Vlieg avondje

Was weer een leuk vlieg avondje erg gezellig.
Maar met de A1 skyraider durfde ik het nog niet aan.
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Zoo mooie line-up!! :cool:

Nog maar even wachten met de Skyraider totdat je de Apprentice volledig onder de knie hebt. Zal ook dan nog een behoorlijke stap zijn, maar met een hoop oefenen met de sim (en natuurlijk de UM T28) moet het vast wel gaan lukken!

Dit spul vliegt allemaal rond in Alphen aan den Rijn. Nouja, vliegt bijna allemaal rond, de Skyraider moet nog even wachten :)

Tja de skyraider zal nog een zware dobber worden (of niet):)
Maar uhh heb nog niet 1 keer gevlogen en nu al de prop kapot
tijden het rijden over straat :(
Maar goed komt allemaal goed als die in de lucht is haha

Het blijft piepschuim, al die dingen vliegen over het algemeen simpel en goed, zo lang je de basiskunstjes van het vliegen maar onder de knie hebt. Dan is er niks aan de hand ;)

Ja dat heb ik al gemerkt ja als ze in de lucht zijn dan gaat het ook goed
maar zodra je moet gaan landen wordt het toch wel even slikken :o
Opstijgen is geen enkel probleem dat gaat wel goed hi

Maar ik denk wel als ik met die skyraider moet gaan starten dat ik wel
even met trillende benen zal staan.

Mits je CG goed staat en al je roeren ook qua uitslag zal de start vast wel goed gaan.
Maar het landen.......Arghhhhhh
Dat is ondanks het een schuimen toestel is toch echt werken hoor.
Mooiste is zo'n landingsbaan bij een club van dat golfbaangras.
Maar indien je weinig tot geen ervaring hebt met het landen van kisten op wielen kan het je vies tegenvallen.
Starten en vliegen dat kunnen de meesten wel.
Maar een toestel netjes op wielen landen en schadevrij neerzetten is toch echt andere koek.En al helemaal op asfalt.
Ik heb al aardig van die koek gegeten en blijf het zeggen: landen met een toestel op wielen is toch echt koppie erbij houden en weten wat je doet.
Zoniet.....dan wordt het geheid crashen.
En ook dat kunnen de meesten van de piloten al vrij goed.Ha ha ha ha
Sukses straks en kalm an met het landen.
Je hebt een mooi toestel en zou zonde zijn als je dat zou verspelen bij een slechte landing.
Vr Gr D

Of je kist nu klein of groot is, gewoon een paar landings aanvluchten uitvoeren om de kist wat af te tasten. Op het juite momenten de kist uitflaren en voila: landing. Zolang je de kist maar binnenvliegt en niet uitmelkt tot tegen het overtrekken aan.

En inderdaad, een strakke grasmat zou wel erg fijn zijn, dempt ook direct een stuk meer :-)

Dat zal ik wel proberen ja gewoon een paar aanvluchtenmaken kan ik
gelijk kijken of het de juiste moment is.
Maar zal ik dan met flaps landen of juist zonder??

Want als ik me flaps in zet lijkt me dan dat de neus gelijk naar beneden wijst.En gelijk de elev in zetten.Maar remt die erg af dan als de flaps aan staan?????

Beste vlammy, weet niet hoeveel flap standen die heeft. Ga even er vanuit, up, takeoff, land. Nadering flapstand takeoff, eind nadering op stand land. Je kan een nose dwn moment verwachten bij iedere flap setting. Flap stand LAND geeft meer lift maar ook max. Weerstand. Compenseren met wat meer motor vermogen, NIET TE LANGZAAM worden. Een belangrijke spreuk bij het vliegen SPEED IS LIFE! Succes we komen elkaar weer tegen in Alphen.
Inmiddels de 15 SE in huis!!

He hallo zipper gaaf man dus je hebt m nu!
Deze zal je echt niet terleurstellen goede keuze:)

Maar indd ik zal er wel op letten en voor nu doe ik heel veel
oefenen op de sim land en takeoff duurt wel ff voor dat die de lucht in gaat haha

Jep hebbes, zondagavond de maiden flight!! Twee maal de lucht in geweest, helemaal geweldig heel strak en twee prachtige landingen. Alleen na de eerste vlucht de spinner cone verdween.

Gr en tot ziens

Ja klopt ja die van mij ging er ook snel af heb m even met plakband
vast gemaakt.Maar goed als dat alles is!
Ik heb me eerste 3 loopings gemaakt ging echt goed.

Ja denk dat ik het ga proberen met een beetje locktide. Leuk he, een mooie loop draaien. Heb het gisteren ook geprobeerd, alleen de safe flight mode laat het niet toe. Volgende keer, met de Stratos gaat dat prima.

Gr,

We vliegen vrijwel elke avond zo lang de wind het toe laat.
Het is op het veld bij distributiecenterum hoogvliet.
meestal rond 19.30 20.00 zo.
Je bent welkom met wat vlieg je zelf??

Alleen dit weekeind kan het niet daar.
Want er is een evenement bezig.
Maar wel cool die zelfbouw!Ik ben er ook met 1 bezig zie hier.
full

Back