Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo net terug van het nachtvliegen. Gaat het in ene regenen.
Nou ik zit nu even op zolder, maa het komt hier nu met bakken uit de lucht. We waren dus net op tijd weg. Jammer voor die muggen op het veld. Zijn nu dus allemaal weg gespoelt.

Was toch even leuk. Sleur had zijn licht dingers (MiniMag) even opgehaald en ik met de Diksk uhhh Disk.
Zo voor de vakantie best even leuk. Nou slaap lekker allemaal en tot laterrrrrrrrrrr......

GrTz Jasper

Hier komt het ook met bakken uit de lucht 8O
(en mij maar uitmaken voor Piet Bambergen :mrgreen:)

Verder was het weer erg gezellig op het veld (2x) in in de Drossel. Op het veld even naar Sleur zijn Oregon GPS gekeken...... wauw :cool:
Morgen even het veld maaien want het gras was wel erg hoog :(

LOL

He Junkie had je je nitroEZ nog een tweede maiden gegeven ?
Was daar bewegend beeld van ? (hint hint)

mogge ;)

mooi filmpje van de monsun
En nog een filmpje van jasper de prophanger met zijn sig
a/h eind van het filmpje zie je mijn nieuwe aanwinst :p

de ez vliegt nu prima , het balans punt stond gewoon verkeerd , net als de 1ste maiden , nu alleen de motor iets meer trust geven , en dan vliegt het perfect .
de os 2,5 cc staat gelijk aan een 2500 kv elektro motor schat ik in
vanavond nog wat filmpjes ..

sleurfly ImEdTLHJU3Y[/media] - sleur fly

jasperfly dIamC6Nnk2E[/media] - jasperfly

nitro ez A3z9zaqU43o[/media] - easystar nitro

Laatst bewerkt door een moderator:
@ Sleur: waar had jij die open source mappen gedownload voor de Garmin? En ook dat andere progje voor het lokaliseren van caches (al kan die niet op mijn GPS maar ben er gewoon benieuwd naar :wink:)

@ Sleur: waar had jij die open source mappen gedownload voor de Garmin? En ook dat andere progje voor het lokaliseren van caches (al kan die niet op mijn GPS maar ben er gewoon benieuwd naar :wink:)
De OpenStreetMaps vind je hier, ik heb de Cycle Map genomen omdat die ook fietspaden bevatte. Kies voor de Windows Installer versie. Voer deze na het downloaden uit. Mocht je nog niet beschikken over Garmin MapSource dan kun je die hier downloaden. In MapSource de kaart openen, het hele gebied selecteren en uploaden naar je GPS.

Dat van die GC's is functionaliteit van de Garmin Origami (de balngrijkste reden om voor de Origami dus te kiezen). Dat is geen los tooltje. De GPX-bestanden komen vanaf Geocaching - The Official Global GPS Cache Hunt Site. Als Premium member kun je die downloaden (maar als echte HT'er kunnen we ook de GPX-bestanden even op een CD'tje roosteren 8O 8)). Alleen weet ik niet of jouw GPS ook GPX-bestanden accepteert, misschien alleen LOC-bestanden. :?

*gaat nu OnRoute Wandelkaarten installeren* :thumbsup:

Als Premium member kun je die downloaden (maar als echte HT'er kunnen we ook de GPX-bestanden even op een CD'tje roosteren 8O 8)). Alleen weet ik niet of jouw GPS ook GPX-bestanden accepteert, misschien alleen LOC-bestanden. :?

Natuurlijk draag ik altijd mijn steentje bij aan forums, zoals hier vriend van het modelbouwforum en op het GC-gebeuren Premim member :yes: :thumbsup:

*gaat nu OnRoute Wandelkaarten installeren* :thumbsup:
Dat ziet er wel erg gelikt uit. :p :yes: Versie 1.00 op CD geleverd, nu even Update 1.10 ophalen (1.11 is voor trage GPS-en met wat minder fijne lijntjes). Gewoon routeplannen door het duin. :lol: Routepunten vanuit de GC gegevens overnemen of toevoegen. Mooie is dat kenmerken als een talud (>2,5 meter hoogteverschil), bomenrijen, soort bebossing en andere kenmerken op de kaart staan. 8) Hacky-cracky zal ongetwijfeld werken door .img-bestanden te misbruiken.

Hoe laat ga je grasnaaien? Kan ik het wel laten zien. ;)

Dat ziet er wel erg gelikt uit. :p :yes: Versie 1.00 op CD geleverd, nu even Update 1.10 ophalen (1.11 is voor trage GPS-en met wat minder fijne lijntjes). Gewoon routeplannen door het duin. :lol: Routepunten vanuit de GC gegevens overnemen of toevoegen. Mooie is dat kenmerken als een talud (>2,5 meter hoogteverschil), bomenrijen, soort bebossing en andere kenmerken op de kaart staan. 8) Hacky-cracky zal ongetwijfeld werken door .img-bestanden te misbruiken.

Kan phil dan op basis van lengte en breedte graden over het grasveld rijden met de grasnaaler? :mrgreen: Dan kan je, net als Ronald, met een t-shirt over je hoofd en je Vista voor je bril om te navigeren over het veld :rolling:

Kan phil dan op basis van lengte en breedte graden over het grasveld rijden met de grasnaaler? :mrgreen: Dan kan je, net als Ronald, met een t-shirt over je hoofd en je Vista voor je bril om te navigeren over het veld :rolling:
Ja hoor, GPS is nauwkeurig genoeg om dat te doen. :yes: Klinkt als een uitdaging... :mrgreen:

Ben rond 19.00 - 19.30 uur op het veld, zal wel weer ff duren het maaien ;)

Ja hoor, GPS is nauwkeurig genoeg om dat te doen. :yes: Klinkt als een uitdaging... :mrgreen:

De GPS gaat vanavond mee zodat de gemaaide route vervolgens in Google Earth gezet kan worden :-D

---vanavond wordt volgens het Schiphol-patroon gemaaid---
(3 startbanen in verschillende windrichtingen met taxibanen ;))

Ik ben erg benieuwd hoe het eruit ziet Sleur :yes:

ha, gelukkig weinig berichten , dat geo gedoe sla ik uiteraard over :showass:

@ jasper : welke propmaat heb jij op jouw SIG ?
de vorige eigenaar zei dat er wel een grotere prop op mocht .

vanavond even de nitro ez verbeteren ,en een beetje verdiepen in /nalopen v/d sig

vntm

Goedemiddag allemaal :D

Was gisteravond gezellig en tegelijkertijd ook nog leerzaam op de club.

Samen met Ragger de Quirli in elkaar geplakt,en zojuist de servo's ingebouwd,aangesloten en afgeregeld :cool:

De brommer is onderweg,nog eventjes wachten dus.

DSC_0042.jpg

DSC_0043-1.jpg

DSC_0041.jpg

@ Junkie.

Mooie kist man,ik hoorde de jongens er gisteravond al over ;)

@ Phil

Maak er maar wat moois van op het veld,een mooi kruis ofzo :p

siggy ;

gave vlieger heb jij daar !! siggy go's pro :p
ziet er goed uit , hoeveel spanwijdte heeft de vlieger ?

en ja , junkie ook erg blij met de somethin extra ,binnenkort maar is de lucht in raggen ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back