Geen bestemming maar wel het volgende:
Als gevolg van mijn 3 grote hangvliegvakanties heb ik langzamerhand een checklist samengesteld.
Denk er aan dat je 14 dagen van huis bent en het vervelend is na een dag of 2 door schade niet verder te kunnen.
Neem zo VEEL mogelijk modellen mee, ook al daarom. Ook diverse typen, zodat je met weinig/veel thermiek/wind je altijd kunt vliegen.
Soms zijn er in de buurt ook motorveldjes waar je mag vliegen na overleg, dus evt ook motormodellen meenemen.
Kwestie van voorbereiden.
Kijk ook tot welke grootte de modellen kunnen zijn op die helling: bvb de Falkertalm is niet geschikt voor grote bakken ivm slechte landingsmogelijkheden.
Kom je wat te kort dan zijn er natuurlijk altijd wel modelwinkels te vinden, of helpt één van de andere vliegers je, (of je kunt anderen helpen, ook leuk) en soms hebben de hotels een goede "Bastelstube" met wat kleine materialen.
Volledigheidshalve wijs ik er op dat ik destijds een aanhanger gebruikte om het spul te vervoeren, tegenwoordig een bus en da's nog handiger. Anders heb je toch op zijn minst een combi nodig.
Doe er je voordeel mee, of geef nog aan/opmerkingen:
Voorbereiden modellen:
Alle modellen goed nalopen, opladen, van adres stickers voorzien (denk aan hotel adres, mobiel nr, frequentie nrs plus kanaal stickers)
Alles bij elkaar zoeken, hoofdliggers, staartvlakken, cockpits.
Alle modellen in beschermplastic verpakken.
Meenemen modellen:
Zenderkoffer plus, reserve accu.
Startkist(niet alles hoeft mee)
Oplaadkoffer, lader, kleine laders, oplaadkabels, stroomverlengkabel.
Plastic afdekzeilen, dekens, flanellen zonne hoezen!!
Draagtassen voor modellen, RUGZAK!!.
Startrubber plus haringen, hoogstartnylon haspel.
voor nood reparaties:
Polyester/Epoxy, katoenvlokken en glasmat, koolstof roving, penseel, spuitje, schaar, brandspiritus, plastic bekertjes, weegschaal en extra 9v batterij.
Folie, lineaal, heater, strijkbout.
Papier en poetslappen
Soldeerspul, krimpkous.
Balsa/triplex stukjes.
Cocktailprikkers voor scharnierreparaties.
Scharnierplakband, div. scharnieren
Grijze sanitair tape, div plakband.
Superlijm, zand, accelerator, 5min epoxy.
Schuurblok, schuurpapier, vijl.
Handboortjes, Dremel met staafvormige frais.
Reserve Servo’s, ontvangers, verlengkabels, rubber tullen, roerhoorntjes en Reserve kanalen???
AUTO-accu oplader plus verlengsnoer
Meenemen prive:
Verrekijker, zitstoeltjes.
Koud, hoog: winddichtte jas met cape, dikke truien, handschoenen, muts, dikke groene overall.
Warm: korte broek. Oude kleren gebruiken!!
Kussens voor in de auto, om te slapen
Notebook plus oplader
Zonnebrillen, petjes, zonnecreme, draagtassen.
Bergschoenen en laarzen.
Zaklamp.
Frisdrank/water voor op de helling.
Fotocamera plus oplader.
GSM plus oplader
CD’s voor in de auto
Reis
Voor Oostenrijk denk aan vignet(aan de grenzen te kopen)
Paspoorten, rijbewijzen.