Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
dus vliegklaar , maar laat hem lekker thuis, nog ff genieten van het feit dat hij nog heel is
ik wacht wel tot jasper terug is van zijn vakantie
hoe laat op het veld verzamelen ?
De E-Max trekt mijn MiniMag zonder verlichting eindeloos vertikaal. Die setup was 748 gram schoon aan de haak. Nu met 140 gram meer aan elektronica is er geen eindeloos vertikaal meer bij. Tot 60° eindeloos lukt nog net (met een 3S 2000mAh van 170 gram en 8x6 CAM Slim). De motor is 1200kV, bij 3S LiPo's vol gas dus 11,1x1200=13300 toeren. Maximale propsnelheid voor een slow flyer prop is 65000/diameter=65000/10=6500 toeren. Net als bij de DepDart zul je dus veel vermogen omzetten in wrijving/warmte. De gewonen e-props zijn 190000/diameter en kunnen dat wel aan.@ Sleur
Zou die e-max 2215/20 niet op de quirli kunnen icm een 10x4.7 slowfly prop?
Volgens de gegevens zou deze dan rond de 1125gram trust moeten leveren.
De Quirli weegt totaal rond de 850 gram,zou dan toch mogelijk moeten zijn
Of toch maar even wachten op de :
Hobbycity Online R/C Hobby Store : TR 35-36C 1100kv Brushless Outrunner (Eq: AXi 2814 $25.20
Helaas.... geen nitrodag vandaag
Hoe laat op het veld? Ik pas me aan aan de rest![]()
De E-Max trekt mijn MiniMag zonder verlichting eindeloos vertikaal. Die setup was 748 gram schoon aan de haak. Nu met 140 gram meer aan elektronica is er geen eindeloos vertikaal meer bij. Tot 60° eindeloos lukt nog net (met een 3S 2000mAh van 170 gram en 8x6 CAM Slim). De motor is 1200kV, bij 3S LiPo's vol gas dus 11,1x1200=13300 toeren. Maximale propsnelheid voor een slow flyer prop is 65000/diameter=65000/10=6500 toeren. Net als bij de DepDart zul je dus veel vermogen omzetten in wrijving/warmte. De gewonen e-props zijn 190000/diameter en kunnen dat wel aan.
Dus in eerste instantie zou het wel kunnen om wat rustig rond te vliegen (uitslagen op 50% of minder) maar 3D-en gaat zeker niet lukken. Met die dikke 35-36 bom zeker wel want die trok mijn Dimona van 2,1kg zelfs vertikaal omhoog met een 11x5.5 APC-E. 8O Met een 2S LiPo is de 35-36 wel aardig te doen. Hou er wel rekening mee dat dergelijk formaat brommers flinke stromen kunnen trekken.![]()
kolere das waar ook , geen nitro vandaag
dus heeft het voor mij geen zin , want ik wou juist de nitro ez weer vliegen
ik heb verder niets elektrisch te vliegen .
v/h weekend dan maar weer
veel plezier !!
Je vergeet een nulletje in de 190.000!!! 8O 190000/9=21100 toeren of 190000/8=23750. 8)Dus als ik het goed begrijp ga ik het redden met de E-Max icm bv. een 8x6 of een 9x6 APC prop.
19000/9 = 2110 toeren of 19000/8 = 2375 toeren.
Heb echt geen idee wat het ideale toerental zou moeten zijn
Ik heb hier eventueel ook nog deze brommer liggen:
Apollo MC28-3012 moteur brushless outrunner de Protech - Modelisme-Import.fr : le magasin de modélisme VPC à votre écoute ! Modelisme et aeromodelisme avion, planeur, helicos, modélisme, moteurs modelisme, modelisme radiocommandes, modelisme accessoi
Ik hoef zeker niet recht omhoog,gewoon even wat rondjes vliegen en wat loopings is voor mij voorlopig gek genoeg :-D
Hahahaha, dat elektro is zo gek nog niet hè. Je kunt er 's nachts mee vliegen, op dagen en tijden dat de rest van die lawaai-/stinkkisten er niet zijn etc.kolere das waar ook , geen nitro vandaag
dus heeft het voor mij geen zin , want ik wou juist de nitro ez weer vliegen
ik heb verder niets elektrisch te vliegen .
v/h weekend dan maar weer
Herinnert zich de beelden van de EZ-Nitro v1.0 nog. Was wel een HT-waardige crash.Dan maar HT2b (aan de overkant van HT2)![]()
Hahahaha, dat elektro is zo gek nog niet hè. Je kunt er 's nachts mee vliegen, op dagen en tijden dat de rest van die lawaai-/stinkkisten er niet zijn etc.![]()
Herinnert zich de beelden van de EZ-Nitro v1.0 nog. Was wel een HT-waardige crash.![]()
in het weekend weer lekker brandstoffen![]()
Meestal kun je de as verschuiven. In de E-Max kan dat (en voor mijn MiniMag moest dat ook). Anders op zoek naar een langere as of met motorschotje verbouwen.@ Sleur
Nog even een klein probleempje
Bij de Quirli wordt de motor aan de binnenkant in de motorgondel geschroefd.
De as van de motor steekt door het gat heen,hier zou nu de propmontage-as van de spinner op moeten komen te zitten ?
De as van het motortje steekt maar plus minus 2 a 3 mm door de houten motorgondel heen waardoor ik er natuurlijk nooit een spinner op kan zetten omdat de motorkap dan in de weg zit
Snap ik het nu ff niet meer![]()
Heb je de weersvoorspelling al gezien? 8O
Wat heb je nu weer gekocht dan? 8O :? :rolling:ps; ik had hier net een flinke bui zeg :shock:
Wat heb je nu weer gekocht dan? 8O :? :rolling:![]()
En ? zijn de elektro dames nog gaan vliegen ?
Beetje indammen jij he Junkie,smerige overloper![]()