RCEFlyer
In Memoriam
Hoi,
nu ik enkele jaren met electro- en brandstofmodellen heb gevlogen, ben ik ook aan het zweven geslagen.
En ik moet zeggen ... ook errug leuk
Ik heb enige tijd geleden eens met een zwever van een clubgenoot gevlogen, ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat ik dat zo leuk zou vinden dat ik daarmee verder wilde.
De stoute schoenen aangetrokken en op de beurs in Dortmund een zwever gekocht, die is bijna vliegklaar.
Dat is een Last Down geworden, waarvan hier mijn draadje staat.
Verder ben ik inmiddels zelf een Ucellino zwevertje aan het bouwen, dat hier staat. Is ook bijna klaar
Goed, eergisteren weer even met de zwever (Altantis II) van m'n clubmaatje gevlogen. Zie ik twee buizerd's bij elkaar die een beetje rondzweven, ik er naar toe gestuurd, kom ik in een flinke thermiekbel terecht ...
Ik steeg zo hard, dat ik wel drie keer heb gekeken of ik m'n gas wel dicht had staan
Geweldig !!!
Nu komen mijn vragen:
Af en toe schommelde de zwever. Is dat het signaal dat je in of uit een thermiekbel steekt ?
Ik zag nu twee vogels thermieken, maar hoe vind je thermiek zonder dat er vogels bij zijn ? Is daar een methode / techniek voor ?
Ik stuurde nu een klein beetje met richting en soms wat met de ailerons, kan ik bij het zweven het beste zo vlak mogelijk draaien ?
Kortom, een vlieger die begint met zweven. Tja, dan blijf je wel met wat vragen zitten
Kom maar op met die adviezen !
Grtz,
Menno
nu ik enkele jaren met electro- en brandstofmodellen heb gevlogen, ben ik ook aan het zweven geslagen.
En ik moet zeggen ... ook errug leuk

Ik heb enige tijd geleden eens met een zwever van een clubgenoot gevlogen, ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat ik dat zo leuk zou vinden dat ik daarmee verder wilde.
De stoute schoenen aangetrokken en op de beurs in Dortmund een zwever gekocht, die is bijna vliegklaar.
Dat is een Last Down geworden, waarvan hier mijn draadje staat.
Verder ben ik inmiddels zelf een Ucellino zwevertje aan het bouwen, dat hier staat. Is ook bijna klaar


Goed, eergisteren weer even met de zwever (Altantis II) van m'n clubmaatje gevlogen. Zie ik twee buizerd's bij elkaar die een beetje rondzweven, ik er naar toe gestuurd, kom ik in een flinke thermiekbel terecht ...

Ik steeg zo hard, dat ik wel drie keer heb gekeken of ik m'n gas wel dicht had staan

Nu komen mijn vragen:
Af en toe schommelde de zwever. Is dat het signaal dat je in of uit een thermiekbel steekt ?
Ik zag nu twee vogels thermieken, maar hoe vind je thermiek zonder dat er vogels bij zijn ? Is daar een methode / techniek voor ?
Ik stuurde nu een klein beetje met richting en soms wat met de ailerons, kan ik bij het zweven het beste zo vlak mogelijk draaien ?
Kortom, een vlieger die begint met zweven. Tja, dan blijf je wel met wat vragen zitten

Grtz,
Menno
Laatst bewerkt door een moderator: