Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Is het glas noodzakelijk?
Waarmee ga je de balsa lijmen?
Ja, dat is idd. beter. Om twee redenen:Maar Jacob....kun je dan niet beter schuim-balsa-glas doen? Ik dacht dat die volgorde gebruikelijker was maar ik heb het nog nooit zelf gemaakt natuurlijk.
Mijn vacuum is helaas nog niet regelbaar, behalve dan met een ventiel. Als je er oren naar hebt, je mag het gerust een poos lenen hoor. Tis een simpele installatie van een koelkastpomp en een oude tank voor buffer. Overigens ook helemaal niet lastig zelf te maken!
Maar is het niet verstandig om over de hele lengte een ligger in te bouwen?
Zo'n fraai oppervlak krijg je door een gladde dikke folie/plaat, met lossing behandeld, van epoxy te voorzien. Meestal is dat Mylar plaat, maar Arno888 gebruikte laatst polypropeen folie icm. hard karton (zie zijn Sushah-draadje). Daarop leg je het glasdoek, dan leg je die combinatie met het glas op de kern. Mbv. Vacuüm wordt het er goed op geperst. Zonder vaguüm geef ik je 90% kans dat het niet goed gaat.@Dirk. Dank voor de G50 tip. Vraag: krijg je dat fantastische oppervlak met of zonder vacuüm?
Arnhemse fijnhouthandel te Arnhem.graag hoor ik een leuk adres voor abachi of mag dit niet van de moderator?
Arnhemse fijnhouthandel te Arnhem.
0,5 mm is dik zat, en lichter. Het hout zelf voegt nauwelijk sterkte toe.
Dirk.