Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Jij vliegt over off-road terreintjes? :)

Ik doel op electro off road rijden, op de grond, niet eens laag vliegen met 100 Kmu brushless F1's
Autorijden is zoooooooo 2008. ;) Ondertussen vliegt de hele club. Een enkeling (twee stuks) kunnen het niet loslaten maar daarvoor wordt therapie geregeld. :rolling:

Wij hebben als grote groep wildrijders tot twee keer toe geprobeerd wat rond te krijgen en je loopt tegen een muur van bureaucratie en zeikwijven (excusez les môts) aan. Dus na die twee keer heel veel maanden inspanning zijn wij er klaar mee en houden het lekker bij wildvliegen (-rijden). ;)

ps; wat een nieuwe namen hier ?, de oude garde stopt ermee ,de nieuwe lichting bied zich aan ;)
Oh, ga je stoppen met op het forum zijn dan? Ik dacht dat je moest schuren en schilderen. ;) Die mensen zoeken gewoon de gezelligheid op. :yes: 8)

En echte junks negeren het thuisfron, die staan gewoon weer op het veld. Siggy welliswaar als toeschouwer maar ik heb de gereanimeerde MiniMag weer gevlogen (was weer flink uittrimmen na het plakwerk) en Philliams kwam zijn Graupner Elektro Junior S even ontmaagden.

Laatst bewerkt door een moderator:
OoooohwjAaaaa.
Phil zou niet af gaan raffelen aaargh ik had daar wel bij willen zijn .....
Hoe vliegt ie Phil ??

Posted via Mobile Device

Het was eens spontane aktie van mij om naar het ACH veld te gaan :rolleyes: Het werk was minder dan ik dacht :yes:
Maarja, het valt vies tegen dat zweven. Nu weet ik waarom Junkie steeds met zijn Blizard uit de lucht valt :wink: Je moet echt grote bochten draaien om niet in een stall te komen.... verder echt supergaaf zo'n kist.
Laatste vlucht alleen beetje moeitje met landen, de wind kwam eronder en voor ik het wist zat hij weer 5 meter hoger. Proberen het gas erop te gooien en ho maar, geen fut meer. Kortom iets te harde landing, gelukkig geen schade. Alleen de schroef van het hoogteroer eruit gekomen, paar druppels lijm erin en die zit weer en ook de rudderservo is kapot, daar ook maar een nieuwe inzetten :(

Verder wel een lekker kissie maar wel met karakter. Weer een nieuwe uitdaging dus :thumbsup:

@ Sleur: Thanx voor de ruilbeurs :worship: De lipo neem ik morgen mee naar Egmondia.

Wat een rotleven heb ik toch. Eerst vrouw en kinderen naar het strand dus uit verveling mijn Hongkong envelop op kantoor opgehaald (Danone pakje ligt nog steed op Shitvol). Dan maar even langs de ACH gegaan om met de MiniMag te vliegen. Gelijk het bezoek misbruikt voor wat HK/ruilhandel. Toen nog een poging gedaan om langs Gladoor te gaan maar die reaguurde niet meer op zijn MSN. Toen thuis maar wat geforumd om uiteindelijk maar weer de BBQ te testen. Vanavond feestje van de zwager dus met het bier komt het ook wel goed. Echt hoor, ik trek het niet langer zo... :mrgreen:

*al deze acties zijn mede mogelijk gemaakt door de echtgenote* :thumbsup:

Posted via Mobile Device

Indien morgen wat goed weer, wordt er dan gevlogen? Ik heb inmiddels ontzettend zin om de velox weer de lucht in te helpen (met of zonder hulp van onze ervaren collega's bij de ACH ;))

Ronald al klaar met de Xtra? Daar wil ik de maiden ook wel van bijwonen :yes:

Goede maiden Phil, leuk commentaar ook van de mannen :rolling: "zie een zwever maar eens aan de grond te krijgen" en "ik kom vanavond wel terug om de landing te filmen" :rolling:

*gaat de Mite nog een keer de lucht in gooien ;)*

Nee, sorry Burp. 's Morgen eerst indoorvliegen in Egmondson. Als ik dan 's middags weer ga vliegen, raakt mijn zender overbelast. :rolling: De zender heeft de afgelopen drie dagen meer aan dan uit gestaan. :mrgreen: Dat jij nu wel eens echt wil vliegen komt omdat je afkickverschijnselen krijgt. In de week dat je er niet was, heeft iedereen andere vliegers geregeld. Mazzel dat je op tijd de Velox had. ;)

Posted via Mobile Device

Hier nog een foto van het veld 8-) Siggy had er ook nog een paar volgens mij :wink:

SNC002241.jpg

Het was eens spontane aktie van mij om naar het ACH veld te gaan :rolleyes: Het werk was minder dan ik dacht :yes:
Maarja, het valt vies tegen dat zweven. Nu weet ik waarom Junkie steeds met zijn Blizard uit de lucht valt :wink: Je moet echt grote bochten draaien om niet in een stall te komen.... verder echt supergaaf zo'n kist.
Laatste vlucht alleen beetje moeitje met landen, de wind kwam eronder en voor ik het wist zat hij weer 5 meter hoger. Proberen het gas erop te gooien en ho maar, geen fut meer. Kortom iets te harde landing, gelukkig geen schade. Alleen de schroef van het hoogteroer eruit gekomen, paar druppels lijm erin en die zit weer en ook de rudderservo is kapot, daar ook maar een nieuwe inzetten :(

Verder wel een lekker kissie maar wel met karakter. Weer een nieuwe uitdaging dus :thumbsup:

@ Sleur: Thanx voor de ruilbeurs :worship: De lipo neem ik morgen mee naar Egmondia.

tja ,is weer wat anders he ;) , om er een beetje bij te horen ,moet je wel 1 maal per 2 weken een andere vlieger kopen :mrgreen:

feli met de maiden :p

de blizzard heeft nog iets minder zweef vermogen ,plus had ik er servo's in die max 1,2 kg trekken :hammer:
niet gek dus dat hij amper bestuurbaar was .
de juiste servo's zijn onderweg uit hk ,dus ben benieuwd hoe hij dan vliegt .
sleur; jij hebt het idd niet slecht , geniet er maar van ;)

sleur; jij hebt het idd niet slecht , geniet er maar van ;)
Ik heb nog wel een bed voor je hoor, mocht het zover komen. ;) :D

Nog een plaatje: Jasper met de Elektro Junior S
philliams_elektro_junior_s.jpg

Alle LiPo's voor morgenochtend alvast volgepropt. Dus kan ik met een gerust hard gaan feesten. :bday:

Morgen niet tijdig terug voor het indoor gebeuren. In de middag is er wel rimte in de planning om te vliegen. Net de Mite weer even gevlogen.

Deze week al zeker een keer of 7-8 de tube POR of CA moeten gebruiken. Daarnet lag er opeens de staart bijna af voor ik wilde vliegen (zijn de kids geweest maar de dader ligt op het spreekwoordelijke kerkhof)

Verder al verschillende reparaties gehad vanwege de wat harde landingen hier op het veldje. Hij begint overal al behoorlijk "soepel" te worden. Lijkt op bijna aan het einde van zijn leven te komen.

@Sleur, met een gerust hart gaan feesten of gerust hard gaan feesten? :rolling:

@ Phil:

Interessant linkje

Ergens in dat topic wordt er gesproken over het vervangen van de standaard bijgeleverde carbonstaaf in de vleugel.:?
Misschien wel een prettig idee om dat te doen voordat de vleugels breken.;)

Dat zou echt zonde zijn als dat gebeurd, want de Elektro Junior is een mooie zwever! :thumbsup:

Laatst bewerkt door een moderator:
Dank je wel Bart voor het bericht :worship: maar ik had het ook al gelezen. Gelukkig gaat dit om het oude model, bij deze zit er zelfs geen carbon in de romp 8O.
Ook hebben ze andere dingen meteen aangepast in het nieuwe (januari 2009) model zoals: servo's van rudder en hoogteroer in de staart, juiste domping van de motor en betere sluiting van de canopy.
Uit voorzorg heb ik de vleugels ook nog gedeeltelijk beplakt met glasvezeltape.

@Phil:

Goed dat die fouten zijn opgelost door Graupner.
Het voorkomt in ieder geval een boel narigheid ;)

Ik heb mijn zender aan de lader hangen en ga zo richting Egmond. :D

Ik heb mijn zender aan de lader hangen en ga zo richting Egmond. :D
Zo dan, even lekker ontbijten zonder de vrouw en kids (de eerste is 10km hardlopen en de tweede liggen nog te maffen :thumbsup:). Auto is alvast ingeladen. Alle batterijen zijn weer voller dan vol. De zender heeft er na een nachtje bijkomen ook weer zin in. ;)

Maar uh, het is pas om 10:00 uur en slechts een half uurtje rijden. :? Als je nu weg gaat ben je in ieder geval op tijd. ;)

Heeft iemand van de Egmondiavliegers nog een paar scharniertjes liggen. Ik had mijn Junior S rudder eraf gehaald om deze te modificeren maar kwam tot de conclusie dat ik ze niet meer had liggen. :(

Zo dan, even lekker ontbijten zonder de vrouw en kids (de eerste is 10km hardlopen en de tweede liggen nog te maffen :thumbsup:). Auto is alvast ingeladen. Alle batterijen zijn weer voller dan vol. De zender heeft er na een nachtje bijkomen ook weer zin in. ;)

Maar uh, het is pas om 10:00 uur en slechts een half uurtje rijden. :? Als je nu weg gaat ben je in ieder geval op tijd. ;)

Dat klopt...accu van mijn zender is weer op de goede bedrijfsspanning en ga mijn Nextus alvast in de auto leggen.

Hebben ze daar ook een kantine?

Owjah,
m'n MM neem ik ook mee.(otutdoor vliegplannen)
Sleur, heb jij nog ergens een stripje lood?
Om het juiste CG punt te houden met al die met Ductape vastgezette carroserieringen ziet er ook zo sahbby uit :? ;)

tot strax! :cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back