Sleurhutje
Forum veteraan
Nog even op de valreep wat zitten rekenen en nagedacht over de setup van de Dimona. Die is met een 1100Kv en 4S LiPo redelijk ernstig teveel overpowered. Omdat het een semi-zwever is, is 590W vermogen op 1930 gram goed voor bijna eindeloos vertikaal. Niet de bedoeling dus omdat het vleugeltype en de roeren hier niet voor gemaakt zijn. :nooo: En omdat er nog 190 gram lood bijgeplakt moest worden, toch maar eens de LiFePo4 cellen overwogen.
Ik had 4 van die cellen liggen om in de FuckJet te zetten, mooi 13,2V en lachend met 75A leeg te trekken. Helaas waren de cellen een centimeter breder dan verwacht en dan moet er wel heel veel schuim uit de FuckJet gesneden worden. Dus nu maar 2 cellen bij besteld zodat ik een 3S2P pakket kan samenstellen. Totaal 9,9V bij 5300mAh met een maximale ontlaadstroom van ruim 150A. 8) Niet nodig voor de Dimona, met een 10x5 prop trekt die slechts 20A dus slechts 3,5C. Dat wordt lekker lang vliegen want zweven zal-ie best aardig doen. En gelijk het gewicht op orde: 426 gram LiFePo4 tegen 313 gram voor de 4S 3000mAh LiPo en 190 gram lood.
Na de zomerstop nog even wat oefenen met de Monsun maar toch ook de Dimona maar luchtwaardig maken en nu goed ermee vliegen. Grootste misser was het foute zwaartepunt conform het boekje dat gewoon 2,5cm te ver naar achteren lag. :evil: Had toch de nodige schade bespaard gebleven. :cry:
Ik had 4 van die cellen liggen om in de FuckJet te zetten, mooi 13,2V en lachend met 75A leeg te trekken. Helaas waren de cellen een centimeter breder dan verwacht en dan moet er wel heel veel schuim uit de FuckJet gesneden worden. Dus nu maar 2 cellen bij besteld zodat ik een 3S2P pakket kan samenstellen. Totaal 9,9V bij 5300mAh met een maximale ontlaadstroom van ruim 150A. 8) Niet nodig voor de Dimona, met een 10x5 prop trekt die slechts 20A dus slechts 3,5C. Dat wordt lekker lang vliegen want zweven zal-ie best aardig doen. En gelijk het gewicht op orde: 426 gram LiFePo4 tegen 313 gram voor de 4S 3000mAh LiPo en 190 gram lood.

Na de zomerstop nog even wat oefenen met de Monsun maar toch ook de Dimona maar luchtwaardig maken en nu goed ermee vliegen. Grootste misser was het foute zwaartepunt conform het boekje dat gewoon 2,5cm te ver naar achteren lag. :evil: Had toch de nodige schade bespaard gebleven. :cry: