Vision Jet in aanbouw.

maiden

Ja gerritjan nog even geduld morgen gaan we de turbine plaatsen en de rvspijp met buitenmantel monteren maar je bent de eerste die het hoort wanneer we gaan maiden.
We hopen morgen lekker ver te komen zodat ik weer nieuwe foto,s hier kan plaatsen.
Nog een vraagje aan Herman wat weegt jouw vision, zonder brandstof?

gr rene.

Het exacte gewicht weet ik niet......... +/- 10kg. Ik ga zaterdag de formost precies wegen en zal de vision ook even wegen. De P120 had ik op 116k toeren staan en die duwde toen net geen 1:1. De P120 zou toen 10 - 10.5kg moeten duwen dus dat zal in de buurt komen.

Zaterdag weet je het :)

Het exacte gewicht weet ik niet......... +/- 10kg. Ik ga zaterdag de formost precies wegen en zal de vision ook even wegen. De P120 had ik op 116k toeren staan en die duwde toen net geen 1:1. De P120 zou toen 10 - 10.5kg moeten duwen dus dat zal in de buurt komen.

Zaterdag weet je het :)

Bedankt Herman,zoals het er nu uitziet zal de vision op - 7.0 kg komen zonder kero.

inbouw turbine

vandaag weer lekker aan het knutselen ,de turbine ingeschroeft en achterkap gemonteerd.
De binnen en buitenpijp is nu ook vast gezet en op lengte gemaakt.
alle spullen er in gegooid compl met acu,s en toen op de weegschaal gezet zonder de vleugels komen we nu op 6,3kg .
tzt plaats ik meer foto.s.
gr rene.

r0013246.jpg

By rmt at 2010-10-08

r0013257.jpg

By rmt at 2010

Laatst bewerkt:
Ha, dan heb je nog 400 gram over :) Mijn romp (zonder buis en vleugels) weegt 6.7kg (met volle hopper tank). Met buis en vleugels zit ik op 8.1kg vliegklaar (zonder kero). De P120 duwde op 118k (10.5kg ongeveer dan) wel 1:1 dus dat kan goed kloppen. 2.2L brandstof is ongeveer 2kg dus 10.1kg vol getankt.

Als jij niet meer dan die 400g in de romp verbouwt nog (lijkt me stug :)) dan gaat dat met een 9kg motor heeeeeeel leuk vliegen :)

Ha, dan heb je nog 400 gram over :) Mijn romp (zonder buis en vleugels) weegt 6.7kg (met volle hopper tank). Met buis en vleugels zit ik op 8.1kg vliegklaar (zonder kero). De P120 duwde op 118k (10.5kg ongeveer dan) wel 1:1 dus dat kan goed kloppen. 2.2L brandstof is ongeveer 2kg dus 10.1kg vol getankt.

Als jij niet meer dan die 400g in de romp verbouwt nog (lijkt me stug :)) dan gaat dat met een 9kg motor heeeeeeel leuk vliegen :)

klinkt goed Herman, vraagje aan henk ,zijn we nog een onderdeel vergeten ???

We hebben met buis eraan gewogen , en hebben voor sterkte gekozen voor alu o.8 achterkap.
volle hopper 250gram komt er nog bij aan gewicht .
oh weet het al schakelaartje zat er niet bij hahahaha.

r0013243f.jpg

By rmt at 2010-10-08

11244770875pz3d.jpg

By rmt at 2010-10-08

Let op de gouden compressor kap .........Rmt gold.

Laatst bewerkt:
vision vluchten .

Hoi herman , het ging weer super met de vision ,turbine draaid geruisloos en heb weer genoten van je vliegkunsten .

een prachtige locatie.
foto,s komen er tzt aan op m,n site .
groetjes rene.

r0013280.jpg

By rmt at 2010-10-10

Laatst bewerkt:
vision maiden.

Ja, was super gisteren. Volgend jaar kunnen we mooi samen vliegen :)

Ja lijkt me echt gaaf, mischien kunnen we maiden bij jullie de afstand is geen bezwaar ,het is een super veld ,mischien ook wat om er evt lid te worden , of enkel donateur lijkt me ook een een mogenlijke oplossing.
We vliegen er niet wekelijks dus wie weet dat het zover komt.

Het mooie weer deed zeker een hoop maar het is zeker een mooi veld. 120X100 dacht ik. De drijnage en de goede ondegrond samen met een mooie maaier en goede mensen levert een top resultaat.

Zij er nog meer fotos van de formost? Ik hoop toch dit jaar nog een echte ufo vlucht te kunnen maken :)

formost foto,s Herman

Het mooie weer deed zeker een hoop maar het is zeker een mooi veld. 120X100 dacht ik. De drijnage en de goede ondegrond samen met een mooie maaier en goede mensen levert een top resultaat.

Zij er nog meer fotos van de formost? Ik hoop toch dit jaar nog een echte ufo vlucht te kunnen maken :)

komen ze !
r0013261.jpg

By rmt at 2010-10-14

r0013268.jpg

By rmt at 2010-10-14
Bekende vlieghoogte van herman.

r0013260.jpg

By rmt at 2010-10-14

kijkje onder de motorkap, ja een juweel van een motor.

r0013282.jpg

By rmt at 2010-10-14

Even bijkletsen en dan weer tevreden naar huis.

Laatst bewerkt:
Back