Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, bouwen is niet erg maar er moet ook wat te vliegen zijn. Anders kijken voor een leuke trainer die oersterk is en heel gemoedelijk vliegt. Met dit soort kisten kan je vaak tot in het oneindige blijven gaan als er geen menselijk falen bij zit (en zelfs dat wordt vaak nog overleefd)

Ik heb die Pipercup ook om veel te kunnen vliegen, met dat ding kan je eindeloos landen, bijvullen en weer stijgen. Alleen even op je accu letten af en toe :)

Damn, some guys have all the (bad) luck. :?

Had je op de MM wel het servoheveltje op het hoogteroer vastgelijmd? Zo niet dan wil hij alleen maar omhoog en lijkt staartlastig te zijn maar komt omdat je nauwlijks down kunt geven. En de motoras had je gewoon kunnen laten voor wat het was tenzij je non-stop vol gas zou vliegen. Ik heb er tientallen accu's mee leeggevlogen (vol gas had toch weinig zin vanwege teveel wrijving).

Een nieuwe vlieger geeft ook geen garantie op probleemloos vliegen (of wat dan ook in zijn algemeenheid). De MM is aangepast om strak te vliegen, de Monsun had problemen met de spinner, de Dimona een verkeerd CG en onhandig advies t.a.v. motor en accukeuze. Ook RtF's zijn niet perfect, zelfs een Calmato moet al verstevigd worden en een andere motor is ook geen overbodige luxe.

@Burp: De Graupner Trainer van BYM is een oerdegelijke en beproefde trainer. Alleen de brommer die er op zit lijkt onbetrouwbaar. Blijft natuurlijk geklooi met dat brandstof: juiste nitro-gehalte, gloeiplugjes, brandstoftoevoer etc. :p

Hoi jongens............
Sorry voor het storen, maar ben even nieuwsgierig...............
Vliegen jullie nu doorgaans alleen maar met vliegtuigen?
Geen helipiloten bij jullie?
Dank voor de reactie.
Vr Gr Erwin

Hey Erwin,

Op de ACH wordt ook gevlogen met helicopters hoor ;) Wees gerust, we zijn van alle markten thuis :D

Dank voor je reactie.
Ik lees dit Topic wel eens, maar dacht dat er meer vliegtuig piloten inzaten dan heli piloten.
Zou graag eens komen kijken bij jullie op de club.
Woon zelf in Apeldoorn, dus qua afstand zekers te doen.
Vr Gr E

Ja jongens,hou hier nu eens mee op,jullie zijn op wrakkanzie ;)

hee modelbouwmaten :p

ik vlieg ook niet heel veel met de fox hoor , begint aardig te vervelen dat kleine vliegertje , en aangezien ik allemaal verschillende lipo,s heb ,kwa gewicht dan ,moet je steeds je balance punt opzoeken ,en daar is de fox gevoelig voor :mad:

terwijl ik hier vrolijk schrijf loopt het zweet mijn naad in , voor de werkende italiaan niet te harde kwa warmte ,maar voor de toerist prima toefen en de koele plekjes aan de zee ,of riviertjes opzoeken ,verder een prima koel zwembad op de campif , dus ik heb niets te klagen ;)

ik denk dat ik nog een weekje blijf en dan weer lekker naar het koele veld van de vliegclub ,en lekker brandstof fladderen ,want dat begint aardig te jeuken :p:D

jammer dat hier de vliegclub met vakantie is , want die wist ik al te vinden , en had dan ff een leuk trainertje geleend ;)

nou tot volgende week in het koele kikkerlandje

greetz junk

Geniet er nog maar van. Eind volgende week schijnt het hier erg warm te worden dus naadloos overstappen van Italie naar NL.

Bestelling voor UBEC en wat ander spul is de deur uit. Het moment van vliegen met de pipercup komt dichter en dichterbij. :yes:

Damn Bym je had mijn broer kunnen zijn ,ik heeft ook altijd pech,maar laat je niet op je kop zitten gewoon doorgaan dan dwing je het geluk vanzelf wel een keer af.
Ik vanmiddag vol goede moed naar het veld, 2uur bezig om alles in die mega astra te laden wat denk je ,geen intructrises aanwezig had net alles uitgeladen kost me ook zo'n twee uur kon ik onverichtezaken retour Wormerveer.
Maar nog wel lekker slap kunnen lullen met Siggermans en Look .
We hebben ook nog ff doodsangsten uitgestaan door de vliegkunsten van Tito.
Zo wat kan die 3d vliegen zeg,(onbedoeld)was dus een tijdje niet geweest zo te zien.
Al met al weer een enerverende dag nou doei doei, dikke kus, jullie liefhebbende GORBATJOV.

Zo vandaag weer even alles op orde gebracht. Boodschappen gedaan zodat we de voorraadkast kunnen plunderen. De vliegers staan weer gereed. Had vanmiddag nog geen tijd om te vliegen. Jammer, want het weer was zeer goed vandaag. Morgen ben ik van de partij mits het weer het toe laat. Er is toch wel regen voorspeld. Net even de tuin gedaan en er kwamen net al spetters naar beneden.

Ik probeer morgen om +/- 12:00 op het veld te zijn.
Wel het weer even in de gaten houden.

Berichtgeving voor zondag:
Overdag is er veel bewolking en af en toe valt er regen. Tegen de middag wordt het vanuit het westen droog en later volgen er opklaringen. Het wordt ongeveer 21 graden. De wind is wordt west tot noordwest en is zwak tot matig, rond kracht 3.

We hopen het beste.

@Gorby,

Sorry dat ik je niet kon helpen vandaag. Morgen ben ik van de partij.

GrTz Jasper :cool:

Vandaag even heerlijk gecached hier in de natuur, het is hier werkelijk prachtig. Sleur is verhuisd naar hier. (de tent links op de foto).... nog dichterbij staat hij :yes: Straks maar even nACHtgvliegen van tent naar tent, ik hoop dat dan één en ander gefilmd wordt :thumbsup:

Tot laters vanuit een zonovergoten Garderen :D
(Nu nog het Gardarenmeer vinden :rolling:)

Mooi man (zoals een welbekende op Hoogtij altijd sprak)!!

Welkom terug. morgen ben ik ook wel op het veld maar eerst moet ik de caravan terug brengen naar de stalling dus voor 12:00u ben ik er zeker niet (denk pas na 13:00)

Junior en Funjet mee, de Mite ook wel even met dit mooie weer.. Lipo's even aan de lader straks, die moeten weer worden wakker geschud :mrgreen:

@burp zou je dat wel doen ik ben er ook.

@jasper geeft helemaal niets was evengoed gezellie.

Hoop wel op mooi weer morgen anders kan ik weer nie vliegen nie.

Zo, na weken zoeken en lezen heb ik besloten een warbird te gaan maken. Voor degene die mij er al vaker over gehoord hebben is het geen verrassing welke het gaat worden....

De Top Flight Spitfire

Ik ga deze full options bouwen met de scale cockpit, de extra flaps en uiteraard de retracts erbij (Robart)

De motor ben ik nog niet helemaal uit maar het wordt vrijwel zeker een viertakt en ik denk deze

Zal niet een snel project worden maar wel erg leuk.

Besloten om toch niet morgen te komen.. Jammer als het blijkt te regenen.. tis toch wel eindje rijden hiervandaan (+/- 1 uur rijden).

Dinsdagavond ben ik wel van de partij, samen met pa. Even lekker uit werk vandaan weer eens vliegen, is ECHT lang geleden dat ik dat gedaan heb.

Mooi, daarna meteen naar de club, je vader is er al een tijd niet geweest zei hij. Kan hij meteen die rotzooi van een Pipercup even helpen herstellen en daarna een biertje drinken (breng ik hem wel weer thuis) :rolling:

nuja, is voor mij ook alweer een hele poos terug dat ik in de drossel geweest ben.. Kan het wel even voorstellen aan mijn pa idd.

Mooie kist overigens, die spit.. Erg mooi model!

Kinderen te bed, vaders het zuur sinds vanmorgen al en redelijk gaar van de volksverhuizing van 50 meter. Wat kan een mens toch een hoop teringzooi meebrengen naar zo'n camping. Sleur dus even niet vliegen maar op tijd naar zijn nest. :? :sleepy:

*genirt niet zo van die k4nkerherrie van de camping ernaast, echt Tokkie 2003 of zo* :badwords:

Volgens mij is het [URL="
Ronalds[/URL]... Nog ff en ik dauw een Disc zijn smoel in :evil::snipersmile:

Laatst bewerkt door een moderator:
Nou, dan is die Rob Ronalds bij deze genomineerd voor grootste valsgillende (zingen kun je het niet noemen :evil:) misser voor Idols XXIV of zo. Het lijkt verdomme wel zo'n Eurocamping met allemaal van die wannabe juppen kampeerders met een sleurhut die de hele dag bier zuipen en al lallend toch niet merken dat er een zakkenwasser staat te lolliën tussen de speakers. Vette FAIL, ga lekker naar Rennesse of zo. :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back