Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
ps de vibro gym ,schijnt een jamara te zijn volgens rob .
Hahaha, ik zei dat toevallig ook tegen philliams zondag. Ik kwam het tegen op een Duits forum.

5010.jpg

Jamara Sharp II 45 ARF
Spannweite ca. 1500mm
Länge ü.a. ca. 1220mm
Gesamtflächeninhalt ca. 40,4 qdm
Fluggewicht ab ca. 2150g
Motor 5-8ccm 2-stroke / 7,5-10ccm 4-stroke

Beschreibung:
Die Sharp ist ein rasanter und sehr leichter Tiefdecker mit außergewöhnlichen Kunstflugeigenschaften. Das Modell ist außerdem sehr gutmütig und langsam zu fliegen. In der Hand eines Experten kann problemlos ein F3A Kunstflugprogramm absolviert werden.

@BYM: Is dit niets voor je? Zit dezelfde brommer op, toch? ;)

Thanks for the hint ....

Heb morgen een afspraak staan om even te komen kijken.
Is natuurlijk geen Hummel, maar wel een OS max 61 FX in net ingelopen toestand.

Neem hem in dat geval wel mee naar de club, dan kan ik hem in orde maken voor donderdag mee te kunnen lesvliegen :)
Denk dat ik met deze ook een stuk eerder zelfstandig kan gaan vliegen dan dat het met de Hummel het geval was ....
Blijft alleen wel doodzonde natuurlijk maarja ....

Zo, nog even van twee Graupner 2S 3200mAh LiPo's een 4S 3200mAh pack gemaakt. Zijn al wat oudere cellen maar leveren nog braaf resp. 3120mAh en 3080mAh. Beetje lood bijplakken om op het gewicht van 443 gram te komen zoals de 3400mAh elektronenbommen en dan hebben we mooi nog een accuutje erbij om wat te trainen. :thumbsup: Pakketje nu even 2x cyclen met 10A ontladen en 5A laden en dan eens kijken hoe en wat. 8)

Hahaha, ik zei dat toevallig ook tegen philliams zondag. Ik kwam het tegen op een Duits forum.

5010.jpg

Jamara Sharp II 45 ARF
Spannweite ca. 1500mm
Länge ü.a. ca. 1220mm
Gesamtflächeninhalt ca. 40,4 qdm
Fluggewicht ab ca. 2150g
Motor 5-8ccm 2-stroke / 7,5-10ccm 4-stroke

Beschreibung:
Die Sharp ist ein rasanter und sehr leichter Tiefdecker mit außergewöhnlichen Kunstflugeigenschaften. Das Modell ist außerdem sehr gutmütig und langsam zu fliegen. In der Hand eines Experten kann problemlos ein F3A Kunstflugprogramm absolviert werden.

GAAF !!

jij bent ook een echte kenner /allesweter ;) ik hou van die gasten :p , al zijn ze soms ook best vervelend :mad: :mrgreen:

er kan dus zelfs een 10 cc in , zit nu een 8,5 cc in

Laatst bewerkt:
Ha, als iedereen morgen pas later komt en Ronald al eerder op het veld is.....kan ik meteen om 18:00 gaan ploeteren, dat wil zeggen, als Phil er ook is en de vlieger mee kan nemen.

Zal je zien dat als ik eerder naar huis ga er gewoon file staat en toch ook weer later op het veld ben :confused:

Zal je zien dat als ik eerder naar huis ga er gewoon file staat en toch ook weer later op het veld ben :confused:

ja, dek je maar vast in :rolleyes:;)

ik vind het de laatste tijd weer wat rustiger op de weg , ik denk dat een klein deel van nederland al pleite is op vakantie , heerlijk ,over een paar weken 6 weken geen file meer :p

Klopt dat het wat rustiger is op het moment.

Als Phil pas om 19:00 er is dan kan ik eerder gewoon de Velox even uit laten. :yes:

Precies, ik zou mijn agenda nog maar eens controleren. Je moet vast stiekem vergaarderen of naar de tannus... :? :nooo: ;)

Nope, gechecked :mrgreen:

Geen Tennis en geen vergadering. Ook niet aan het bootje sleutelen want dat heb ik net gedaan. Met de hogedrukspuit even te lijf gegaan, de verf sprong om mijn oren en op een boeideel (die als stuk was) blies ik er gewoon een gat in. verder ziet het er redelijk uit. Foto's gemaakt en komen morgen wel weer in het draadje.

@Burp: Neem je wat extra lood mee voor je Velox? Het gaat best nog wel waaien. ;)

@BYM: Het is een vlieger zoals de meeste hoogdekker trainers. Spanwijdte 1,52 meter en een dikke brommer er op. Vliegen doet-ie wel. Mooi compleet. Burp kan morgen een rangetest doen met je AR6200. Die is schoon en functioneert nog. :thumbsup:

Posted via Mobile Device

Ohhh, dat zou heel goed uit komen om die 6200 te testen in de vliegert van Phil (uiteraard even testen eerst) Ik heb zo te zien geen full range ontvanger meer liggen.

Dus voor nu kan het even een oplossing zijn tot ik een nieuwe ontvanger heb. :thumbsup:

goedemorgen ! mooi weertje :p

gaat er nog iemand naar lynx vandaag ?

ik heb een beetje brandstof nodig (10%) en voor de zekerheid een nieuw gloeiplugje .
heeft een 4-tact blok nog een speciaal plugje nodig ?

ik zie vandaag geen kans om erheen te gaan ivm werk en floor ophalen van school :(

vntm

Laatst bewerkt:
Dat is een meevaller Sleur, dat mijn AR6200 operationeel is :thumbsup:
De Trainer 65 die nu door Graupner geleverd wordt is 1,68 spanwijdte, ach we zien wel, ik kan in ieder geval heel snel weer fladderen :p

@Burp.

Voor vanavond is het een prima oplossing ja, echter daarna gaat die uiteraard in mijn trainer ;)

Laatst bewerkt:

ik heb een beetje brandstof nodig (10%) en voor de zekerheid een nieuw gloeiplugje .

ik zie vandaag geen kans om erheen te gaan ivm werk en floor ophalen van school :(

vntm

Ik heb hier nog een 3.5 liter staan die je voor een zacht prijsje kunt overnemen.

Laat maar weten. ben zoals het er nu naar uitziet vannavond vroeg op het veld !

Dat is een meevaller Sleur, dat mijn AR6200 operationeel is :thumbsup:
De Trainer 65 die nu door Graupner geleverd wordt is 1,68 spanwijdte, ach we zien wel, ik kan in ieder geval heel snel weer fladderen :p
Komt goed schatje. ;) Anders gewoon met de leskist van de ACH oefenen. Heeft dat ding ook eindelijk wat te doen. :yes: ;)

Best makkelijk dat elektro. Steker in het stopcontact, de boel even 6x knopje drukken en *holpa* vliegklaar. ;)

Ik heb hier nog een 3.5 liter staan die je voor een zacht prijsje kunt overnemen.
Staat al 7 maanden in de schuur in het zonnetje. Maar het is nog wel vloeibaar. 8O :rolling: ;)

Kijk net even op de windmeter maar er staat nu een stevige windkracht 3 neigend naar 4. In de loop van de dag neemt volgens de voorspellingen de windkracht nog iets toe naar 4 met stoten tot 6. 8O :evil: :? :( Dan weer wel bij een behagelijke 19°C.

Laat maar weten. ben zoals het er nu naar uitziet vannavond vroeg op het veld !

Ik heb net ook wat nitro van siggy overgenomen ( 12 %) ,maar neem maar mee ;-)
Heb je ook nog wat gloeiplugjes ?

Sleur; eenmaal voorbereid ,en alles in huis ,onbeperkt fladderen ;-) , voorpret is ook leuk !!
Posted via Mobile Device

Sleur; eenmaal voorbereid ,en alles in huis ,onbeperkt fladderen ;-) , voorpret is ook leuk !!
Pcies. Hier elkaar afz****n en op het veld knuffelen. :rolling: Dagen voordat we gaan vliegen voorpret en na het vliegen nog dagen nakaarten en alweer voorpret voor de volgende keer. Wat een rot bestaan hebben we toch. :nooo: 8)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back