Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Vanmiddag ziet het er droog uit :yes:

Mijn vakantie is begonnen :banana: :worship: tot straks op het veld.

@ Siggy: Ik had het verhaal al gehoord v/d tandarts op je werk :rolleyes: (dat je daar naartoe moest :(

zo , junkie druk a/d knutsel ,tussen de kriebelhoest aanvallen door :)

de somethin extra geheel ingeregeld /nagelopen / alle brandstof slangen vervangen .

dus vliegklaar , maar laat hem lekker thuis :p , nog ff genieten van het feit dat hij nog heel is :mrgreen:
ik wacht wel tot jasper terug is van zijn vakantie :worship:

hoe laat op het veld verzamelen ?

dus vliegklaar , maar laat hem lekker thuis :p , nog ff genieten van het feit dat hij nog heel is :mrgreen:
ik wacht wel tot jasper terug is van zijn vakantie :worship:

hoe laat op het veld verzamelen ?

Helaas.... geen nitrodag vandaag ;)

Hoe laat op het veld? Ik pas me aan aan de rest :yes:

@ Sleur

Zou die e-max 2215/20 niet op de quirli kunnen icm een 10x4.7 slowfly prop?

Volgens de gegevens zou deze dan rond de 1125gram trust moeten leveren.
De Quirli weegt totaal rond de 850 gram,zou dan toch mogelijk moeten zijn :confused:

Of toch maar even wachten op de :

Hobbycity Online R/C Hobby Store : TR 35-36C 1100kv Brushless Outrunner (Eq: AXi 2814 $25.20
De E-Max trekt mijn MiniMag zonder verlichting eindeloos vertikaal. Die setup was 748 gram schoon aan de haak. Nu met 140 gram meer aan elektronica is er geen eindeloos vertikaal meer bij. Tot 60° eindeloos lukt nog net (met een 3S 2000mAh van 170 gram en 8x6 CAM Slim). De motor is 1200kV, bij 3S LiPo's vol gas dus 11,1x1200=13300 toeren. Maximale propsnelheid voor een slow flyer prop is 65000/diameter=65000/10=6500 toeren. Net als bij de DepDart zul je dus veel vermogen omzetten in wrijving/warmte. De gewonen e-props zijn 190000/diameter en kunnen dat wel aan.

Dus in eerste instantie zou het wel kunnen om wat rustig rond te vliegen (uitslagen op 50% of minder) maar 3D-en gaat zeker niet lukken. Met die dikke 35-36 bom zeker wel want die trok mijn Dimona van 2,1kg zelfs vertikaal omhoog met een 11x5.5 APC-E. 8O Met een 2S LiPo is de 35-36 wel aardig te doen. Hou er wel rekening mee dat dergelijk formaat brommers flinke stromen kunnen trekken. ;)

Helaas.... geen nitrodag vandaag ;)

Hoe laat op het veld? Ik pas me aan aan de rest :yes:

kolere das waar ook , geen nitro vandaag :mad::mad:
dus heeft het voor mij geen zin , want ik wou juist de nitro ez weer vliegen :(
ik heb verder niets elektrisch te vliegen .

v/h weekend dan maar weer

veel plezier !!

De E-Max trekt mijn MiniMag zonder verlichting eindeloos vertikaal. Die setup was 748 gram schoon aan de haak. Nu met 140 gram meer aan elektronica is er geen eindeloos vertikaal meer bij. Tot 60° eindeloos lukt nog net (met een 3S 2000mAh van 170 gram en 8x6 CAM Slim). De motor is 1200kV, bij 3S LiPo's vol gas dus 11,1x1200=13300 toeren. Maximale propsnelheid voor een slow flyer prop is 65000/diameter=65000/10=6500 toeren. Net als bij de DepDart zul je dus veel vermogen omzetten in wrijving/warmte. De gewonen e-props zijn 190000/diameter en kunnen dat wel aan.

Dus in eerste instantie zou het wel kunnen om wat rustig rond te vliegen (uitslagen op 50% of minder) maar 3D-en gaat zeker niet lukken. Met die dikke 35-36 bom zeker wel want die trok mijn Dimona van 2,1kg zelfs vertikaal omhoog met een 11x5.5 APC-E. 8O Met een 2S LiPo is de 35-36 wel aardig te doen. Hou er wel rekening mee dat dergelijk formaat brommers flinke stromen kunnen trekken. ;)

Dus als ik het goed begrijp ga ik het redden met de E-Max icm bv. een 8x6 of een 9x6 APC prop.

19000/9 = 2110 toeren of 19000/8 = 2375 toeren.

Heb echt geen idee wat het ideale toerental zou moeten zijn :confused:

Ik heb hier eventueel ook nog deze brommer liggen:

Apollo MC28-3012 moteur brushless outrunner de Protech - Modelisme-Import.fr : le magasin de modélisme VPC à votre écoute ! Modelisme et aeromodelisme avion, planeur, helicos, modélisme, moteurs modelisme, modelisme radiocommandes, modelisme accessoi

Ik hoef zeker niet recht omhoog,gewoon even wat rondjes vliegen en wat loopings is voor mij voorlopig gek genoeg :-D

EDIT:

Ik zojuist de complete set-up even op de weegschaal gelegd.

Quirli (compleet met ontvanger ) + regelaar(25amp) + emax 2215 + spinner met een 8x6 apc prop + 3s 2200mah flightmax lipo = 805gram.

Laatst bewerkt:
Dus als ik het goed begrijp ga ik het redden met de E-Max icm bv. een 8x6 of een 9x6 APC prop.

19000/9 = 2110 toeren of 19000/8 = 2375 toeren.

Heb echt geen idee wat het ideale toerental zou moeten zijn :confused:

Ik heb hier eventueel ook nog deze brommer liggen:

Apollo MC28-3012 moteur brushless outrunner de Protech - Modelisme-Import.fr : le magasin de modélisme VPC à votre écoute ! Modelisme et aeromodelisme avion, planeur, helicos, modélisme, moteurs modelisme, modelisme radiocommandes, modelisme accessoi

Ik hoef zeker niet recht omhoog,gewoon even wat rondjes vliegen en wat loopings is voor mij voorlopig gek genoeg :-D
Je vergeet een nulletje in de 190.000!!! 8O 190000/9=21100 toeren of 190000/8=23750. 8)

Die 3012 is een betere brommer. Minder toeren, beetje krachtiger. Daarop een 9x6 APC-E is een mooie combi (misschien 10x5 APC-E).

Verkijk je niet op de speekselficaties van de E-Max, die moet je met een korrel zou nemen (ongeveer het halve potje). Bij 800 gram statische druk is het wel op met een 8x6. Een 9X6 is al te gortig voor die brommer (i.p.v. 14A trekt-ie ineens 19A en wordt lekker heet 8O). Chinezen zijn aardige lui maar hun meetapparatuur en testprocedures laten nog wel te wensen over. ;)

kolere das waar ook , geen nitro vandaag :mad::mad:
dus heeft het voor mij geen zin , want ik wou juist de nitro ez weer vliegen :(
ik heb verder niets elektrisch te vliegen .

v/h weekend dan maar weer
Hahahaha, dat elektro is zo gek nog niet hè. Je kunt er 's nachts mee vliegen, op dagen en tijden dat de rest van die lawaai-/stinkkisten er niet zijn etc. :p ;)

Dan maar HT2b (aan de overkant van HT2) ;)
Herinnert zich de beelden van de EZ-Nitro v1.0 nog. Was wel een HT-waardige crash. :thumbsup:

Hahahaha, dat elektro is zo gek nog niet hè. Je kunt er 's nachts mee vliegen, op dagen en tijden dat de rest van die lawaai-/stinkkisten er niet zijn etc. :p ;)

Herinnert zich de beelden van de EZ-Nitro v1.0 nog. Was wel een HT-waardige crash. :thumbsup:

had er niet aan gedacht , want de nitro ez maakt minder herrie dan de 4004 kv motor (de prop dan )

ik heb alleen de parkmaster , maar die vind ik alweer saai .

bovendien staat er veel te veel wind ,voor jullie dan ;) , staat teveel wind voor die electro zooi :mrgreen:

in het weekend weer lekker brandstoffen :cool:

Heb je de weersvoorspelling al gezien? 8O
Yep, kijk maar.... ;)

8ydzcz.png

2mgs4yb.png
2hf6o8g.png

Laatst bewerkt:
@ Sleur

Nog even een klein probleempje :confused:

Bij de Quirli wordt de motor aan de binnenkant in de motorgondel geschroefd.
De as van de motor steekt door het gat heen,hier zou nu de propmontage-as van de spinner op moeten komen te zitten ?

De as van het motortje steekt maar plus minus 2 a 3 mm door de houten motorgondel heen waardoor ik er natuurlijk nooit een spinner op kan zetten omdat de motorkap dan in de weg zit :confused:

Snap ik het nu ff niet meer :p

@ Sleur

Nog even een klein probleempje :confused:

Bij de Quirli wordt de motor aan de binnenkant in de motorgondel geschroefd.
De as van de motor steekt door het gat heen,hier zou nu de propmontage-as van de spinner op moeten komen te zitten ?

De as van het motortje steekt maar plus minus 2 a 3 mm door de houten motorgondel heen waardoor ik er natuurlijk nooit een spinner op kan zetten omdat de motorkap dan in de weg zit :confused:

Snap ik het nu ff niet meer :p
Meestal kun je de as verschuiven. In de E-Max kan dat (en voor mijn MiniMag moest dat ook). Anders op zoek naar een langere as of met motorschotje verbouwen. :p

Heb je de weersvoorspelling al gezien? 8O

ja inmiddels wel ;)

niet zo best , misschien is er ergens tussendoor een droog moment ,en anders dinsdag weer .
mijn vliegdrang is niet zo heftig meer , dus dat geeft rust in mein kopf :p

beetje experimenteren zoals de ez , ik heb nog een nieuw cox motortje liggen , deze zal op de mite belanden :p:cool:

ps; ik had hier net een flinke bui zeg :shock:

Wat heb je nu weer gekocht dan? 8O :? :rolling: ;)

ah ,op die manier ;) , nee niets gekocht hoor , laat ik eerst maar is met de somethin extra gaan vliegen !
de uitslagen wat rustig gezet ,om eerst even te wennen aan het brute 3D geweld .
ben ook benieuwd naar het 2-tact vermogen ,dit zal zeker sneller oppakken tov het 4-tact blok .

En ? zijn de elektro dames nog gaan vliegen ?

Deze elektronicus heeft een nieuwe mini Monsun geregeld via de gezelligste modelbouwwinkel van Heemskerk. :thumbsup: Alles op kantoor afgeschoven op de collega's. Eindelijk verkansie. 8)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back