Vintage winterproject 2: Wik Salto

Heren,

Dank voor de adviezen en het medeleven, wees gerust, goed gaat voor snel! En hij gaat zondag sowieso mee.

Ondertussen wel 1 setje kleppen klaar! In de echte schijnen ze niet voldoende effectief te zijn, als ik het nu zo zie zijn het best wel een paar stevige deuren die je opengooit. Ben nieuwsgierig!

Onderzijde, gesloten:

20140109_142154.jpg

Onderzijde, geopend:

20140109_142146.jpg

Achterzijde, geopend:

20140109_142214.jpg

Nu eerste weer andere dingen doen, vanavond verder! (misschien maar eens een nachtje doorhalen...)

JB

Ja, dat zijn toch wel flinke lappen ja, die zouden het toch moeten doen
Ja, het zijn flinke lappen. Die creëren wel flink wat extra weerstand. Maar itt. Schempp-Hirth-kleppen, die oha. rond het dikste punt van de vleugel zitten, blijft de gegenereerde lift wel nagenoeg ongeschonden (die wordt imers voor 3/4 door de voorste helft van de vleugel gegenereerd).

Hopelijk kunnen we zien hoe goed eea. werkt.

Op schema

Het loopt tot nu toe lekker volgens schema, laat er in, vroeg er uit, dan gebeurt er wat.

Gisteravond beide sets remkleppen gereed, inclusief de aansturing, aansluiting en inbouw van servo's :D

Vanmorgen de staartslof afgewerkt, apparatuur in de romp ingebouwd, motor definitief vastgezet, propellor gemonteerd, schuren, schuren, schuren, grondlak, en daarna in de witte hoogglans!! (dan denk je dat je een gladde romp hebt en zie je er toch weer zo veel doorheen..)

Op de hobbyzolder hangt de romp nu lekker te drogen:

20140110_102438.jpg

Zo en nu eerst met deze rakkers op stap, die hebben lang moeten wachten op de baas :)

20140103_203541.jpg

JB

Jacob,

Je gaat als een rakket!
Nu ben ik bang dat je na het weekeind afkickverschijnselen gaat krijgen van het bouwen, zal ik maar wat afbouwprojectjes voor je meenemen dit weekeind? Ik had ze graag zelf gebouwd, maar moet ook een beetje om jouw welzijn denken natuurlijk...

Gerben :)

Te laat Gerben, ik heb al een kist vol bij Jacob gebracht;)

Jacob,

Je gaat als een rakket!
Nu ben ik bang dat je na het weekeind afkickverschijnselen gaat krijgen van het bouwen, zal ik maar wat afbouwprojectjes voor je meenemen dit weekeind? Ik had ze graag zelf gebouwd, maar moet ook een beetje om jouw welzijn denken natuurlijk...

Gerben :)

Haha, de bedoeling was een retourtje, puur op therapeutische basis natuurlijk!
Van een vergoeding voor deze therapeutische behandeling zie ik af, hij mag kostenloos het model afbouwen :)

Gerben

Almost there...

Het einde komt in zicht. Vanmiddag de vleugels gereed gemaakt voor afwerking en vanavond de eerste vleugel in de folie gekregen. Ook nog de aansturing van rolroer en remklep definitief gemaakt. Morgen overdag geen tijd om verder te gaan, gelukkig is er nog een avond!

Verder is de v-staart gereed, heb ik alle schroefjes nog maar even gecheckt en is de romp nu ook rood-wit-blauw. Het blauw op de romp valt nogal wat donkerder uit dan op de vleugel, maar het blijft wel blauw. :D Witte rand van het kapje moet nog rood gemaakt worden maar dat heeft nu geen prio...

Foto's van alles wat helemaal klaar is:

20140111_005523.jpg

20140111_005537.jpg

Nu lekker slapen en morgen weer verder... heb zin an cola...

JB

Back