Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
zo, heerlijk een bezoek gebracht aan een tapas bar , dat was genieten :p

nu weer over op de orde v/d dag ,en das vliegennnnnn, oftewel de verslaggeving daarvan ;);)

was een topdag vandaag , zat zeker hoog in de top 10 :p

alleen heel erg van dat echte passagier vliegtuig :(

hieronder de plotselinge maiden van de dimona , lekker rondjes rijden op het veld en dan ineens los 8O en daar ga je dan :bye:

let niet op mijn commentaar , maar als ik een vlieger zie stallen richting grond dan denk ik aan gasgeven en wat up , plus was ik aan het meeleven met sleur , maargoed , je kan het pas echt aanvoelen als je de stick's zelf in handen hebt , en naar mijn mening heeft sleur zich aardig uit de banarde situatie gered .

ik had het laatst ook met mijn funjet , lag de lipo teveel naar achteren ,en das geen vliegen .

[URL="
- het veld[/URL]

en hier de midair tussen corby en burps :eek:
ik heb even goed de crash herhaald en dan zie je dat corby ineens naar rechts hoekt , uiteraard zonder opzet , maar dan is zo'n luchtruim ineens toch erg klein .
Vaak zeggen we achteraf , jammer dat dat niet op film staat , dus bij deze :)
wel zonde uiteraard van de materieele schade van beide kisten :(

[URL="
- het veld crash[/URL]

hier de launch van 3 funjets :cool:, jammer dat er zo kort gefilmd werd

[URL="
- funjets[/URL]

hier de landing van burpje , die het vliegen nog niet verleerd is hoor ;)

[URL="
- burps landing[/URL]

kortom met vallen en opstaan ,zeer genoten van vandaag :p

Laatst bewerkt door een moderator:
Je houdt hem wel heel he Sleur,we hebben een afspraak ;-)

Neem die chinatown - funjet maar mee om de grond in te boren ;-)
Als jij een HXT 2835 (380S) 2700Kv met koelribben, twee HXT 900 servootjes en wat klitteband regelt dan mag je de BananaJet voor 75 eypo overnemen, krijg je er een gebruikte HET-RC 3W EDF bij (die loopt niet echt lekker op de Graupner regelaar). Bouw ik de nieuwe motor en servootjes wel in de Chinese FuckJet. ;)

hieronder de plotselinge maiden van de dimona , lekker rondjes rijden op het veld en dan ineens los 8O en daar ga je dan :bye:

let niet op mijn commentaar , maar als ik een vlieger zie stallen richting grond dan denk ik aan gasgeven en wat up , plus was ik aan het meeleven met sleur , maargoed , je kan het pas echt aanvoelen als je de stick's zelf in handen hebt , en naar mijn mening heeft sleur zich aardig uit de banarde situatie gered .
Tsja, achteraf zo naar het filmpje kijkend had het beter geweest al eerder te landen in het weiland in plaats van proberen rond te komen. Meest vervelende was toen hij een beetje redelijk stabiel vloog ik de stick al vol up had en gasgeven alleen maar in klimmen zou resulteren. Dat was mijn grootste frustratie. Dat ik nog zo ver gekomen ben is een wonder, jammer van de stall aan het einde en de daarop volgende parkeerschade. Die sla heeft een te grote aantrekkingskracht op onze vliegtuigen. Ik pleit voor het verwijderen van de sla (of wat het dan ook mag zijn). :lol:

Ondertussen het zwaartepunt op de juiste plaats. 20 gram zwaardere brommer er in en 135 gram lood bijgeplakt. 8O Zwaartepunt ligt nu op 40mm van de voorlijst zoals ze op de internets aangeven. Gezien hetzelfde met een CG te ver naar achteren gebeurde op de sim ben ik er van overtuigd dat als de CG goed had geweest, ik zo had gevlogen en ook weer had geland. :yes: Misschien dat de landing met een tip over de vloer was geweest maar daar zouden we de wind dan de schuld van geven.

@junkie: Kies eens in Phoenix de Super Dimona en een gewoon grasveld, klik in het menu op Model en dan Edit. Wijzig bij Frontal centre of gravity de waarde in -0.1m. Klik op de knop Finish rechtsonder. Dan kun je oefenen met een Dimona zoals de mijne vloog. 8O

De gehele dag verheugd om te gaan vliegen, nieuwe urinoir de lucht in en na een stukje lekker zweven was het een klap van jewelste. Junior down en zoeken naar de onderdelen in het veld. Alles terug gevonden op het rudderhoorntje na :mrgreen:. De Junior repareer ik wel weer, shit happens ;) (ik heb alleen maar de hele middag en avond zitten te janken en kom net een beetje bij dus geen zorgen ;))

De Velox ging ook goed ondanks de flinke wind. Wat expo op de zender en meteen wat makkelijker vliegen (en landen). Zoals je kan zien op het filmpje ging de laatste landing perfect :banana:

Nog een beetje meer oefenen en dan kan ik wat meer uit het vliegtuigje gaan halen :yes:

Vanavond de Junior uit de doos halen en kijken of ik hem straks al heel kan hebben. Meteen maar de rem op de regelaar zetten, iemand een idee hoe dat bij de multiplex regelaar moet? (standaard 40A zoals in de funjet zit)

Leuke middag verder en er is veel gevlogen, al dan niet bewust. :)

sleur; liever iets meer nose heavy dan andersom , lag jouw lipo iets meer naar voren ,of had je dat stuk lood van mij erin geplakt ,had jij gewoon keurig je rondje gevlogen .

hier nog wat pic's

*neemt morgen toch maar een soort van vrij , ik woon tenslotte in zaandam ;), wel vast wat werk voorbereiding *

IMG_1022.jpg

IMG_1013.jpg

IMG_1010-1.jpg

@Burp: Eindelijk toch overtuigd van het nut van expo? ;)

@Junkie: Tsja, als het boekje zegt CG op 60mm van de voorlijst en drie man op de club zeggen dat het perfect is dan ga je er vanuit dat het goed is. Als dan blijkt dat de 35-45mm zoals die ene post op de internets de juiste blijkt dan is dat wel jammer. Vreemd genoeg is de enige CG die goed gedocumenteerd is (en ik ervaring mee heb) die van Graupner. Van beide Monsuns en de Depron Extra gelijk in één keer goed en de trim was 1 of 2 klikjes up/down. Niet volle uitslag om recht te vliegen. :?

Ik neem het commentaar voor de FlyFly GeeBee R1 dat het een vliegende baksteen is dan ook zeer ter harte. Wordt het komende jaar zeker een kastkei.

*gaat lekker uitbuiken met een pintje* :celebrate:

Posted via Mobile Device

@Burp: Eindelijk toch overtuigd van het nut van expo? ;)

@Junkie: Tsja, als het boekje zegt CG op 60mm van de voorlijst en drie man op de club zeggen dat het perfect is dan ga je er vanuit dat het goed is. Als dan blijkt dat de 35-45mm zoals die ene post op de internets de juiste blijkt dan is dat wel jammer. Vreemd genoeg is de enige CG die goed gedocumenteerd is (en ik ervaring mee heb) die van Graupner. Van beide Monsuns en de Depron Extra gelijk in één keer goed en de trim was 1 of 2 klikjes up/down. Niet volle uitslag om recht te vliegen. :?

Ik neem het commentaar voor de FlyFly GeeBee R1 dat het een vliegende baksteen is dan ook zeer ter harte. Wordt het komende jaar zeker een kastkei.

*gaat lekker uitbuiken met een pintje* :celebrate:

Posted via Mobile Device

met de blizzard heb ik ook even een duik genomen in het blizzardforum , erg handig om de afstellingen te checken van de jongens uit de praktijk, die zijn toch anders dan het boekje ;)

aan het eind v/d dag nog wat leuke acties uitgevoerd met de funjet.
het begon met vanglandingen van ali en het eindigde met snoeihard met de wind mee te landen 8O , dan heb je dus wel 3 kwart veld nodig om tot stilstand te komen , bovendien erg gaaf om uit te voeren :p

die funjet begint me steeds meer aan te spreken , leuk speledingetje ;)

die funjet begint me steeds meer aan te spreken , leuk speledingetje ;)
Zo met zijn alleen maakt het extra leuk. Ook de toeschouwers op de dijk stonden wel even te kijken naar die projectielen. Ziet er gewoon supergaaf uit als meerdere dezelfde vliegers hun ronde doen. De FunJet blijft nog een paar weekjes, de BananaJet zal wel binnenkort van eigenaar wisselen als ik de spulletjes voor de DrakenJet heb. 8)

Posted via Mobile Device

Heb net het riag gebeld en kan morgen al terecht burp, dus als je mee wil zeg het maar praten we het van ons af.
Of we gaan niet, maar rechtreeks naar de kroeg.
Nogmaals mijn nederig exuus het schaamrood begint eindelijk een beetje weg te trekken.

Ja hier ook een gevalletje dood en verderf.
Op zich een leuk dagje vliegen, al waaide het iets te hard voor de disc en mite, dus die maar heel gauw weer neergelegd.

Vliegen met de overpowered en easylawaaistar begint saai te worden, ik wil over z'n grenzen heen maar ben bang hem te gaan slopen, tijd voor wat uitdagenders ....

Toen ik mezelf dapper genoeg vond (;)) om de Twister op te gooien, faalde ik op stomme wijze door teveel mensen om me heen te hebben en daardoor impulsief ging handelen, en zelf de Twister op ging gooien, dat waren 2 spannende milisecondes :)

Enfin ....

Nadat ik de vleugel en vleugeltip teruggelijmd had en beiden had voorzien van glastape en ducktape, ondernam ik samen met Siggery een tweede poging.

Ondanks de zeer harde wind, ging mijn gedeukte Twister fier en strak omhoog, alsof er niks aan de hand was. Nu heeft hij genoeg vermogen!
RUIM! voldoende zelfs :p :yes:

Ik merk alleen dat de uitslagen voor een beginnend vlieger, of met teveel zenuwen in de vingers :rolling:, de uitslagen beperkt moeten gaan worden, hij is veel te zenuwachtig :p

Anyway, na een paar keer op voor mij veilige en redelijke hoogte (gelukkig) leuk heen en weer gevlogen te hebben, viel ineens de motor stil ...
Dat was even spannend .....
Langer dan 2milisecondes, want gelukkig waaide het behoorlijk vandaag, en hield ik hem redelijk aan het zweven. Ik durfde alleen geen draai meer te maken en liet hem maar uitzweven.....
Uitmelkend zeg maar. Wrang was alleen wel het punt waar ik hem eindelijk tegen de grond wist te krijgen, ongeveer hetzelfde punt als waar ik hem een week of wat geleden ongecontroleerd ter aarde liet storten .....

Na het ophalen bleek dat de motor niet draaide, en er een meur aan de achterzijde vandaan kwam van heb ik jouw daar ...., naar nu blijkt is de regelaar uitgefikt ....
Gelukkig is de gezelligste winkel van Nederland ook erg goed in het verlenen van service, want ik kon de regelaar meteen langsbrengen, dus dat is wel weer grote service!

Anyway, de schade in de Twister valt gelukkig heel erg mee, dus het is even wachten totdat alles er weer is en dan ga ik weer een nieuwe poging wagen :p

Vanavond nog even bij Siggy geweest met mijn zwager, en mijn zwaagje is nu voorzien van een depron rolroer trainer, de belgische ez* zeg maar, parkfusion heet hij geloof ik?Zwaagje heeft een beperkt budget en ging om die reden voor een ocassion uit de stal van Siggy :p
(Ouwe handelaar :p ;) )

Dus misschien gaat hij alsnog weer lid worden van de club, je weet het niet je weet het niet :p

Mannen bedankt allemaal voor een reuze gezellige dag, en wat een hoge opkomst inderdaad, was al gezegd maar ik zeg het nog een keer :)

Laatst bewerkt:
Anyway, na een paar keer op voor mij veilige en redelijke hoogte

dat is ook de reden dat het plaatsen van het filmpje geen zin had :)
te hoog en ook slecht zichtbaar doordat hij lichtgrijs is

maar zeker een mooie kist die twister :p

als je de kist wat beter kent ,lekker hard laag langsknallen , dan sta ik zeker klaar om wat mooie shot's te maken :cool:

Vanavond toch geen tijd gehad om de Junior te repareren. Komt morgen of anders een van de andere dagen deze week wel. Even een electrische luchtpomp voorzien van nieuwe accu's, dat ding deed het nog maar een minuutje. Sloop je die chinese troep even open en zitten er gewoon 9 AA 800mAh NiCd cellen in met een speed 600 ;)

Gelukkig had ik nog een hand vol 1500mAh Elite 2/3 AA en na wat aanpassingen (lees inwendig breek werk) zitten er nu dus 9 van die cellen in en ook nog een female Deans zodat ik hem ook op de Duo 50 kan laden indien nodig. Dus wel weer lekker aan de knutsel maar niet met een vliegding ;)

@BYM, juist handig als er veel om je heen staan, allemaal helpen en als het fout gaat geef je hun gewoon de schuld :rolling:

Even naar de site van rctechnics en kijken voor wat mooie nieuwe Hyperion accu's en wieltjes voor de Velox.

dat is ook de reden dat het plaatsen van het filmpje geen zin had :)
te hoog en ook slecht zichtbaar doordat hij lichtgrijs is

maar zeker een mooie kist die twister :p

als je de kist wat beter kent ,lekker hard laag langsknallen , dan sta ik zeker klaar om wat mooie shot's te maken :cool:

Had je wel beeld van het opstijgen en het geluid .......?

goede morgen :puppydogeyes:

junkie is net 10 minuutjes wakker 8-O hij had het waarschijnlijk nodig :p
komt toch door die zeer lange vliegdag , zo vermoeiend :lol:

gewoon weer wind ! het houd echt nooit op .

straks maar even vast de steiger bij de klant zetten en een beetje voorbereiden , morgen weer echt werken :smile:

wel een mooi blizzard weertje :cool:

Laatst bewerkt:
sleur ; als @ iedereen een funjet heeft , kunnen we altijd met elk type wind vliegen :cool:

*land voortaan alleen nog met wind mee * :p
En als iedereen een FunJet heeft dan wordt het een gezellige projectielenzooi in de lucht. :thumbsup: 8)

*adviseert ook eens wind mee starten te proberen met de FunJet* 8O ;)

En als iedereen een FunJet heeft dan wordt het een gezellige projectielenzooi in de lucht. :thumbsup: 8)

*adviseert ook eens wind mee starten te proberen met de FunJet* 8O ;)

he he , advies geaccepteerd :p, moet lukken , met de mite kan het ook :D
dat heb ik natuurlijk ook on film , zie hieronder ;) (dat ging net goed !)

hier de lancering v/d twister gistermiddag , daarna niet meer te zien :o

ndugwFT4Y44[/media] - twister

Laatst bewerkt door een moderator:
zo net thuis van een 50 uur werken.
(ben zondag middag begonnen.)

ik denk dat ik het zo maar eens ga wagen om met de EZ te vliegen:cool:
er staat hier wel een flinke bries. maar ook een enorm zonnetje. :D

Vanavond zeker geen club voor de heren? na deze dagen flink fladderen.

vntm.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back