Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Gaap .....

Goeiemorgen.

Nou zal ik maar naar Egmond toegaan dan :rolling:

Tot strax op HT2 ?

@Sleur:

Het enige wat really matters is: CG punt 67 mm vanaf voorkant vleugel. ;)
Manual
Who needs to read the fucking manual? Kom op, dat ding plak je zo in elkaar zonder ook maar één letter te lezen. Voor het zwaartepunt zitten er onderop de vleugel twee stippen. Die zitten bij zo ongeveer alle Multiplex modellen behalve de EasyStar (daar zit toevallig net dat stuk schuim wat de stang vasthoudt :?).

Hatsekidee, daar staat ze dan. Met stickers van zowel de MiniMag als de FuckJet. :lol: ;)

minimag-ready_to_fly2.jpg

minimag-ready_to_fly3.jpg

minimag-ready_to_fly4.jpg

Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit Sleur,hoe laat ga jij naar HT2 ?
Zojuist bart.D even aan de telefoon gehad,wij kijken geen Formule 1
dus zijn rond 12.30 uur op HT2 ;)

Ben zeer benieuwd naar de prestaties van de MM :cool:

Tot zo !!!!!!!!!!!!!

Ziet er goed uit Sleur,hoe laat ga jij naar HT2 ?
Zojuist bart.D even aan de telefoon gehad,wij kijken geen Formule 1
dus zijn rond 12.30 uur op HT2 ;)

Ben zeer benieuwd naar de prestaties van de MM :cool:

Tot zo !!!!!!!!!!!!!
Okay, hieruit concludeer ik dat het HT2 wordt. 8) No problemo. :nooo: Alleen 12:30 uur ga ik niet redden. zal zo rond 13:30 à 14:00 worden. Eerst nog wat badderen, kindertjes vermaken, troep inladen, zonnebril met flink filter zoeken, auto volgooien met leut etc. Het is wel zondag hè, dus rustig aan. :D

Kleine Sleur komt ook mee (vrouw weg voor school) maar vind het niet zo gezellig. Komen er nog voetbal-/speelmaatjes naar HT2?

.... tv aan voor de F1 en daarna lekker fladderen.
Wat een deceptie. Wil je de laatste rondjes even kijken, stoppen ze met rijden omdat er een beetje water valt. Ik zeg: Afkeuren die wagens, ze hebben niet eens ruitenwissers. Da's toch levensgevaarlijk. :yes: :?

*gooit alles in de auto en vertrekt zo* 8)

Zucht, hier in de straat is weer eens parkeerchaos, omdat er aan de overkant zonodig gevoetbald moet worden.
Mijn auto staat ingeparkeerd, dwz ik kan niet weg.
Ga met de motor maar ff ritje maken dan, :bye:

zo, dat was een gezellige gezin/vlieg dag .:p

lekker ff naar het amsterdamse bos om wat te vliegen ,en daarna naar het kinderspeel gedeelde vertoeft , dat alles onder het genot van diverse pilsjes , zodat het ook voor de ouders leuk blijft :mrgreen:;)

hier een filmpje van het amsterdamse bos ,gefilmd door de ez .
(kwaliteit word beter als je het beels iets kleiner zet )

hmWNs0gieX4[/media] - amsterdamse bos fly

Laatst bewerkt door een moderator:
Sleur ook terug van het vliegen op HT2. 8) Lekker twee batterijtjes gevlogen met de Mite om vervolgens wat ontmaagdingen te doen. De MiniMag ontmaagd maar daar moet veel extra lood voorin als je met een Graupner 2000mAh 3S of FlightPower EVOLite 2500mAh 3S gaat vliegen. De accu lag helemaal voorin en nog constant met veel down (ruim de helft van de knuppelbeweging) corrigeren terwijl alle roertjes netjes vlak stonden. Twee rondjes gevlogen en een wat stuiterende landing die ervoor zorgde dan het flinterdunne standaard motorschotje scheurde. Dus daar maar een stuk Bankirai in lijmen, voor het gewicht alleen maar beter. :lol: Dus even einde pret. Maar met mijn setup gewoon vertikaal omhoog. 8)

Ook de kleine Nemesis (45cm spanwijdte) heeft eraan mogen geloven. Knoertepoepert wat is dat agressief sturen zeg. Iets de stick aanraken en *zoef* de andere kant op. Alles flink teruggezet met maximale uitslagen en nog wat rondjes gevlogen (nou ja, gecontroleerd in de lucht gehouden). Je moet constant het gas erop houden anders valt-ie uit de lucht (ondanks dat mijn versie ruim 30 gram lichter is dan het origineel 8O). Dus even open peuteren en de servostangetjes op het binnenste gaatje zetten zodat er wel veel stapjes zijn maar de uitslagen heel klein.

En lekker met de Holiday even racen. De 1500mAh Chineze LiPo gaf er snel de brui aan na drie rondjes half gas. Weer lekker heet en flink bol. Dus maar de Graupner 3S 2000mAh erin gehangen. Die is wel 48 gram zwaarder dus even wat bijtrimmen en wat sneller vliegen maar heerlijk gillen door de lucht. :yes: En na 10 minuten 3/4 tot vol gas non-stop vliegen is de Graupner slechts warm en vertoond geen enkele teken van instorten. Dus de Chineze LiPo's hebben duidelijk afgedaan (gaan we maar oproken met een filmpje 8O).

Daarna nog even bij de ACH wezen kijken, karate gedaan met de Mini Sleur en wat geklept met BYM. Philliams was met zijn Climato aan het fladderen.

*geen foto's, geen filmpjes*

VNTM :mrgreen:

Ik heb hier drie pc-kasten staan, die bij geen intresse morgen in de container verdwijnen.

Bigtower :

4001.jpg

Miditower:

4003.jpg

Desktop behuizing:

91.95920.A25-HQ95A.jpg

Alle kasten hebben de originele Aopen voeding er nog inzitten, en alle kasten hebben nog een moederbord en processor erop.

Gaan weg wegens algehele vervanging.....

@ BYM:

Hier interesse voor alle 3.
Worden verscheept naar Zuid-Afrika om daar in het onderwijs terecht te komen.(geen crapverhaal)
Dus optimaal hergebruik! ;)

@ BYM:

Hier interesse voor alle 3.
Worden verscheept naar Zuid-Afrika om daar in het onderwijs terecht te komen.(geen crapverhaal)
Dus optimaal hergebruik! ;)

Als je ze wilt hebben moet je ze nu komen halen, want ik heb ze al in mijn kofferbak liggen om te verschepen naar Icovia.....
En aangezien er nog meer bij moet wat ook naar Icovia toe moet ;)

Als je ze wilt hebben moet je ze nu komen halen, want ik heb ze al in mijn kofferbak liggen om te verschepen naar Icovia.....
En aangezien er nog meer bij moet wat ook naar Icovia toe moet ;)

Nu niet meer in staat om auto te rijden wegens te veel :proost:
Dus dan maar richting Icovia.:?

;)

Vanmiddag mocht ik toch nog even van vrouwlief even fladderen :thumbsup: waarschijnlijk omdat ik zo lief was :wink:
Ik dus naar het ACH veld omdat ik niet op HT2 brandstof-bommert ga vliegen :nooo:
Eerst de Climato gestart met behulp van BYM, die attendeerde mij erop dat de zijkant naast het motorschot los zat :( Niemand had wat epoxy bij zich dus ik op een heen en weertje naar huis om de 5-minute op te halen. Affin Climato geplakt en in de tussentijd de Parat gepakt, deze had maar een bereik van 5 meter 8O dus da was nie goe he :nooo: dat dus even uitzoeken dus. Daarna maar weer de Climato gepakt en die ging weer als vanouds :D :D Daarna begon de motor een beetje raar te lopen, bleek dat de schroeven op de motormount los zaten. Eerst dus maar een algehele check doen voordat er weer gevlogen wordt :yes: en alles met locktide vastzetten.
Verder was het een lekker dagje met weer de nodige vliegminuten :banana:

Een kennisje met zonder niet al teveel bestedingsmogelijkheden komen de kasten ophalen.

@Siggy, Emmy komt ze halen ;)

Ja dat was even vaag Phill.
Vind trouwens niet dat die epoxy de naam "5-minuten" mag dragen, het duurde zeker 35 minuten voordat je weer terugwas op het veld :rolling:

Blij dat ik het heb opgemerkt, wie weet wat er gebeurd was als mid-air je zijschot ineens gegrepen zou zijn door de vliegwind :shock:

Heb geprobeerd de Baja lekker rustig in te rijden :yes:maar deze gaf geen thuis :nooo:.Aan het einde van de dag kwam er enigzins geluid uit,was ook alleen geluid en meer niet :(.Ik heb dus nog wat te knutselen.Ook nog getracht de fuckjet van Burp te filmen met mijn mobiel.
Wat gaat dat ding snel en de camera laat te wensen over(nokia 6300)
Hoe krijg ik die filmpjes van photofuckit hier

Een kennisje met zonder niet al teveel bestedingsmogelijkheden komen de kasten ophalen.

@Siggy, Emmy komt ze halen ;)

Dan komen ze zeker goed terecht Bym,TOPWIJF ;)
Doe je haar even de groeten van mij ?

Vanmiddag weer heerlijk gevlogen en natuurlijk ook weer heerlijk staan kletsen.
Onze grote vriend Sergio was er vandaag ook met zijn kleine,hij gaat binnenkort waarschijnlijk ook beginnen met vliegen ;)

De 4S lipo aan Martin overgedragen want dit is mij teveel van het goede.

Was weer lekker weer ook,dus volop genoten :D

Zoooo, even een nieuw motorschot in de MiniMag geplakt. Deze is 3mm berken triplex, het origineel 0,5mm plastic. Met zoveel powerrrrrr ging het toch niet helemaal lekker. De plek waar beide schroefjes zaten die de motor vashielden, waren allemaal haarscheurtjes ontstaan. Dus die had binnen de kortste keren toch wel zijn brommer verloren. Nu nog de regelaar zo ver mogelijk voorin plakken zodat de LiPo helemaal voorin kan.

minimag-new_motor_mount.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back