Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Zoooooo, even via de McD om de lunch op te pikken doorgereden naar het veld. Jasper was ook net gearriveerd. Stond wel een flinke 3 neigend naar 4 variërend van WZW tot ZW, dus bij het opstijgen even opletten. ;) De Monsun was redelijk aan het kwispelen met het staartje (is een enorm vlak eigenlijk dus vangt veel wind). Lekker een accuutje geleegd en netjes geland, nu op een stukje van amper 20 meter in plaats van het hele veld overracen op 3 wielen. ;) Beter. :yes: Ondertussen kwam die junk met zijn dealer aankakken. Tweede accu in de Monsun en vliegen maar. Na twee minuten ineens geen motor meer, billen bij elkaar, gas dicht, 3 seconden wachten, gas erop en weer vliegen. Later nog een keer. :evil: Maar geland en klaar, eerst de roggelaar even controleren, ik denk dat ik een Turnigy er in doe. Veel betrouwbaarder dan die Genius 70. :p

Nog even met de eigen schatzoekspeurneus gezocht naar het landingsgestel van de MiniMaglite en gewoon in de greppel gevonden. Hopelijk heeft philliams een tegoedbon voor de Pearl Opticien gekregen. ;) :rolling: :bday: Maar het landingsbaantje lag er wel hip bij (al zijn de meningen hierover verdeeld 8O).

Zoooooo, even via de McD om de lunch op te pikken doorgereden naar het veld. Jasper was ook net gearriveerd. Stond wel een flinke 3 neigend naar 4 variërend van WZW tot ZW, dus bij het opstijgen even opletten. ;) De Monsun was redelijk aan het kwispelen met het staartje (is een enorm vlak eigenlijk dus vangt veel wind). Lekker een accuutje geleegd en netjes geland, nu op een stukje van amper 20 meter in plaats van het hele veld overracen op 3 wielen. ;) Beter. :yes: Ondertussen kwam die junk met zijn dealer aankakken. Tweede accu in de Monsun en vliegen maar. Na twee minuten ineens geen motor meer, billen bij elkaar, gas dicht, 3 seconden wachten, gas erop en weer vliegen. Later nog een keer. :evil: Maar geland en klaar, eerst de roggelaar even controleren, ik denk dat ik een Turnigy er in doe. Veel betrouwbaarder dan die Genius 70. :p

Nog even met de eigen schatzoekspeurneus gezocht naar het landingsgestel van de MiniMaglite en gewoon in de greppel gevonden. Hopelijk heeft philliams een tegoedbon voor de Pearl Opticien gekregen. ;) :rolling: :bday: Maar het landingsbaantje lag er wel hip bij (al zijn de meningen hierover verdeeld 8O).

Dat had natuurlijk anders af kunnen lopen Sleur,soms moet je ook een beetje mazzel hebben toch :p ;)

Zal vanavond wel errug rustig zijn op het veld.

Mocht er idd. niemand anders naar het veld gaan blijf ik ook in de hangar zitten met een koud pintje :grin:

KOOPJE VOOR JE SLEUR:

http://vakanties.aanbodpagina.nl/vliegbrevet-halen-in-zuid-afrika

:rolling: :bday: Maar het landingsbaantje lag er wel hip bij (al zijn de meningen hierover verdeeld 8O).

Die moeten dan zelf maar gaan maaien als ze het niet goedvinden ;)
André kwam zelf met het verzoek om niet alles meer te maaien.

Heb niet lang gezocht naar het landingsgestel hoor, ook de preciese crashplek was mijn onbekend :rolleyes:

Allen dank voor de ficitaties.

--zit ondertussen te balen achter de pc :(--

Dat had natuurlijk anders af kunnen lopen Sleur,soms moet je ook een beetje mazzel hebben toch :p ;)

Zal vanavond wel errug rustig zijn op het veld.

Mocht er idd. niemand anders naar het veld gaan blijf ik ook in de hangar zitten met een koud pintje :grin:

KOOPJE VOOR JE SLEUR:

Vliegbrevet halen in Zuid Afrika
Yep, vanavond uitgenodigd voor een BBQ bij een collega. Zeggen we geen nee tegen natuurlijk. :thumbsup:

De staart van de Monsun vangt enorm veel wind en bij het indraaien voor een overshoot (fly-by/low-pass/hoe-je-het-wilt-noemen) werd de staart ineens omgeduwd (op 3/4 gas open). Gevolg was een extra gratis roll. Ook billen bij elkaar, gas er vol op, tegen sturen zoals eerder bewust geoefend vanaf grote hoogte en netjes na anderhalve draai opgevangen en weer helemaal recht getrokken. :puppydogeyes: Heerlijk, zo'n adrenalinestoot. :nooo: Blijven ademen en doorvliegen ondanks de bibberende vingertjes en na drie rondjes rustig cruisen dus netjes geland. Dus de Monsun is priam te vliegen tot een windkracht 4 voor deze jongen, daarboven nog even geen optie. :teacher:

En wat heb ik nou aan een ULV-brevet? 8O Zie je mij al opgevouwen zitten in een Monsun-achtige deltavleugel? :nooo: :rolling:

!cid_001001c7655d$43d8e400$0e00000a@woutshowroom.jpg

Zo is dat Phil,de beste maailui staan altijd aan de wal ;)

@ Sleur

Is toch best hip zo'n ultralight vlieger.

Je kunt hem overal mee naartoe nemen.

En het heeft nog 1 groot voordeel,hij past in de een knappe skibox ;)

(moet je geen 6 persoons tent meenemen natuurlijk he )

Vanavond dus weer geen vliegen voor Siggy-boy,best jammer eigenlijk :celebrate:

Ik vond het prima. :yes: Extra uitdaging om precies op die strook uit te komen. Overigens een langere uitrol op het lange gras dan het korte gras. 8O Waarschijlijk rij je lange sprieten plat en wordt het vlakker dan al die stoppels. ;)

Heb niet lang gezocht naar het landingsgestel hoor, ook de preciese crashplek was mijn onbekend :rolleyes:
Ik ook niet hoor. Ik ben na voorbij het veld door die greppel gaan lopen en na een paar meter zag ik hem liggen. Gewoon stom geluk natuurlijk. :D

Is toch best hip zo'n ultralight vlieger.

Je kunt hem overal mee naartoe nemen.

En het heeft nog 1 groot voordeel,hij past in de een knappe skibox ;)
Nou lekker, de hele tijd allemaal vliegen in je waffel. Doe mij dan maar achter glas, lekker uit de wind. :yes:

bugs_in_teeth.jpg

Ga jij toch eens aan het werk man :evilbat:

Of staat er vandaag teveel :zon: om te schilderen ;)

(kijkt iets wat jaloers naar buiten en denkt:waarom zit ik hier nog achter de PC )

werken kan altijd nog!! :evilbat:

even weer de ez getest ,bij de eerste poging sloeg de motor af ,helaas prop stuk door de landing .
daarna nog ff met een electro prop gevlogen , maar die hield het niet uit :rolleyes:
dus zet het geluid hard aan ,dan kun je dat horen
lWS5XlYEfn0[/media] - Easystar nitro

verder nog een leuk filmpje gemaakt van deze DLG zwever zonder motor , dus ff een zwiep geven :cool:
3PdsuGfIqu8[/media] - DLG zwever

verder nog ff ge4stroked , en was het weer gezellig met sleur de spijbelaar , jasper die nog snel even wilde vliegen ,en dimitri de dealer als toeschouwer .

daarna nog even afgereist naar lynx voor een vooraad prop's voor de ez

vntm

Laatst bewerkt door een moderator:
Leuke filmpjes Junkie en wat ligt het veld er mooi bij zo jongens :cool: ;)

het veld is weer super phil :thumbsup: kusje op je voorhoofd :cool:

lekker druk hier :confused: zeker vakantie tijd ? :music:

knutselt verder a/d nitro ez , schroefjes van het carter waren iets los getrild , dus daar liep de brandstof ook doorheen bij aanzuigen van de brandstof , vandaar dat hij niet meer startte .
ook de de uitlaat schroefjes waren los ,dus nu alles even in de loctite, en de ez weer vliegklaar zetten .

Morgels... :morning: :puppydogeyes: :sleepy:

Na het werk gisteravond gelijk naar een BBQ. Ernstig gezellig en in ieder geval vroeg thuis vanmorgen. 8O Ik was amper een half uur binnen en toen brak de pleuris uit. Het kwam met bakken uit de hemel en bliksemde aardig. Maar in ieder geval nog een paar uurtjes uit kunnen buiken. ;)

Laatste werkdag (lees dag aanwezig zijn :p). :banana:

VNTM :bye:

Nogmaals allen dank voor de Philliecitaties (copyright by Mike)
Was weer een mooi feest dat tot in de late/vroege uurtjes duurde. Net even mijn werk gebeld dat ik iets later kom..... werd om 8.28 uur wakker ;)
Maar gelukkig vandaag de laatste werkdag voor mij, rond de klok van 14.00 uur (inclusief verslaapvertraging) gaat mijn vakantie van 3 weken in :banana: :yes:

Morgels... :morning: :puppydogeyes: :sleepy:

Na het werk gisteravond gelijk naar een BBQ. Ernstig gezellig en in ieder geval vroeg thuis vanmorgen. 8O Ik was amper een half uur binnen en toen brak de pleuris uit. Het kwam met bakken uit de hemel en bliksemde aardig. Maar in ieder geval nog een paar uurtjes uit kunnen buiken. ;)

Laatste werkdag (lees dag aanwezig zijn :p). :banana:

VNTM :bye:

nou lekker weertje ,dus ikke ook niet aanwezig op het werk , is geen doen om buiten te werken :onweer: elk nadeel heeft zijn voordeel :mrgreen: , en heb net de ez weer afgemaakt en is weer rtf ;)

wellicht a/h eind v/d middag naar het veld indien er nog een paar gaan vliegen , we zien wel

werkse voor de werkende :)

wellicht a/h eind v/d middag naar het veld indien er nog een paar gaan vliegen , we zien wel

werkse voor de werkende :)
Mwja, misschien ook even op voorwaarde dat de wind niet de beloofde 5 Bft. wordt. :?

Zit ik wat te bladeren op de interwebs op zoek naar een 100cm span vliegertje, staat er ineens bij Graupner dat de kleine Monsun weer leverbaar is. WTFBBQ?!!!??!?! Vorige week stond er nog dat hij niet meer leverbaar was. Maak de keuze wel simpeler. :D 8)

Mwja, misschien ook even op voorwaarde dat de wind niet de beloofde 5 Bft. wordt. :?

Zit ik wat te bladeren op de interwebs op zoek naar een 100cm span vliegertje, staat er ineens bij Graupner dat de kleine Monsun weer leverbaar is. WTFBBQ?!!!??!?! Vorige week stond er nog dat hij niet meer leverbaar was. Maak de keuze wel simpeler. :D 8)

staat nu amper wind . ,en de regen lijkt voorbij te trekken .

ik pas me aan jullie aan , als jullie eerder gaan vliegen ;)

staat nu amper wind . ,en de regen lijkt voorbij te trekken .

ik pas me aan jullie aan , als jullie eerder gaan vliegen ;)
Hier op kantoor nog een flink 3 Bft. 8O Als ik ga vliegen wordt het zo rond 16:00 uur. Staat de wind ook wat gunstiger (volgens de voorspellingen). ;)

Ik moet alleen nog even een brede carrosseriering M6x25 hebben. Ik heb het probleem met de aandrijving van de Monsun namelijk gevonden. De achterplaat van de plastic spinner zit direct tegen de adapter aan. Nu wil het zo zijn dat de adapter met 3 boutjes vast zit. Als de sprinner met de prop vastgezet wordt, drukt de achterplaat iets krom op de adapter. Door de ongelijke verdeling ontstaat er dus een onbalans bij hogere toeren. Op de grond met statische testen geen enkel probleem, dan draait de propellor niet snel genoeg. In de lucht draait de prop sneller en treedt de resonantie op. Soms hoor je dan alleen "toeteren" maar soms gaat de regelaar over zijn zeik met een piepend geluid of springt in beveiliging (zoals gisterenmiddag). Door een brede carrosseriering tussen de adapter en de spinner te plaatsen is de druk op de achterplaat van de spinner overal gelijk. Probleem opgelost. :thumbsup:

Hallo allemaal :D

Het weekend is begonnen :-D

Zojuist terug van de tandarts,wij zullen echt nooit vriendjes worden :mad:

Kolere wat een beul is dat zeg,ben echt geen pieper maar mijn hele bek hangt scheef,ff een gaatje vullen zegt ie.

Gaaf dat de mini monsun weer leverbaar is Sleur,maakt voor jou de keuze voor een 1 meter vlieger inderdaad een stuk eenvoudiger ;)

Er blijven buien overtrekken,hopen dat het nog een beetje opklaart,kunnen we vanmiddag nog een rondje gaan doen :worship:

Zojuist terug van de tandarts,wij zullen echt nooit vriendjes worden :mad:

Kolere wat een beul is dat zeg,ben echt geen pieper maar mijn hele bek hangt scheef,ff een gaatje vullen zegt ie.
Tsja, om die grote mond van jou te vullen had-ie beter een sinaasappel kunnen nemen. :rolling:

*bukt snel* :p

Er blijven buien overtrekken,hopen dat het nog een beetje opklaart,kunnen we vanmiddag nog een rondje gaan doen :worship:
Zojuist viel er nog even een flinke hoeveelheid natte geit hier in 0251. :onweer: Ook de wind is aangetrokken. :?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back