Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ook allemaal een goede morgen heren :zon:

Het is waarschijnlijk een zeer overbodige vraag maar,gaan we vandaag nog vliegen ?

Sorry voor jou Sleur,ik heb echt met je te doen.
Vandaag is het echt perfect weer voor een maidenflight ;)

Als je ergens niet moet wezen met dit mooie weer is het wel op een complex met schreeuwende etterbakkies :rolling:
Dus bij deze sterkte man, ik hoop wel voor je dat er een kantine is waar je een bakkie koffie of een biertje kunt halen,anders krijg je nog een houten bek ook :rolleyes: :D

@ Junkie

Die motor kunnen we ook op HT wel inbouwen hoor,3 schroefjes klaar ;)

Ik deel overigens de mening van Sleur over de te gebruiken ontvanger,
een indoor ontvanger met die snelheden en hoogtes is zeker niet verantwoord en gaat zeker uitlopen op brokkenmakerij :(

Sloop anders even een ontvanger uit een andere kist,na het vliegen met de FUNJET blijven deze toch een tijdje werkeloos liggen ;-)

moet jij niet lekker beulen bij bart ? , mooi weer om in tuintjes te klooien :p

verder ; Er staat wel een junkie wind , ben ik weer de enige die vliegt :mrgreen:;)

maar als je nog naar ht gaat ,neem dan de 2700kv motor mee :p

ik heb nog wel wat verplichtingen , ik moet langs een aantal klanten voor werk opname .
thuis is het een bende ,en moet nog een beetje opgeruimd worden .

laat maar weten wie er gaat vliegen en hoelaat , anders morgen , dan is de funjet ook klaar :cool:

greetz junkie rcccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccc

moet jij niet lekker beulen bij bart ? , mooi weer om in tuintjes te klooien :p

ik heb nog wel wat verplichtingen ,
thuis is het een bende ,en moet nog een beetje opgeruimd worden .

greetz junkie rcccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccc

Precies de reden waarom ik vandaag niet aan het werk kon,en geloof me:
Dit zijn voor een workaholic de meest verschrikkelijke dagen ;)

Zal de wind gaan liggen? Zijn de boodschappen dan al binnen en zit me accu vol???
Koffietijd :D

Vandaag weer tennissen natuurlijk. Om 12:30 in Haarlem. Wordt dus niet voor de avond thuis en daarna meteen een verjaardag. Vliegers blijven op de plank zeg maar.

Morgen natuurlijk wel vliegen :banana: (na de Formule 1)

@junkie: 1000 feet is zo'n 300 meter. Dat is als je wat hoger zit. Maar met 2.4GHz boven de grond wordt een ander verhaal. Dat weten we nog wel van de DX3.0, binnen 100 meter al in failsafe. :? Inderdaad de PrakMaster de indoor ontvanger en de FuckJet de full range.

@Burp: Waar in Haarlem?

Posted via Mobile Device

Zo, dat zit er ook weer op. 140+ gillende ambitiueze gillende coachende ouders en even zoveel gillende talentloze voetballertjes hebben zich prima vermaakt. Met de nodige koffie, broodjes, chisps, patat en uiteindelijk bier was het prima vertoeven in het zonnetje. Het bolletje natuurlijk zomers kort dus het velletje trekt nu best aardig. :oops: Even een tukkie doen want die paar pintjes breken gelijk op. :sleepy:

Nog wat boodschapjes doen, lekker uitgebreid koken en dan aan de knutsel. :thumbsup: De DepDart even kleuren en eens kijken voor een transportgeval voor de Monsun en Super Dimona zodat die veilig achterin de auto kunnen staan (wel nodig met mijn rijstijl over verkeersdrempels :?).

Misschien vanavond vroeg nog eventjes een LiPo leegzweven met de MiniMag op het veld van de ACH. Kijken hoe zo'n schuimpje vliegt bij windkracht 5 à 6. 8O

Misschien vanavond vroeg nog eventjes een LiPo leegzweven met de MiniMag op het veld van de ACH. Kijken hoe zo'n schuimpje vliegt bij windkracht 5 à 6. 8O

Een MM bij windkracht 6 eindigt waarschijnlijk hier :help:

http://www3.buienradar.nl/wb.aspx?soort=wind&tijd=0

vuil.jpg

Vanmiddag na het stofzuigen en poetsen even samen met Junkie een bakkie gedaan.
Hij heeft de 2700KV brushless voor in de FUNJET even opgehaald dus deze is morgen denk ik wel klaar voor de maiden :cool:

Laatst bewerkt:
was zeker even gezellig bij "the SIGG " en zijn lieve vriendin ;)

even zijn persoonlijke winkel leeggekocht ,en ook genoeg dean's zodat ik er ook weer bijhoor :cool:, en mijn setup's ook gemeten kunnen worden .

idd vanavond proberen de funjet af te krijgen , de vraag is alleen of ik morgen mag vliegen :confused: , ik ben vandaag al flink van huis geweest ,om allerlei dingen te regelen , alsmede wat visite , kappertje ,klanten af voor prijsopgave .

dus ik voel hem al hangen , en morgen word waarschijnlijk gezin's dag :)

wel is een optie om morgen avond te vliegen rond 19;00u , maar dan ga ik niet alleen ,das niet gezellig , dus nog meer vlieg liefhebbers ?

met vriendelijke groet JUNK...;)

Een MM bij windkracht 6 eindigt waarschijnlijk hier :help:
Pfff, slappe gast. ;) Waarom zou dat niet gaan? Alleen in de bochten even oppassen: Voor de wind in draaien, aan de wind wat gas erop en langzaam een beetje up geven, tegen de wind in flink door gassen en het beetje up weer terugnemen. Doe je dat niet dan wordt je ineens "omver" geblazen. De laatste keer 's avonds stond de windzak bij de ACH ook horizontaal (en haaks op het veld dus een korte start en landing) en heb ik gewoon met de MiniMag gevlogen. Vandaar dat ik nu wel weet hoe verradelijk een bochtje hiermee kan zijn. :yes:

Desnoods een paar honderd gram extra lood erin voor wat meer massa. Qua snelheid en vermogen maak ik me weinig zorgen met mijn MiniMag. :lol: ;)

Pfff, slappe gast. ;) Waarom zou dat niet gaan? Alleen in de bochten even oppassen: Voor de wind in draaien, aan de wind wat gas erop en langzaam een beetje up geven, tegen de wind in flink door gassen en het beetje up weer terugnemen. Doe je dat niet dan wordt je ineens "omver" geblazen. De laatste keer 's avonds stond de windzak bij de ACH ook horizontaal (en haaks op het veld dus een korte start en landing) en heb ik gewoon met de MiniMag gevlogen. Vandaar dat ik nu wel weet hoe verradelijk een bochtje hiermee kan zijn. :yes:

Desnoods een paar honderd gram extra lood erin voor wat meer massa. Qua snelheid en vermogen maak ik me weinig zorgen met mijn MiniMag. :lol: ;)

Even een vraagje Sleur.

Ik ben bezig met de servo's voor het hoogte en richtingsroer.
Heb hiervoor of de hxt 900 ( welke na montage wel iets naar buiten uitsteken of de hxt 500 's welke wel mooi binnen de uitsparing blijven.

Welke heb jij hier eigenlijk voor gebruikt ?

Even een vraagje Sleur.

Ik ben bezig met de servo's voor het hoogte en richtingsroer.
Heb hiervoor of de hxt 900 ( welke na montage wel iets naar buiten uitsteken of de hxt 500 's welke wel mooi binnen de uitsparing blijven.

Welke heb jij hier eigenlijk voor gebruikt ?
Ik heb gewoon 4x HXT500 erin zitten. Waarom? De uitslagen voor de rolroeren zijn minimaal, dat had ik al bij Bart gezien. Teveel uitslag resulteert in tip stall en dan kun je niet meer sturen zonder eerst naar beneden te duiken (soort van barrel roll maar dan anders). Mijn uitslagen op de rolroeren zijn net aan 8mm op en neer. Het richtingsroer is redelijk kansloos als je rolroeren gebruikt, mijn uitslagen 7mm heen en weer. Alleen bij het aanvliegen met zijwind is dat leuk, een beetje yaw en tegendraaien met de rolroeren en dan kun je schuin tegen de wind in landen. Het hoogteroer heeft ook niet super veel uitslag nodig. Bij mij ook iets van 9mm op en neer. Voor cruisen dus ideaal. En acrobatische vluchten met een MiniMag... :? No way, hooguit snelle loopings en wat inverted.

Ik heb gewoon 4x HXT500 erin zitten. Waarom? De uitslagen voor de rolroeren zijn minimaal, dat had ik al bij Bart gezien. Teveel uitslag resulteert in tip stall en dan kun je niet meer sturen zonder eerst naar beneden te duiken (soort van barrel roll maar dan anders). Mijn uitslagen op de rolroeren zijn net aan 8mm op en neer. Het richtingsroer is redelijk kansloos als je rolroeren gebruikt, mijn uitslagen 7mm heen en weer. Alleen bij het aanvliegen met zijwind is dat leuk, een beetje yaw en tegendraaien met de rolroeren en dan kun je schuin tegen de wind in landen. Het hoogteroer heeft ook niet super veel uitslag nodig. Bij mij ook iets van 9mm op en neer. Voor cruisen dus ideaal. En acrobatische vluchten met een MiniMag... :? No way, hooguit snelle loopings en wat inverted.

Thanks mate,dan doe ik deze er ook in ;)
Ze passen namelijk een stuk beter in de romp dat de 900's deze zijn te hoog waardoor de armpjes buiten de romp steken,is dus geen gezicht :D

Thanks mate,dan doe ik deze er ook in ;)
Ze passen namelijk een stuk beter in de romp dat de 900's deze zijn te hoog waardoor de armpjes buiten de romp steken,is dus geen gezicht :D
Oh ja, de twee andere redenen dat ik de HXT500's heb genomen zijn:
- Ik had ze liggen (belangrijkste reden) ;)
- Ze pasten mooi in de gaatjes (dat had je ook al ontdekt) :yes:

Morgen vliegen??? 8)

Oh ja, de twee andere redenen dat ik de HXT500's heb genomen zijn:
- Ik had ze liggen (belangrijkste reden) ;)
- Ze pasten mooi in de gaatjes (dat had je ook al ontdekt) :yes:

Morgen vliegen??? 8)

Helaas,ik heb het motortje nog niet binnen gekregen :(
De gele mannen zijn dit keer erg traag met de verzending.

Het wordt nog wel een aardig geknutsel om zowel de regelaar als de AR7000 ergens in de romp kwijt te kunnen.
Wel erg weinig ruimte om de boel in te kunnen bouwen hoor :confused:

Kobus aan de slag geweest bij het veld :thumbsup:

02fa0d4c0106f14c9a7f54f892047551_view.jpg

Was erg druk op het veld zo te zien :mrgreen: ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back