Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allemaal,
Vraagje, waar word er gevlogen in de zaanstreek en heemskerk, spaarnwoude ken ik wel, bij de zwartemarkt in de buurt ook denk ik, dat is toch vlak bij dat tunneltje?

Ik wil eens komen kijken met mijn zoontje 11 voordat we echt wat gaan kopen.
Ik hoop dat jullie mij wat adresjes willen geven+evt vaste dagen of dagen met de meeste kans.
Tot welke wind word er gevlogen?(bf)
Zoals het er nu naar uit ziet, wordt er alleen gevlogen met watervliegtuigen. 8O :rolling: Maar anders op dinsdag- en donderdagavond tussen 19:00 en 21:00 uur (bij mooi weer vaak al eerder en met elektro ook later). Of anders op zaterdag- en zondagmiddag vanaf ongeveer 13:00 tot zo'n 16:00 uur. Je kunt het veld hier (bij het motorcrossterreintje de asfaltweg oprijden richting de windzak). Dit is inderdaad in de buurt van het tunneltje onder de A9 door. ;)

Anders even gezellig op dinsdag- of donderdagavond vanaf 19:00 uur in het clubhuis. Die kun je hier vinden.

Zoals het er nu naar uitziet blijft het de hele dag regenen :(
Nee jôh, de laatste grijze wolken trekken nu over en daarachter is een stralend mooie blauwe lucht. Vanmiddag/vanavond wordt een mooie middag/avond met 20° à 21° bij een ZW 3. Dus ideaal vliegweer, mooi de wind over de lengte van het veld. Op tijd naar huis, geen caches meepakken maar gelijk vliegen. Ik ben rond 18:30 à 19:00 op het veld (met dikke accu en lader). :yes:

Huidige weerbeeld (prachtig uitzicht heb ik toch ;)):
t5pta9.jpg

De voorspelling:
21o99iv.png

*neemt mee: Monsun, DepDart, Nemesis 45cm/64cm, FuckJet*
*legt ook de MiniMaglite achterin want de club zal wel "op tijd" dicht gaan dus even nachtvliegen* 8)

Hahaha, realtime weer bij sleurmeneer:

video.mjpeg

(F5 voor update 8O, niet via sommige bedrijfsnetwerken :?)

Uh, het is nu nagenoeg windstil (09:29 uur) :?

Laatst bewerkt:
vliegers/rijders/geocachers omgeving zaandam (deel 6):mrgreen:

heerlijk weertje toch ?
mag van mij wat meer wind komen , zodat de heavy ez wat makkelijker de lucht in kan .

heb er zin an , tot straks !!

@Sleur,

Werkt super die webcam. Nu alleen mijn F5 toest bijna gaar
van het refreshen.

GrTz Jasper

Super vliegweer vandaag. Ben ook rond 18:30 op het veld.
Laatste rondjes maken voor ik op vakantie ga.

phoe , ik ervaar een vies warm/klef weertje :( ervaren jullie dat ook ,of ben ik nog steeds ziek ?

er kunnen zich straks wel wat onweer buien ontwikkelen , zal je zien dat dat tijdens het vliegen gebeurt :)

sleur; gaaf die realtime weer station ;)

vntm

phoe , ik ervaar een vies warm/klef weertje :( ervaren jullie dat ook ,of ben ik nog steeds ziek ?

er kunnen zich straks wel wat onweer buien ontwikkelen , zal je zien dat dat tijdens het vliegen gebeurt :)

sleur; gaaf die realtime weer station ;)
Niets van onweer te bespeuren in deze regio. Ook geen voorspellingen. Wel in het oosten van het land maar dat is veel meer landinwaarts en niet bij de kust. :teacher: Geloof die KNMI nou toch niet. :nooo:

De webcam is waterdicht en komt straks op het dak van ons kantoor te staan. Samen met een "overlay" voor windsnelheid en -richting. Daar heb je tenminste wat aan. :thumbsup: (wordt wel na mijn verkansie)

Niets van onweer te bespeuren in deze regio. Ook geen voorspellingen. Wel in het oosten van het land maar dat is veel meer landinwaarts en niet bij de kust. :teacher: Geloof die KNMI nou toch niet. :nooo:

De webcam is waterdicht en komt straks op het dak van ons kantoor te staan. Samen met een "overlay" voor windsnelheid en -richting. Daar heb je tenminste wat aan. :thumbsup: (wordt wel na mijn verkansie)

goed plan !

wil je dan ook gelijk een webcam op het veld hangen ,weten we hoe het weer daar is plus kun je zien of er wat mensen aanwezig zijn :p

alvast bedankt :cool:

goed plan !

wil je dan ook gelijk een webcam op het veld hangen ,weten we hoe het weer daar is plus kun je zien of er wat mensen aanwezig zijn :p

alvast bedankt :cool:
Ten eerste maakt dat geen ene reet uit voor jou getuige je volgende post:
ben nu ff op het veld , even de ez opgooien in mijn 1tje ,straks de sig ophalen

Maar als jij zorgt voor een UMTS/HSDPA SIM-kaartje dan heb ik een webcam via de internets. Geen enkel probleem, met een dikke accu in de kast en een zonnepaneeltje bovenop heeft die oneindige zendtijd. :thumbsup:

*doet onderweg naar een klant in Akersloot nog wat schatzoeken* :p ;)

Laatst bewerkt:
ik ga zo eerst de sig ophalen,kan 1 van jullie straks een ontvanger accu meenemen ,die van mijn ez is gaar ,ben ik rond 19;00u weer op het veld

ik ga zo eerst de sig ophalen,kan 1 van jullie straks een ontvanger accu meenemen ,die van mijn ez is gaar ,ben ik rond 19;00u weer op het veld
Zoooo, net weer terug van een ritje Akersloot. Onderweg heen even bij de Bazaar gecached en terug naast het kantoor van de klant even lekker bij de plek in het zonnetje in het parkje gezeten. 8O 8) Op de terugweg binnendoor gereden, langs het veld: NIEMAND!!! :? Zo jammer hè. :P Ik heb wel ontvangeraccu's maar die zijn 2S, 3S of 4S. :rolling:

Zal je net zien, hoef je niet meer te werken..... begint het allemaal te betrekken :(
Dus het is jouw schuld? 8O Wanneer ging je weer werken? Volgende week? Mooi, want dan heb ik eindelijk 3 weken verkansie. :yes: :lol:

*gaat de kids even halen, thuis dumpen en dan richting veld* :banana:

Gaap wat was ik (nog steeds) gaar, van 20:00 tot 23:15 liggen slapen in mijn luie stoel :p

Hoop dat iedereen een fijne avond heeft gehad?
Bezig geweest met tankje en slangetjes heel even, en enkelt kunnen ontdekken dat er een gewone clunk inzat, en dat die niet tot op de bodem kon komen ....
Morgen maar even kijken voor een sinterclunk, als ik er aan toekom :)

Uh hu, vanavond heerlijk vier accu's geleegd met de Monsun. Kortere bochten gemaakt (altijd makkelijk om kort door de bocht te kunnen ;)), loopings en roll linksom en rechtsom (en proberen rechtdoor te vliegen in plaats van een barrel roll). Eén keer ging dat bijna even mis en kwam ik met wat teveel down uit de rol, maar weer netjes en ruimschoots boven het mais gecorrigeerd. Door gebrek aan wind wel een enorme uitrol over het veld. 10 Meter voorbij het mais aan de grond en doorrollen tot het einde van het veld. 8O :? Ondanks dat het gras wat lang was (vooral veel klaverbloemetjes :evil:). Dus alles is weer mooi Monsgrun. :rolling:

Na wat keuvelen bij de club om 23:00 nog even met Satstok, en philliams als toeschouwer, wezen nachtvliegen. Snel de MiniMaglite opgepikt en fladderen maar. Ineens de de MiniMag wat gek. 8O Geland, gecontroleerd, niets te bespeuren. Verder vliegen en later weer raar dien en bijna onbestuurbaar na een roll. MiniMag eindigde in de greppel aan de andere kant van de dijk. Gelukkig veel licht dus dat was geen probleem. 8) Wel het landingsgestel kwijt geraakt. :cry: Oorzaak: De vleugel zat volledig scheef op de MiniMag. :?

Vliegpret wet beëindigd door plots opkomende regen die nu nog erger lijkt te worden dan Uienradar een half uur geleden aangaf. :onweer:

@BYM: Laat Sinterclunk de groeten doen aan Sinterklaas. :rolling:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back