Vision Jet in aanbouw.

Hallo mede Jetvrienden,wij
Rene en Henk hebben een goed vliegende jet aangeschaft die goede vliegeigenschappen heeft zoals is te zien op het demo filmpje van Herman.
de prijs was gunstig ,en de gok maar genomen hem te kopen.
Inmiddels zijn we er achter gekomen dat er best veel aan opgeknapt moet worden maar dat is natuurlijk niet erg ,hoort bij de hobby.
eerst maar eens kijken wat er gemaakt moet worden,1 een landingsgestel , 2 achterkap achter de pendelroeren ,3 spanten die er niet bijwaren 4een binnenpijp .5 Tank aansluitingen vernieuwd.
Nu hebben we de vleugels bekleed en hopen over enkele weken de romp nog even over te spuiten.
Nu heb ik een vraag ,mischien zijn er meer mensen die ook een vision hebben of ermee gevlogen hebben.

oh ja de achterkap weegt nu 200gram.
foto,s volgen zsm in dit draadje.
gr Rene.

ahwatmooi.jpg

By rmt at 2010-09-16

Hier de beklede vleugel.
10839620645xtqp.jpg

By rmt at 2010-09-16

1023241.jpg

By rmt at 2010-09-16

matr dikte is 0,4 mm en heb de pijp met tig gelast .
koste best veel moeite om het geheel 800mm lang dicht te krijgen.

gedc0010.jpg

By rmt at 2010-07-12

de romp

r0013148.jpg

By rmt at 2010-08-10

Hier de video van demo Herman.
IEQ-RBMrAP4[/media] - demo vision jet 06-2010.wmv
r0013147.jpg

By rmt at 2010-08-11

Laatst bewerkt door een moderator:
Jaja, eindelijk wat meer bekendheid dan allen van jullie site.

Herman (tadango hier) vliegt ook met een Vision dacht ik.

Deze is oorspronkelijk toch gemaakt door A & F ?

Klopt helemaal Berto, de vision is een product van Aad en frank Cox maar de productie is gestopt van de vision.
Herman heeft op ons veld een demo gegeven en heb dat gefilmt .
zie hieronder.
groetjes Rene.

klopt helemaal berto,de vision is een ontwerp van ad cox,deze kist heb ik een jaar of 6 geleden ergens in limburg zien vliegen,en was er gelijk gecharmeerd vanhelaas hoor ik van de broertjes cox niks meer,zijn ze ermee gestopt?,zou jammer zijn dit is een simpele jet trainer van goede kwaliteit qua materiaal en vliegeigenschappen.
na 2 start bomers met alle tevredenheid te hebben gevlogen(tt,en formost),wil je wel eens wat anders.
gelukkig kregen we van herman een tip dat er 1 te koop stond in het noorden van het land.na een mooie demo van hem,hebben we de kist opgehaald.ben nu zover dat eigenlijk alleen de rc en turbine electronica,erin kan,de romp wordt door m,n broer rene nog gespoten in leuk kleurtje,de turbine draaid nog steeds perfect dus het moet allemaal gewoon lukken met deze kist,heb er wel vertrouwen in.
we houden jullie uiteraard op de hoogte van de 1e vlucht
gr,henk

Laatst bewerkt:
r0013172.jpg

By rmt at 2010-09-16

Het landings pootje gemaakt van 2mm alu en voor de sterkte tegen doorbuigen heb ik er een ril in geforceerd.

Ook de achterkap van de romp heb ik van alu 0.8mm gewalst en heeft een gewicht van 200gram.

200gramalu.jpg

By rmt at 2010-09-16

Laatst bewerkt:
ziet er allemaal super mooi uit!

Ik heb zelf totaal geen ervaring met vliegtuigen, laat staan jets.
Dus misschien een domme vraag, maar waar is die lange pijp voor?
Moet deze de aanstromende lucht begeleiden of juist de uitlaatgassen?

hallo Patrick,zeker geen domme vraag die pijp heeft de funktie om de hoge tempratuur die vrij komt te koelen omdat anders de romp binnen de kortste keer zou gaan fikken .
Er loopt buiten de binnenpijp koele lucht vanuit de luchthappers in de romp met koele lucht en ook nog een gedeelte langs de romp en buitenpijp die ik van alu heb gewalst .
de opening tussen beide wanden is ongeveer 3mm.
hopenlijk heb ik het een beetje duidelijk heb uitgelegt voor je.
gr Rene.

Bedankt voor je uitleg, dat verklaart een hoop!:)

Maar heb ik nog een vraag(het houd maar niet op;)), hoe heb je de ril zo mooi in het landingsgestel gemaakt?
Want forceren is toch gewoon op een draaibank met een stukje metalen plaat?

in ieder geval bedankt!(leer ik ook weer wat:))

De plaat gewoon tussen twee rolletjes laten lopen en ook langs een aanstoot laten lopen .
het ene rolletje in een vrouwtje en het andere is een mannetje en het mannetje druk je naar beneden en dan maar ronddraaien tot je de goede lengte hebt.
het is een voormachintje die ook bij een kachelsmit wordt gebruikt om een rilletje in de kachelpijp te draaien.
gr Rene.

zie op deze pagina de foto,s dan heb je een beter idee hoe het eruit ziet.
http://www.google.nl/imgres?imgurl=...a=X&ei=2uSTTI-sIMHEswam8cj3CQ&ved=0CC4Q9QEwBQ

Laatst bewerkt:
Het schiet al op :) Dit jaar nog vliegen?

Het is zeker de bedoeling dat we ditjaar nog gaan maiden.

De roeren werken al , nu nog ff de turbine met pijp inbouwen dan is ie klaar voor de spuiterij,anders maar eerst eens zo kijken voordat ie wordt overgeblazen.
Henk zit nog week je in Griekenland ,maar daarna ga ik naar hem toe om te helpen bij de afbouw.
gr Rene.

Back