Nou, Ik hoop dat het wachten heeft geloond…..
Tussen alle familiedrukte door vanmorgen nog een paar uurtjes kunnen vrijmaken. Op de één na mooiste morgen van het jaar. Vorige week zondag was het natuurlijk onbetwist de mooiste zondagmorgen van het jaar. Lekker met wat collega vliegers douw getrapt. Maar nu naar vandaag. 1120 gram afgeslankt, 12x4 prop op een oeroude Supertigre G21 .46, 7,5 ccm, en dat vreemde stokje met 120 gram lood erachter. Ik dacht, maak nog even een “before picture”
Eerst maar eens een leeg model op de zender gekozen, en een delta op mode 2 gekozen. Alle draairichtingen goedgezet. Op alle stuurkanelen maximale uitslag (veel trimmen) en er 60% expo in gestopt. Heel kleine uitslagen, maar genoeg voor in de soep te roeren, in geval van nood.
Daarna getankt en definitief uitgewogen.
Motortje afgesteld,
En….. om 11.00 uur in goed overleg met de Flugleiter het luchtruim leeggemaakt.
Daar gaat ie (op hoop van zegen):
Dat viel niet tegen! Zwaartepunt nog wat ver naar voren, maar de kist reageert goed op alle assen en laat zich goed trimmen.
Op kruissnelheid voornamelijk rudder gestuurd.
Maar, what goes up, must come down…
Het motortje liep wat snel stationair, efin:
Al met al een grote stap vooruit. Nog een beetje finetunen, wat meer gewicht (zout?) op de staart leggen, dan is de Monarch een fijne niet alledaagse RA kist.