besturing Hoog en richting (pendel)

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Jako, dat probleem met ABS is mij bekend, ik heb er dan ook nog maar 2 korte liervluchtjes mee gemaakt. weet iemand of ik het ABS aan de binnenkant kan verstevigen met matjes polyester? of een ander idee? Ik begrijp nl dat ABS heel moeilijk te lijmen is.
Ondanks dat het geen houtbouw is, is de Stratos toch al meer dan 25 jaar oud. Ik heb bv ook met balsa ingedekte schuim vleugels liggen van een Robbe Nova die ook van ca 1980 moet zijn. dus in die tijd waren de ontwerpers ook al met kunststof bezig. mogelijk zijn er wel meer van deze voorbeelden.
De oude eigenaar wist met trots te vertellen dat hij met deze zwever 2 wedstrijden gewonnen had. hij heeft 4 broers die allemaal vliegen en die hebben ook allemaal met deze zwever gevlogen. Toch leuk zo'n verhaal bij zo'n zwever.
Wat me tegen valt is dat er zoveel lood 700g in de neus moet waardoor hij tegen de 2000 gram vliegklaar komt. Misschien ook wel een goeie voor hellingzweven op Langervelderslag.
ik ben benieuwd of we hem heel kunnen houden, vliegen ermee....want aan het plaffond hangen is zonde.

groet, willem

Laatst bewerkt:
Willem, dat wordt een dure aangelegenheid. Je kunt het alleen goed lijmen met Stabilit Expres en dat is een erg duur goedje (20 euro voor een kleine verpakking).

Gewoon voorzichtig mee zijn en niet mee gaan raggen :) , als het een keer kapot gaat gewoon direct goed repareren.

Beste Willem P

Ik heb ook een oude zwever met een ABS romp welke jaren geleden bij een wat harde landing spontaan door de midden brak.
Destijds heb ik dat gemaakt door er een matje om heen te draaien en met 5 min epoxy weer te lijmen.
Ik speel al een tijdje met de gedachte een smalle glasmat van 2 cm breed strak om de romp heen te wikkelen en dan deze met epoxy vol te smeren.
Mogelijk wordt de bestaande ABS romp dan weer zo sterk dat hij een eventuele harde landing kan verdragen.

Groet

Ko

Bedankt Ko voor de reactie
Het mooie is er dan misschien wel vanaf maar je kunt dan gewoon weer vliegen. Denk je dat glas aan de binnenkant gaat houden?

Back