Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Fail ! Ik heb nog niet gevlogen ,en ik zal ook niet snel alleen gaan vliegen ;-)
*bespeurt enige hoop dat junkie niet alleen hoeft te vliegen* :(

Als er nog vliegers v/d week naar ht2 gaan,houd ik me aanbevolen .
*ziet zijn vermoeden bevestigd* :yes:

Maar deze week erg veel wind en vanaf morgen ook regen :-(
*ziet dat junkie geen verstand van het weer heeft en op roddels van het KNMI vertrouwd* :?

1zya26e.png

Zo ben weer thuis ff gauw een compie fixen en dan gauw naar de bouwschuur de disk opleuken.
Ik heeft er ff een nachtje over geslapen en ga em maar repareren.
En wachten op een goede stekker want wat ik ff gemaakt had werkt toch niet.

Er staat zeker wel een bergje wind, niet echtlekker vliegen. Ik ga de EZ toch maar weer in elkaar zetten om toch maar een raggertje te hebben als het flink waait.

Wanhoop niet Junkie, zodra het mogelijk is dan vliegen we ook weer op HT2 hoor (toch al een paar weken geleden voor het laatst)

@ Junkie

De Belgische EZ ligt meestal wel in de kofferbak,helaas vandaag wel heel erg veel wind.
Misschien morgen of anders Woensdag,komt helemaal goed hoor ;)

op zich is met een flinke woei leuk vliegen , maar dan is het meestal erg rustig ;-)

in de avond doel ik op 19;00u op ht2 , aangezien ik in a-dam werk is 16;30 niet haalbaar .

Het veld is prima ,maar voor doordeweek voor een uurtje fladderen te ver weg .

We zien wel ....;-)

Posted via Mobile Device

op zich is met een flinke woei leuk vliegen , maar dan is het meestal erg rustig ;-)

in de avond doel ik op 19;00u op ht2 , aangezien ik in a-dam werk is 16;30 niet haalbaar .

Het veld is prima ,maar voor doordeweek voor een uurtje fladderen te ver weg .

We zien wel ....;-)

Posted via Mobile Device

HT2 is geen optie...., niet voor de wind, maar de enorme zandverstuivingen welke er nu plaatsvinden... :twisted:

windkracht 5/6 op een zandvlakte doe je niet voor je plezier.. :nooo: ;)

*Gaat met de auto welke op hoogtij stond door de wasstraat * :mrgreen:

Klopt helemaal Ronald. Afgelopen vrijdag zag ik al flinke zandstormen voorbij komen. Geen leuke vliegervaring.

Vanavond eens kijken of ik de twee C3542's kan balanceren. Het kan toch niet zo zijn dat al die dingen in onbalans zijn. :?

@Burp/junkie: In die ouwelullentwinstarcrasher zaten toch ook C35xx buitenlopers? Waren die wel knap in balans of viel het niet op omdat ze in het piepschuim hingen?

Zoekt naar knappe lipo's a 270gr. voor de calmato brushless bovendekker,iemand een idee?
En dan vergeet je erbij te vermelden dat het natuurlijk geen dure LiPo's moeten zijn. ;)

Is natuurlijk halve informatie, net als bij de dokter zeggen dat je pijn hebt en niets meer. 8O :?
Welke brommer zit er op (Kv/max. A)?
Welke regelaar?
3S of 4S?
Welke propellor?

-edit-
Deze kost een paar stuivers maar dan heb je ook wel wat. Vooral lekker lang vlieieieieieiegen... ;)

Laatst bewerkt:
Vanavond eens kijken of ik de twee C3542's kan balanceren. Het kan toch niet zo zijn dat al die dingen in onbalans zijn. :?

@Burp/junkie: In die ouwelullentwinstarcrasher zaten toch ook C35xx buitenlopers? Waren die wel knap in balans of viel het niet op omdat ze in het piepschuim hingen?

Nou, ik moet zeggen dat deze prima liepen. Van echte onbalans heb ik niks gemerkt. Ze zijn wel even uit balans geweest tijdens de crash maar daarvoor ging het prima :rolling:

zitten 2 prachtige dikke knoepers in , type weet ik ff niet ,hij ligt in de opslag .
maar geen onbalans , zelfs niet na de crash :worship:
alleen zo'n hoge frequentie tone :mrgreen:

waar vaak eerder een onbalans in zit zijn de alu prophouders , volgens mij zijn die van multiplex aardig recht , de goedkopere of die met 2 inbusjes aan weerzijde hebben vaak onbalans

ronald ; we zouden eigenlijk ht2 moeten voorzien van een flinke grasmat , liggen bij hornbach gewoon op voorraad :p

Laatst bewerkt:
zo sjoerdje gaat zo naar huis. Dit na bijna een week werken op locatie8O.

Vanavond is even kijken hoe ik de rolroertjes moet aansluiten bij de mx12. En even wat goodies in de Ez bouwen. :D
Heb ik wel zin in. Morgen neem ik lekker een dagje vrij. :-D
En ga ik proberen wat te simmen. (ez met rolroeren);)

VNTM.

zitten 2 prachtige dikke knoepers in , type weet ik ff niet ,hij ligt in de opslag .
maar geen onbalans , zelfs niet na de crash :worship:
alleen zo'n hoge frequentie tone :mrgreen:

waar vaak eerder een onbalans in zit zijn de alu prophouders , volgens mij zijn die van multiplex aardig recht , de goedkopere of die met 2 inbusjes aan weerzijde hebben vaak onbalans
Okidoki, weet ik genoeg. Probleem is namelijk dat nu alleen het montagekruisje er op zit en verder niet. Als ik dat vast zet in de bankschroef dan resoneert alles enorm. Dus dat is de kale as en de motor op half gas (afgeremt op de as met een doekje tegen verbrande vingers, belasting van ca. 20A). Ik zal eens proberen met één van de 4 boutjes erin te draaien en kijken of het minder wordt en zo alles mooi in balans te krijgen is.

Het piepen komt doordat de weerstand van elke wikkeling/pool niet gelijk is en de regelaar dus onregelmatige info voor zijn kiezen krijgt. Die staat telkens op de grens van twee punten lekker stroomt te leveren.

Ondertussen weet ik wel aardig waar het verschil in prijs voor Graupner Compacts (niet de Z-serie), AXI of Hackers vandaan komt. Als ik mijn Graupner Compact 480 vol gas geef dan gaat die nagenoeg geruis lekker in het rond zonder piepen, kraken en rammelen. Grootste vrees is dat de twee romphelften van elkaar af rammelen, best lullig als je verder moet vliegen met twee halve rompdelen waar je LiPo en motor ergens tussen bungelen en de vleugels wat ernstige V-stellingen vertonen. :? :(

*knutselt verder aan de besturing van de Danone*

Ondertussen weet ik wel aardig waar het verschil in prijs voor Graupner Compacts (niet de Z-serie), AXI of Hackers vandaan komt. Als ik mijn Graupner Compact 480 vol gas geef dan gaat die nagenoeg geruis lekker in het rond zonder piepen, kraken en rammelen. Grootste vrees is dat de twee romphelften van elkaar af rammelen, best lullig als je verder moet vliegen met twee halve rompdelen waar je LiPo en motor ergens tussen bungelen en de vleugels wat ernstige V-stellingen vertonen. :? :(

:rolling:

ik kan 1 v/d dikke brommerts van de twinstar wel is tussen de bankschroef zetten , kijken of die ook zo trilt .
zoja ,dan absorbeert het piepschuim het onbalans ;)

goedkoop = soms duurkoop :mrgreen:

@HK verweg bestellers :
Outward Ordinary Parcel
Posting Date Drop-off Point Origin
6-May-2009 Fo Tan Post Office Fo Tan Post Office

Date # Location Delivery Status
6-May-2009 Hong Kong Item posted and is being processed.
6-May-2009 Hong Kong In transit.
6-May-2009 Hong Kong Processed for departure.
6-May-2009 Hong Kong The item left Hong Kong for its destination on 6-May-2009
7-May-2009 Netherlands Arrived and is being processed.
7-May-2009 Netherlands Pending customs inspection.

ik kan 1 v/d dikke brommerts van de twinstar wel is tussen de bankschroef zetten , kijken of die ook zo trilt .
zoja ,dan absorbeert het piepschuim het onbalans ;)

goedkoop = soms duurkoop :mrgreen:
Ik denk dat het te maken heeft met de lengte van de magneethuls. Uiteindelijk zit die maar met 1 Hongkong lagertje vast. De Graupner Compact zit al met twee lagers vast dus de as zit veel rechter. Ander nadeel is dat de motor nu maar met twee boutjes vast zit omdat de 4 gaten in de neus van de Danone. Doordaar resoneert alles extra lekker. Dus dat moet nog even aangepast worden. :? En zo'n polyester pijp galmt sowieso lekker. Misschien de loze ruimte vol PURren. 8O :lol:

Nu alleen nog en spinner en een prop, accuhouder vastzetten met glasvezelmat/eopxy en de cockpit erop fröbelen met een inhaaksysteem en twee magneten à la Monsun. Dan kan de doos de hoogte in. :thumbsup:

*gaat kijken of het CG goed zit en bepalen waar de accu moet komen*

Update van het Superrrrrr Danoontje. 8)

Lekker niet zo handig om alles op de oorspronkelijke manier te knutselen. De stang voor het neuswiel zit dwars over waar de accu moet komen. Denk fout dus. :? En ook de lengte van de servostangen is iets teveel van het goede. Maar dat betekende lekker knutselen. 8)
dimona-build09.jpg

Tsja, lekker handig dus, stangetjes die veeeeeel te lang zijn. Allemaal ingekort. Wat een K-constructie, je kunt nergens bij. Gevolg is wel dat de Danone gepersonaliseerd is met authentiek DNA-materiaal. 8)
dimona-build11.jpg

En nog zo'n tructje met de stangen die te lang zijn. Zie de stukjes die er uiteindelijk af gekomen zijn. :?
dimona-build12.jpg

En zo ziet de enorme ruimte er nu uit. Een dikke 4S 3000mAh 20C bom helemaal voorin. Stang voor het neuswiel langs de kant (heeft wel iets invloed op de hoek van het neuswiel, uitslag links/rechts is niet helemaal gelijk, so what, het is maar om te taxiën). Alle servostangetjes op maat en gekoppeld.
dimona-build10.jpg

Desondanks moet er nog zo'n 100 gram extra gewicht voorin om het CG goed te krijgen. Vind Sleur niet zo erg. :nooo: Kan er mooi een 1250mAh 2S LiPo en UBEC bij zodat de ontvanger en servo's gevoed worden vanuit een aparte accu i.p.v. de bom. En natuurlijk nog een prop en (alu) spinner.

Vandaag even een scootertje opgehaald :thumbsup: Nu maar de boel lopen zieken in het verkeer :rolling:

soortgelijke van de internets ;)
N_art33_Memo2_1.jpg

@ BYM: ik ben benieuwd hoelang het blijft liggen bij de douane :(

@ Sleur: goede vorderingen maar jammer dat het zo moet met dat pas maken

Laatst bewerkt:
Vandaag even een scootertje opgehaald :thumbsup: Nu maar de boel lopen zieken in het verkeer :rolling:

soortgelijke van de internets ;)
N_art33_Memo2_1.jpg
Morgen mee naar de club? Neem ik mijn radar gun mee. Kijken of-ie echt 90km/u gaat of dat het toch 61km/u wordt. :rolling:

Nog wat foto's van de Danone. Heeeeeeeerlijk veel kofferruimte, één grote holle buis waar nog veel elektronica voor de OSD/FPV in kan. Ligt nu helemaal achterin een grote schroevendraaier (waar alle bits in het handvat zitten). Het houtje met de klittenbandjes is 3cm langer dan een full-size LiPo. 8O Veeeeeel ruimte dus. 8)
dimona-build13.jpg

Cockpitje is ook redelijk ruim. Ik kan de zender er net niet plat in leggen. :mrgreen:
dimona-build14.jpg

Nou, genoeg gelachen. Over 3 minuten weer een nieuwe dag. :bye: :sleepy:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back