Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
let je wel op de verschillen in celspanning?
Ik heb al van wat crasches gehoord omdat de nominale celspanning 3,3 volt is ipv 3,7.
veel regelaars kunnen hier nog niet mee overweg, en denken dat een vol 2 cellen pakket lifepo een lege 3 cellen lipo is......
Yep, dat weet ik. Maar een 3S in de MiniMag is tot op heden overkill. De 28mm/1200kV/320W buitenloper met Graupner Cam Slim 8x6" prop is teveel. Vanaf 3/4 gas tot vol gas gaat de MiniMag niets sneller maar de motor wel. Gevolg is dat elke keer het motorschot eruit getrokken werd. :? Dus een voltje of twee minder is geen ramp. :D De huidige regelaar staat nu op 3,0V/cel afslagspanning (soft cut-off, dus niet meer vol gas maar wel op 50% door kunnen gaan na even gas dicht zodat je veilig kunt landen). Dei spanning kan ik dan gewoon verlagen naar 2,75V/cel zodat ik weer goed zit. ;) En met een betere bestendigheid tegen diep ontladen is het niet zo'n ramp als bij LiPo's. Je merkt vanzelf wel wanneer de koek op is. ;)

@Hij wiens hut nog gesleurd moet worden;
De nieuwe LiPo's bij rctechnics kunnen ook met 5C worden geladen. Kijk maar op de site of stuur ze een mailtje.
Klopt, alleen staan er op RCGroups al verschillende die zo'n ding met 5C laden al uit elkaar hebben gekregen. Zoals hierboven geschreven, LiFePo is bestand tegen diep ontladen, mishandelen etc. En bij extreme belasting worden ze minder warm. Verder zijn LiFePo4's veel vaker te laden dan LiPo's (1000x vs. 50-150x - of 400x voor de VX).

Ach, we gaan het gewoon een keer proberen. Een ervaring rijker kan nooit kwaad lijkt mij. ;) :nooo: 8)

siggy heeft zojuist even een nieuwe servo in de easystar geplaats en de boel weer even netjes afgesteld.

Dus ook deze vliegert is weer luchtwaardig :-)

dat is goed nieuws siggy ;)

mijn funjet lekker eigenwijs voorzien v/d himodel 3740 kv :p de 2700kv is echt wat truttig :mrgreen:

gewoon op gevoel vliegen , blijft alles heel .

@ burp ; jij had gisteren de himodel 3740 kv in je handen ,en vond hem wat zwaar voelen , net gewogen ,en hij is 131 gram

de 2700 kv turnigy weegt 142 gram :)

hier nog een wat rustiger vliegbeeld met de cam ,nu op 640 gezet , en al zeg ik het zelf ,maar de kodak filmt erg scherp !

en phil zijn bommenwerper

[URL="
- flycam[/URL]

[URL="
- ht2[/URL]

Laatst bewerkt door een moderator:
Strak filmpje Junkie :yes: echt superscherp zo vanuit de lucht ;)

En het bommetje was ook leuk, v/d week ff waterbommetjes halen :rolling: :mrgreen:

En het bommetje was ook leuk, v/d week ff waterbommetjes halen :rolling: :mrgreen:
Yep, komende zomer het R/C Offroaders HoogTij Airstrike Dart Tournement??? 8O :yes: :thumbsup:

Eieren kan natuurlijk ook. 8O :D Gewoon een emmer neerzetten en kijken wie hem erin krijgt vanuit de lucht (met of zonder vliegtuig maakt niet uit :mrgreen:).

Hoepla, Sleur is weer aan de knutsel geslagen... 8O Eigenlijk helemaal geen zin maar nu de Mite van eigenaar gaat wisselen moet er natuurlijk wel een lichtgewicht Depron ragbakkie zijn. :yes: Dus even de DepDart voorzien van een likje verf en in elkaar geprakt. Netjes gespoten volgens de Quick'n'Dirty methode (het is immers toch maar een ragbakkie). ;)

De bovenkant van de vleugel, drie keer raden van wie deze vlieger is. :? :D
depdart-paintjob1.jpg

Zijaanzicht (de rolroeren vallen er nu al af, zaten eigenlijk met een klein stukje tape voor de foto vast).
depdart-paintjob2.jpg

En de onderkant, duidelijk ander kleurtje dan de bovenkant en goed te zien bij schemering. 8)
depdart-paintjob3.jpg

Nog even nadenken of ik er een stuk of 6 à 8 LEDs in hang. Kan ik er ook in het donker mee vliegen. :thumbsup: Uiteraard komt en ook een nieuwe Disc met Blu-Ray verlichting aan. ;)

leuke vliegerd ;)

ik houd me vast aanbevolen ,als je over 2 weken weer wat anders wilt :mrgreen:

zo'n flying wing ( 80 cm ) wat arjan gisteren had ,wil ik er ook wel bij :p, dat is met vleugel profiel dus niet zelf uit depron te halen .
kost 50 E .

dat kleinere indoor spul heb ik het niet zo mee , gisteren ook al die discen zitten te aanschouwen ,maar is leuk voor een paar minuten .

geef mij maar de grotere /snellere vliegers , vanaf maatje mite tot ez

misschien morgen de getunde funjet ff testennnnnnnnnnn:mrgreen:

De DepDart is een kruising tussen de Holiday (of meer de HoliDep zoals Satstok heeft) en een Zagi (benaming voor een vliegende vleugel). De DepFart heeft elevons, dus alleen twee rolroeren. Geen staartvlak, alleen een opstaand stukje om hem iets stabieler te maken. Ik plemp hier een 1600kV 22mm buitenlopertje op, 125mm Günther propje en een 3S 360/610mAh LiPootje. Dat moet het achterlijk snel kunnen en omdat het voornamelijk vleugel is kun je lekker rollen en loopen.

Laatste keer werd al min of meer een pilonnenrace voor de FunFly bekokstoofd. Dus een beetje oefenen kan geen kwaad. ;)

Posted via Mobile Device

Leuke foto's en filmpjes mannen :yes:

Sta ik weer met bier in mijn handen, kan het dan niet anders?

Ik wil mijn Velox, ik wil mijn Velox.... of had ik dat al gezegd? :mrgreen:

Voor nu welterusten, morgen vroeg mijn Velox halen. Morgenavond de onvanger erin en woensdag vliegen..... of wachten tot vrijdag?

@Junkie, vrouwtje heeft je gebeld, wel een mooi prijsje maken he :)

moggel......
[URL="
- Shii - The Wii for Women[/URL]

@ junk.. waar had je die kant en klare discjes vandaan?

lijk mij ook wel wat..:D

de zwevertje zijn redelijk op de juiste weg. nu wachten op de setupjes.

@ burp. toch leuk zo'n velox...:rolling:
velox-1.jpg

moggel......
[URL="
- Shii - The Wii for Women[/URL]

@ junk.. waar had je die kant en klare discjes vandaan?

lijk mij ook wel wat..:D

de zwevertje zijn redelijk op de juiste weg. nu wachten op de setupjes.

@ burp. toch leuk zo'n velox...:rolling:
velox-1.jpg

Kijk voor ,deze discus vliegers even op de site van Albatros modelbouw ;-)
Twee stuks in een doos voor 3 tientjes :-)

Posted via Mobile Device

Leuke foto's en filmpjes mannen :yes:

Sta ik weer met bier in mijn handen, kan het dan niet anders?

Ik wil mijn Velox, ik wil mijn Velox.... of had ik dat al gezegd? :mrgreen:

Voor nu welterusten, morgen vroeg mijn Velox halen. Morgenavond de onvanger erin en woensdag vliegen..... of wachten tot vrijdag?

@Junkie, vrouwtje heeft je gebeld, wel een mooi prijsje maken he :)

woensdag vliegen is prima :p

ik ga morgen even langs haar kantoor , en zal proberen een nette prijs te maken ;)
altijd goed ,schilderwerk in de buurt
ik heb zelfs woensdag vrij genomen ,puur om langs klanten te gaan voor offertes :o , daar kom ik in het weekend amper aan toe .
krijg het nog druk dit jaar :p

VELOX<VELOX<VELOX<VELOX, ikke wil ook zien , en ikke ook willen vliegen met velox ;)

siggy ; wil jij hier geen autootjes meer plaatsen , daar word ik zo moe van :mrgreen:

ik wou dat ik jullie pas een jaar geleden had ontmoet , was ik meteen gaan vliegen ,en had ik de auto's overgeslagen , had me een hoop geld gescheeld :? :yes:

werkse allemaal

Laatst bewerkt:
@Allemaal,

Mooi vlieg weer vandaag. Hopelijk vanavond vliegen op ACH veld.
Wie komt er nog meer?
+/- 19:30 op het veld.

GrTz Jasper

En ja, de Velox is in mijn bezit :banana:

Hij ziet er goed uit. Alleen een kleine aanpassing aan de servo voor het hoogteroer om de speling eruit te halen bij wat grotere uitslagen. Hoeft niet voor de maiden omdat ik de uitslagen in beginsel wel wat zal beperken ;)

Maiden deze week zal krap worden, donderdagavond de enige mogelijkheid. Vrijdag ga ik een weekje weg dus wordt het lastig :(

Vanavond neem ik hem wel mee naar de club. Morgen ontvanger erin en afstellen. En dan donderdagavond (op het veld?) de maiden. Ronald, kan jij dan ook?

Verder een leuk uitzicht bij Ronald op kantoor op HT2 :yes:
Nadeel is wel dat als wij vliegen en hij moet werken dat hij dat continue ziet :twisted:

Thnx nog voor het meenemen. :thumbsup:

@Ferry, wat zie ik nou?? Stop je ermee of ga je over op vliegen (en dan wat vaker komen ;))

<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Verder een leuk uitzicht bij Ronald op kantoor op HT2 :yes:
Nadeel is wel dat als wij vliegen en hij moet werken dat hij dat continue ziet :twisted:
Tsja, in wiens nadeel is het dan? Niet in het nadeel van de HoogTij-ers die vliegen, die staan daar lekker te vliegen (lees Crashen & Bashen, want dat staat op de shirts en jasjes :lol:).

Ik kom vanavond ook eerst wel even langs het veld. :yes: Even een LiPootje legen. 8)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back