Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
He jongens,

Wat een verhalen allemaal.Ik zit al vanaf 19:15 in de Drossel. Erg eenzaam samen met Bart sr. Jullie kunnen komen de bar gaat zo open.

tot zo

Grtz Jasper
Jullie BarMeester

He jongens,

Wat een verhalen allemaal.Ik zit al vanaf 19:15 in de Drossel. Erg eenzaam samen met Bart sr. Jullie kunnen komen de bar gaat zo open.

tot zo

Grtz Jasper
Jullie BarMeester

Het is hier goed toeven op de playa onder het genot van een heerlijke tappert ;-)

Sterkte Jasper,ik heb respect voor je hoor :-)

Posted via Mobile Device

zo,weer terug v/d drossel !

Daarvoor natuurlijk heerlijk ge4stroked !!!

Zaterdag is mariska jarig ,misschien zondag nog ff vliegen ,maar de vaste dagen zijn nu echt dinsdag en donderdag ;-)

Welterusten

obile Device[/i]

Ik heb ook lekker gevlogen , helaas niet op de ach geweest zoals gepland . Ik wilde even bij m,n maatje zijn die een zware dag had gehad.

Ik ben nog wel even met hem wezen heli-vliegen op ons prive veld :D en nog even snel langs peet geweest .
Daar heeft Tito een leuk vliegtuigje meegenomen voor zijn dochter.

De fips en rolls worden nu echt eigen . Het gaat erg goed allemaal .

Ik loop wel met de loodaccu's te klooien . Ik krijg er niet meer als 800mah uit op 2.2amp laadstroom. Ik moet echt de laadstroom verlagen , om boven de 12 volt accu spanning te kunneb lijven.

Ikke niet snappen
Ikke moedeloos van worden :(

Zooooooooo, vanavond even twee kleine LiPootje bol geblazen met de Nemesis. Blijft een hip vliegertje. :thumbsup: 8)

En met de Monsun even een accuutje leeg gevlogen. Stiekem even in een stall gedrukt. Was wel even een *wow* momentje, de Monsun valt een flinkt eind voordat er weer goed controle is. Maar eenmaal weer tempo prima controleerbaar en mooi opgevangen en verder gevlogen. ;) Nog wat landingen gemaakt, ging ook allemaal weer goed. Ik ziet niet meer helemaal langs het maais maar netjes in het midden van het veld. Nu nog oefenen met eerder aan de grond zetten. :yes: Komt allemaal goed. :thumbsup: 8)

Morgen misschien even tussen twee en drie vliegen met de Monsun. Puur genieten hoor. :p ;)

Posted via Mobile Device

*hopla* en weer helemaal up-and-running. :morning: ;)

Even half dagje werken waarva, meer dan de helft alleen maar ouwenelen. Vanmiddag misschien nog even een uurtje vlieeeeeegen en anders komt dat wel. :rolling:

Zat toevallig te spelen met het idee die 7,5cc op te graven en eerdaags op die blauwe Monsun te gaan monteren, echter, suggereer je nu dat dat ook een te zwaar model is?

Zat toevallig te spelen met het idee die 7,5cc op te graven en eerdaags op die blauwe Monsun te gaan monteren, echter, suggereer je nu dat dat ook een te zwaar model is?
De eerste versie van de Monsun is wat zwaarder dan de huidige versie, ongeveer 400 gram. En dat bij hetzelfde vleugeloppervlak wordt dus een beetje meer doorvliegen. No problemo, gaat prima lukken want het is een strak vliegertje. :yes:

In dat geval is mijn plan ongewijzigd, en ga ik de blauwe Monsun binnenkort maar eens ontshelfen :p

Ik snap er geen kl0te meer van. Eerst gaat mijn pakket 4x door "Pending Customs Inspection" (waarvan bij de tweede keer een papier met het verzoek de factuur te overleggen), vervolgens weken niets gehoord dus maar gebeld en heel het pakket is niet te vinden door TNT Post, ik teleurgesteld en met nog 2 werkdagen te gaan tot claimen redelijk hopeloos. :(

Staat er ineens een TNT'er voor de deur met mijn pakketje. Op de doos de beruchte plakker Let op!!! Bij uitreiking verschuldigde kosten innen etc.. Maar.... De acceptgiro zit er nog aan, met dikke stift is er een streep doorheen gehaald en volgens de TNT'er is er niets verschuldigd. :hammer: Ik ben hem even helemaal kwijt. Ik wacht wel af wat er verder gaat gebeuren. :? Is dus wel 5 weken onderweg geweest. :evil:

En ander ding wat niet deugt is dat ik bij de bestelling gewoon 100% als bedrag op de papieren heb gekozen omdat de kans om gecontroleerd te worden 99% zeker was. Maar die Tsjap Tjoi gasten hebben er gewoon 70% van gemaakt. :evil:

Hoe dan ook, IK HEB MIJN GEE BEE R2!!!! :banana:

In dat geval is mijn plan ongewijzigd, en ga ik de blauwe Monsun binnenkort maar eens ontshelfen :p

Dat is een goed idee, lekker vliegklaar maken :yes:

vliegen :confused: :nooo:...

eerst lekker blijven fladderen met die goede trainer welke je nu hebt :yes:

Mijn advies.....(gratis)... doorvliegen tot ie uit elkaar pl*urt, :shock:,

dus brevet oefenen, brevet halen, kist tot het bekende ga*tje leren kennen en gebruiken, daarna andere vliegert pakken :yes:

Ik snap er geen kl0te meer van. Eerst gaat mijn pakket 4x door "Pending Customs Inspection" (waarvan bij de tweede keer een papier met het verzoek de factuur te overleggen), vervolgens weken niets gehoord dus maar gebeld en heel het pakket is niet te vinden door TNT Post, ik teleurgesteld en met nog 2 werkdagen te gaan tot claimen redelijk hopeloos. :(

Staat er ineens een TNT'er voor de deur met mijn pakketje. Op de doos de beruchte plakker Let op!!! Bij uitreiking verschuldigde kosten innen etc.. Maar.... De acceptgiro zit er nog aan, met dikke stift is er een streep doorheen gehaald en volgens de TNT'er is er niets verschuldigd. :hammer: Ik ben hem even helemaal kwijt. Ik wacht wel af wat er verder gaat gebeuren. :? Is dus wel 5 weken onderweg geweest. :evil:

En ander ding wat niet deugt is dat ik bij de bestelling gewoon 100% als bedrag op de papieren heb gekozen omdat de kans om gecontroleerd te worden 99% zeker was. Maar die Tsjap Tjoi gasten hebben er gewoon 70% van gemaakt. :evil:

Hoe dan ook, IK HEB MIJN GEE BEE R2!!!! :banana:

ik heb dezelfde praktijken, hier aan de hand .
ook 5 weken onderweg.
voortaan meer verzendkosten betalen en nadruk bij die spleetoog leggen dat het juiste bedrag erop moet komen te staan .

eerst lekker blijven fladderen met die goede trainer welke je nu hebt :yes:

Mijn advies.....(gratis)... doorvliegen tot ie uit elkaar pl*urt, :shock:,

dus brevet oefenen, brevet halen, kist tot het bekende ga*tje leren kennen en gebruiken, daarna andere vliegert pakken :yes:
Mijn idee. Ik heb de Danone ook even gepromoveerd tot shelf queen. ;) Gisteravond weer wat gevlogen en de Monsun in een stall gedrukt. Was best een heftig momentje. :yes: Zeker 20 meter naar beneden en 3 slagen om zijn as voordat-ie weer knap oppakte. Maar... Nu weten we ook hoe dat gaat (en als dat abusievelijk bij wat lager vliegen gebeurt er veel UHU Hart, vers hout en folie nodig is :?).

Gisteravond één keer wat hard geland en een wielkapje gescheurd. Dus de voorste wielkap er maar even afhalen totdat we keer op keer knap kunnen landen (hoewel ik ook veel ervaren vliegers soms nog wat harder zie neerkomen ;)). Oefenen, oefenen, oefenen en elke keer gaat het weer wat beter. Vooral de zenuwen onderdrukken... :hammer: :rolling:

* gaat vanmiddag bij de Baco dump een helm halen *

pica's please :mrgreen:
Zie bovenstaande, voorlopig even intensief Monsun-en en niets anders, althans geen grote/snelle kisten. Wel met de Nemesis en Depdart natuurlijk maar ook de FunJet vooralsnog even niet. Dus je kunt je de kosten van een helmpje besparen. :D

Plaatjes komen vanmiddag, nu even weinig tijd tussen de besprekingen door en geen redelijke camera beschikbaar (alleen zo'n flutding in telefoons).

ik heb dezelfde praktijken, hier aan de hand .
ook 5 weken onderweg.
voortaan meer verzendkosten betalen en nadruk bij die spleetoog leggen dat het juiste bedrag erop moet komen te staan .
Zo lang je niet kunt kiezen voor DHL of UPS ben je afhankelijk van TNT. En daar gaat het juist mis. Meer betalen voor EMS heeft dus geen nut. Logistiek is TNT één grote puinzooi. Onze softwaremannen zijn momenteel nieuwe software aan het schrijven hiervoor. :mrgreen:

@ Sleur

Ga jij zometeen nog vliegen ?

Ik ben zo rond 12.30 uur op het veld :D

Ach joh , toch lekker rustig zo , heb je ook geen last van die vieze brandstof kisten ;-)

Ik ben ook wat vroeger vrij ,maar tja, het is geen brandstof dag , dus geen gefladder :-)

Veel plezier !!

Posted via Mobile Device

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back