Sleurhutje
Forum veteraan
Yep, dat weet ik. Maar een 3S in de MiniMag is tot op heden overkill. De 28mm/1200kV/320W buitenloper met Graupner Cam Slim 8x6" prop is teveel. Vanaf 3/4 gas tot vol gas gaat de MiniMag niets sneller maar de motor wel. Gevolg is dat elke keer het motorschot eruit getrokken werd. :? Dus een voltje of twee minder is geen ramp.let je wel op de verschillen in celspanning?
Ik heb al van wat crasches gehoord omdat de nominale celspanning 3,3 volt is ipv 3,7.
veel regelaars kunnen hier nog niet mee overweg, en denken dat een vol 2 cellen pakket lifepo een lege 3 cellen lipo is......

Klopt, alleen staan er op RCGroups al verschillende die zo'n ding met 5C laden al uit elkaar hebben gekregen. Zoals hierboven geschreven, LiFePo is bestand tegen diep ontladen, mishandelen etc. En bij extreme belasting worden ze minder warm. Verder zijn LiFePo4's veel vaker te laden dan LiPo's (1000x vs. 50-150x - of 400x voor de VX).@Hij wiens hut nog gesleurd moet worden;
De nieuwe LiPo's bij rctechnics kunnen ook met 5C worden geladen. Kijk maar op de site of stuur ze een mailtje.
Ach, we gaan het gewoon een keer proberen. Een ervaring rijker kan nooit kwaad lijkt mij.