Vintage Glider Treffen Enkhuizen wordt Zondag 25 september

Ik had het ook gezien maar durfde er nog niet over te beginnen
Geen slapende weergoden wakker maken die roet in het eten kunnen gooien.

ssssssst

:zon: :zon:en n perfekte wind:yes: zouden we het nu eindelijk treffen of zal ik maar effe ssssssssssssssssssssstttttttttttttt doen zoals willem al zij voordat de weergoden wakker worden :yes::grin:

Afgelopen weekeind een reserve landingsgestel gehaald voor de Ibis, van de week het koolstof landingsgestel nog fixen, komt het helemaal goed.

Het weer ziet er goed uit, ik heb er zin in!

Gerben

Ben erg nieuwschierig wat er allemaal gaat komen en gaat gebeuren :)

Ik voel me zelf ook redelijk vintage , iemand die 100kg naar boven kan slepen? :banana:

Ben erg nieuwschierig wat er allemaal gaat komen en gaat gebeuren :)

Ik voel me zelf ook redelijk vintage , iemand die 100kg naar boven kan slepen? :banana:

Geen probleem!
Wel eerst dit instructie filmpje bekijken voordat ik een sleepvliegtuig voor je regel.

Johannes

Laatst bewerkt door een moderator:
Johannes ik ben er helemaal klaar voor!!! :banana:

flying-contraptions-3.jpg

Da's toch niet zo moeilijk (enne ze heten Scouts tegenwoordig)

PS. Jammer dat ik Zondag niet kan want het lijkt uitsteekbaar weer te worden :)

Laatst bewerkt:
mij spreekt die zwevende kano wel erg aan. Helaas weinig thermiek boven het water.
Echter als je je voor de kust laat optrekken waar duinen of stijle rotsen zijn kun je heel de middag hellingzweven

Lijkt me een mooi project voor het meer van Annecy daar wordt veel gevlogen
Wel nog even aan de originele tekeningen zien te komen :D

Laatst bewerkt:
Onderstaande post had ik in een verkeerd draadje gezet. Daarom nu maar wel op de goede plaats.......

Helga van Leur geeft me altijd al een warm gevoel (ook in de winter).......maar nu met haar weersvoorspelling voor zondag kan ze niet meer stuk wat mij betreft

Vintage locatie 25 sep??

Heel fijn dat het goed weer wordt :D:banana::thumbsup::celebrate:

Ik wil dan ook graag op tijd komen, vertrek uit Bergen, geen internet.
Mijn Garmien zeurt om een postcode/huisnummer e.d. want de Rikkert en de Elsenburg zijn nogal lang. Of hangt de vlag al uit?
Misschien ook handig een o6-nummer van de organisatie bekend te maken voor het geval wij door de Witte Wieven de verkeerde kant op gestuurd worden???
Japio 06-30881229

""We hebben besloten het treffen morgen vanwege de harde wind niet door te laten gaan.
De uitwijkdatum is zondag 25 september - en dat zal een prachtige nazomerdag worden :smile:

Op
.........is er het VGT Zomertreffen en we zijn dan te gast bij Modelvliegclub Pegasus te Enkhuizen. De organisatie is in handen van Ariel (Johannes) en mij. We vliegen daar op een prachtig vlak, vrij liggend veld waar uitstekend gesleept kan worden bij alle windrichtingen. Lieren en elastieken is ook geen probleem.
Bij slecht weer kunnen we uitwijken naar zondag 25 september - dus zet die data vast in je agenda :smile:
We beginnen om 10.00u met de briefing en rond 16.00u zal het dan afgelopen zijn
""

Kom op Japio, hoe deed je dat Vroegûh zonder Truus-Truus...Gewoon de kaart bestuderen, en de juiste weg inslaan, kan niet missen..

Groet,

Jacob Bos

Japio, kijk even terug in dit draadje voor de juiste locatie.
Mobiel nummer van mij is 06 20971080.

Johannes

Net klaar met het epoxy-soppen van het manke pootje van de Ibis. Wordt weer bere sterk denk ik, wat rovings, wat carbon-gelege en wat carbon kous, komt helemaal goed. Heb meteen de reserve-pootjes ook versterkt, mocht er iets gebeuren. Morgen proberen alles netjes af te werjen en dan schiet het lekker op. Vrijdagvond moet het klaar zijn, zaterdag F5B wedstrijd en dan zondag genieten van de oldtimers :)

Tot zondag,
Gerben

De Ibis electro sleper is er ok klaar voor, gisteravond het landingsgestel netjes afgewerkt en pas gemaakt, de lipo's even gechecht, hij kan weer :) Zwevers tot 10kg geen probleem, maar ook 600gr kan mooi rustig omhoog. Met dat mooie weer zal er wel themiek zitten, dat worden mooie vintage-vluchten in het Enkhuizensche :)

Morgen eerst nog een F5B wedstrijd in Almere, zie jullie zondag!

Gerben

Mijn naam is Han de Koning (hanboot op het forum). Zie dat er een meeting is in Enkhuizen. Ik ben nog niet zo handig op de site van het forum. Weet dus niet hoe alles in zijn werk gaat.
Ik heb een aantal modellen die wel in de groep passen. Graupner Nimbus 3,73 m, Multiplex Flamingo van 1989, en een Graupner Hi-Fly, De laatste 2 zijn net in een grote opknapbeurt, maar de Nimbus is vliegklaar. Allen zijn met brushless motoren uitgerust. Ons vliegveld (Goudse Modelvlieg Club) is niet echt geschikt voor lijnstarts.
Wanneer ik op tijd een berichtje krijg zou ik graag aanwezig willen zijn in Enkhuizen. Hoe laat? enz. Gaarne bericht via mijn mail handekoning@xs4all.nl of een SMSje 0651454990.
Vandaag vlieg ik met mijn net klaargekomen Lastensegler Gotha 244 in Boskoop waar ons veld ligt. Ontwerp van de Gotha is van 1941 en is voorzien van 2 buitenlopers. Spanwijdte 2,25. gewicht 6 KG. Is dus niet een echte zwever. Maar dat was het origineel ook niet.

Groeten

Han.

Back