Sensei zegt:
Deze link stuurt je naar een Engelse site:
http://www.rchelicopterfun.com/index.html
De eigenaar is een echte hobbyfreak in RC-heli's; hij heeft zelfs een 10-stappenplan, dat ik zelf ook volg (Taya volgt een ander "zelfinstructieprogramma"; andere site; en zo helpen we elkaar verder), om het helikoptervliegen onder de knie te krijgen.
Persoonlijk heb ik er veel aan gehad tot nu toe!
Momenteel zijn mijn dochter Taya-chan en ikzelf, Sensei, wisselend bezig met de stappen 6 t/m 8.
De link:
http://www.rchelicopterfun.com/how-to-fly-rc-helicopters.html
Sensei vliegt Belt CP1 en Taya-chan vliegt King V2 (beide brushless; de Belt CP vliegt nog op 35MHz :sad: en de King V2 op 2,4 GHz

).
Overigens vlieg ik, Sensei, bijna elke dag 2-3 acculadingen; dus ca. 4x3x10min=2klokuren in de week.
Taya vliegt ca. 1 klokuur (max) in de week. Zij vliegt met een kleinere heli (type 350) stabieler dan Pa...met zijn 450'er. En ze leert t veel sneller :sad: (ouderdom komt bij mij met gebreken? :razz: )
Inmiddels zijn we met "eenwiek"/riemaangedreven staartrotor ruim 8 maanden bezig. Daarvoor hebben we coaxiaal ongeveer 1 jaar gedaan, totdat de uitdaging er zowel voor vliegen als bouwen niet echt meer was; we hebben het maximum er uit gehaald. Vandaar de overstap (de 8 coaxiaaltjes teruggebracht tot 2 (inmiddels weer 3... een micro 4CH 2,4 GHz) van ons allebeide naar de King V2. Door verkoop van de coaxiaaltjes springen we er min of meer uit (...) en hebben één King V2, toen met borstelmotor, NIEUW in de opruiming (model wordt niet meer gemaakt/geproduceerd) aangeschaft.
Na wat ervaring een 2e aangeschaft via marktplaats, daar Sensei het sleutelen wat onder de knie had; want CRASHEN doe je!!! Dus sleutelen, waarvoor ik in de leer ben geweest bij Sinnema's Modelbouw te Joure, moet je kunnen! Handig is het daarom om (niet zoveel als ik...) wat spare-parts te hebben!
Nu hebben we de beide typen Belt CP (mijn King V2 net verkocht) én de King V2.
We zitten bij een vliegclub, maar hebben ook de mogelijkheid, in een gymzaal of een overdekte ""passage", dicht bij huis (!) te trainen. Erg luxe!
Hopelijk heb je wat aan onze ervaringen. Één iemand van dit forum is door ons geholpen met het afstellen/inregelen van zn King 3; dit moet eigenlijk met elke nieuwe heli, want RTF, echt 100% out of the box, zijn wij nog niet tegengekomen...
Dit forumlid hovert/vliegt al aardig, sinds ca. aankoop begin dec 2009; de eerste hovervlucht met zn King 3 heb ik in onze woonkamer gemaakt! (binnen gebruiken we wegens het "groundeffect" overigens altijd nog even een trainingsgestel, ook bij zijn King 3). Ondanks 't tot/m stap 10 gebruiken v dit "ding", vliegen we nu beide al een poosje zonder!
Meer info? Graag via een PB!

(We wonen niet eens zo ver van jullie af...)