Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Al bladerend en surfend de nieuwe Eagle Tree OSD module tegengekomen. Gewoon een volwaardig Head-Up Display voor in je vlieger. 8O De OSD Pro. Dat gaat mooi in de Super Danone.

Laatst bewerkt door een moderator:
Al bladerend en surfend de nieuwe Eagle Tree OSD module tegengekomen. Gewoon een volwaardig Head-Up Display voor in je vlieger. 8O De OSD Pro. Dat gaat mooi in de Super Danone.

Zeer,zeeeeeeeer,leuke gadget Sleur :D

De hoogtemeter van dit systeem nu een paar maanden in gebruik en ben er zeer tevreden over.
Gemeten hoogtes zijn na de aanpassing zeer geloofwaardig.
Ik loop er ook over te denken dit systeem te gaan uitbreiden met een datalogger en een stukje telemetrie ;)

Eagle Tree –R/C UAV RPV RC Model Aircraft Telemetry data logger GPS logger GPS telemetry MicroPower elogger e-logger RC Model Airplane Telemetry jet ECU telemetry Eagletree MicroPower Wireless Telemetry RC data logger Flight Data Recorder high

Laatst bewerkt door een moderator:
He Sleur,

Dat ziet er erg goed uit. Ik weet dat Rob ook bezig was of is met zo'n module. Ik ga eerdaags ook een test doen met een 2,4GHz zendertje.
Deze komt samen met een zeer hoge kwaliteit camera onder een vliegtuigje. Het vermogen zal alleen een beetje hoog zijn 500mW.
Wil kijken of er dan ook opnames gemaakt kunnen worden via mijn oude repeater in Alkmaar. Waarschijnlijk zijn de beelden goed te zien.

We gaan het mee maken.

GrTz Jasper

ja ,helemaal leuk dat cam spul :p

vliegen is nu zo gewoon en saai , dat het tijd word om extra handelingen te verrichten en mooie opnames te maken

sign me in :worship:

nog wel ff doorsparen :)

He Sleur,

Dat ziet er erg goed uit. Ik weet dat Rob ook bezig was of is met zo'n module. Ik ga eerdaags ook een test doen met een 2,4GHz zendertje.
Deze komt samen met een zeer hoge kwaliteit camera onder een vliegtuigje. Het vermogen zal alleen een beetje hoog zijn 500mW.
Wil kijken of er dan ook opnames gemaakt kunnen worden via mijn oude repeater in Alkmaar. Waarschijnlijk zijn de beelden goed te zien.

We gaan het mee maken.

GrTz Jasper

Had je nog wat "restjes" op de plank liggen jatsper ;)

Ga je een hoorntje of een schoteltje gebruiken :confused: :rolling:

Ik zat er net aan te denken de lichtschakelaar om te gaan halen, wrdt ik al uitgenodigd het licht te dimmen omdat iedereen er al in ligt, niet te geloven :mrgreen:

Dit keer een authenthiek knopje
Shipboard_light_switch.jpg

He Sleur,

We gaan het mee maken.

GrTz Jasper
Wow, 500mW op 2,4GHz. 8O Heftig hoor, kunnen we ook gelijk de eitjes magnetronnen. :lol: ;) Voor old school lange golf zenders is 2,4GHz natuurlijk geen probleem. Voor high-tech digitale zenders van nu wel. Dus dat wordt ongetwijfeld een zender op 433MHz. Ook makkelijker op te voeren met old school componenten in plaats van golfpijpen.

Voordeel van de OSD is dat telemetrie "overbodig" wordt. Het staat immers al op je scherm. 5 Inch LCD -cherm op je zender en genieten maar van zowel natuurgetrouw rondzweven als meegluren vanuit de cockpit. Dat met zo'n bril en FPV zie ik niet zo zitten. :nooo:

Wow, 500mW op 2,4GHz. 8O Heftig hoor, kunnen we ook gelijk de eitjes magnetronnen. :lol: ;) Voor old school lange golf zenders is 2,4GHz natuurlijk geen probleem. Voor high-tech digitale zenders van nu wel. Dus dat wordt ongetwijfeld een zender op 433MHz. Ook makkelijker op te voeren met old school componenten in plaats van golfpijpen.

Voordeel van de OSD is dat telemetrie "overbodig" wordt. Het staat immers al op je scherm. 5 Inch LCD -cherm op je zender en genieten maar van zowel natuurgetrouw rondzweven als meegluren vanuit de cockpit. Dat met zo'n bril en FPV zie ik niet zo zitten. :nooo:

wat schat je in wat het hele zooitje gaat kosten ?:rolleyes::(:D

dat is alleen weggelegd voor de rijke onder ons :(

voorlopig eerst nog even op de old school manier waarmee ik het doe ;)

gaat weer naar zijn werk :)

wat schat je in wat het hele zooitje gaat kosten ?:rolleyes::(:D

dat is alleen weggelegd voor de rijke onder ons :(

voorlopig eerst nog even op de old school manier waarmee ik het doe ;)

gaat weer naar zijn werk :)
Bij elkaar wordt het $350 voor de OSD Pro, $50 voor de eLogger, $110 voor de GPS module, $130 voor de zender/ontvanger. Misschien nog wat extra sensoren voor motortoerental en temperatuur van de accu.

Als je drie weken geen nieuwe vlieger of onderdelen koopt, is dat prima te doen. :lol: ;)

Bij elkaar wordt het $350 voor de OSD Pro, $50 voor de eLogger, $110 voor de GPS module, $130 voor de zender/ontvanger. Misschien nog wat extra sensoren voor motortoerental en temperatuur van de accu.

Als je drie weken geen nieuwe vlieger of onderdelen koopt, is dat prima te doen. :lol: ;)

En natuurlijk een leuk LCD-schermpje ;) Gelukkig heb ik die al, nu de rest nog :(

Laatst bewerkt:
Reken op een eurootje of 500 voor een compleet systeem. Wel leuk maar je moet er wel een geschikt toestel voor hebben. De snelle kist van Nickos is niet echt een vliegertje waar je dat in stopt :)

12:15 ga ik niet redden omdat de kids net uit school zijn dan, om 13:15 gaan ze weer de deur uit dus daarna is geen probleem :)

Of nu?....:yes:

Reken op een eurootje of 500 voor een compleet systeem. Wel leuk maar je moet er wel een geschikt toestel voor hebben. De snelle kist van Nickos is niet echt een vliegertje waar je dat in stopt :)

12:15 ga ik niet redden omdat de kids net uit school zijn dan, om 13:15 gaan ze weer de deur uit dus daarna is geen probleem :)

Of nu?....:yes:

Bij droog weer gaan dimitri en ik rond 14;30u naar ht 2
Posted via Mobile Device

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back