Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Gaat de Savage weer oplappen en toch maar binnenkort weer HT even opzoeken.Blijft toch kriebelen :D

hey snoeksel !! das lang geleden ;)

op ht1 ,kun je je gewoon rijden ,alleen moet je je auto bij de rotonde zetten , dus klein stukje lopen .
staan wel allemaal dreigende teksten ,dus je kunt hooguit een bonnetje krijgen :mrgreen:

binnenkort maar weer een savage clubje samenstellen en ff raggen ! :p

de nette ez komt er degelijk bij te staan ,ik hoop dat deze versie mooier zal vliegen ,en ook een stuk sneller en agressiever.
mijn enige puntje zal zijn dat het 4cc blok iets zwaarder zal zijn ,en hopen dat ik het balanspunt goed krijg .

Ja, gezellig. Oud-HoogTij's Savage Vliegen. Volgende week dan maar even een nieuwe brommer en peut regelen. :yes: Even weer inrijden op het parkeerterrein van kantoor (of in het toch al dode gras :?) en dan old skool knallen. :thumbsup:

Verder lekker even twee LeiPo's geleegd met de Vlamato. Leuk vliegertje om te raggen. Super crashvast in het mais (zowel door philliams als Sleur getest om de maispieper te testen ;)). Daarna weer op de club knutselullen met meer gelnl dan geknutsel. :celebrate: Jammer van die twee vandalen die mijn Groene Rio Granada moesten betasten. :( ;)

Huh,was dat monster wat je bij je had :rolling:
Wat hebben ze je dinkietoy aangedaan dan?
Spiegels proberen eraf te rukken, ruitenwissers krom, ramen erop, alle handgrepen geprobeerd te openen, DepDart proberen te jatten, grote waffel etc. En een lol dat ze hadden die twee Hooligans. Gelukkig zat de binnenspiegel nog goed. :mrgreen:

Spiegels proberen eraf te rukken, ruitenwissers krom, ramen erop, alle handgrepen geprobeerd te openen, DepDart proberen te jatten, grote waffel etc. En een lol dat ze hadden die twee Hooligans. Gelukkig zat de binnenspiegel nog goed. :mrgreen:

naar welk ziekenhuis dienen de bloemen gestuurd te worden?

naar welk ziekenhuis dienen de bloemen gestuurd te worden?
Ziekenhuis? Begraafplaats! 8O :rolling: ;)

Even over de zwever: Een leeg gewicht van 1900 gram? En er gingen ooit 12 Sub-C cellen in? Dus je accuruimte is 276x44x23mm (Sub-C cel is Ø23x44mm) en je accu kan max. zo'n 780 gram wegen (ongeveer 65 gram per cel)? Mag de accu breder zijn dan 44mm, bijv. 50 tot 55mm?

Interessant setje:
LiPo 3S 4000mAh (311 gram, 143x49x19mm)
Motor Turnigy SK 35-48 1100Kv (770W max., ga je niet redden op 3S met een kleine prop)
ESC Turnigy Plush 60A

Ik zal de specs zo even uitrekenen en de grafiekjes kopiëren. 8)

Ziekenhuis? Begraafplaats! 8O :rolling: ;)

Even over de zwever: Een leeg gewicht van 1900 gram? En er gingen ooit 12 Sub-C cellen in? Dus je accuruimte is 276x44x23mm (Sub-C cel is Ø23x44mm) en je accu kan max. zo'n 780 gram wegen (ongeveer 65 gram per cel)? Mag de accu breder zijn dan 44mm, bijv. 50 tot 55mm?

Interessant setje:
LiPo 3S 4000mAh (311 gram, 143x49x19mm)
Motor Turnigy SK 35-48 1100Kv (770W max., ga je niet redden op 3S met een kleine prop)
ESC Turnigy Plush 60A

Ik zal de specs zo even uitrekenen en de grafiekjes kopiëren. 8)

Toppie :thumbsup:,
ik heb de accu's gewogen, ze zijn in totaal iets lichter: 670 Gram
ik denk dat we 50mm breed er nog wel in kunnen frommelen, 55 moet ik vanavond even meten. huidige prop was 9*5, deze kunnen we natuurlijk wisselen :yes:

Toppie :thumbsup:,
ik heb de accu's gewogen, ze zijn in totaal iets lichter: 670 Gram
ik denk dat we 50mm breed er nog wel in kunnen frommelen, 55 moet ik vanavond even meten. huidige prop was 9*5, deze kunnen we natuurlijk wisselen :yes:
Als je 50mm breedte kwijt kunt, kun je 1000mAh meer meenemen. Met 3S 5000mAh op een zwever moet je de hele dag wel onderweg kunnen blijven. ;)

De aangegeven motor is een SK-versie. Dat zijn gekloonde Hackers en constructief wat beter dan de standaard Turnigy motoren. Helaas staan die gegevens niet in Drive Calc. Maar ik heb wel op basis van de budget-versie (scheelt wel 3 dollar!) gerekend. Zoals al eerder ontdekt blijken de Graupner Folding props niet de meest ideale zijn. Ook is een 10x6 prop beter, scheelt al snel 300+ gram statische stuwdruk.

149md6b.jpg

21lrj13.jpg

33c9cnn.jpg

-edit-
Nog even wat bekeken bij gebruik van een 700-size borstelbrommer. Keuze beperkt natuurlijk het huidige aanbod brushless dus een Graupner Speed 700 gekozen met 12 cellen NiMH. Dat is natuurlijk hopeloos en als dat met een 9x5" al aardig ging dan blijkt uit de grafieken hierboven dat een BL-motor veeeeeeeeeel beter presteert (nog los van het stroomgebruik/efficiëntie).

15dsa6e.jpg

Laatst bewerkt:
@Ronald,

Je had inderdaad gelijk. Bert stuurt op de gekste tijden mail. Hij heeft om 23:22
de faktuur naar mij verzonden. Iik heb de betaling gedaan en hij zou ze vandaag
op de post doen. Moet goed komen dus............

@Sleur,

Was dat bij de Drossel of voor je eigen deur gebeurt?

GrTz Jasper

@Sleur,

Was dat bij de Drossel of voor je eigen deur gebeurt?
Op het parkeerplaatsje bij De Drossel. 8O Ik wilde naar huis gaan en die twee Hooligans kwamen achter me aan. Eerst een beetje interessant doen en vervolgens dus zoiets. Daarna lachend weglopen en snel wegrijden. Ik heb nog geprobeerd ze te achtervolgen maar ze gingen een andere kant op dan ik op moest. Waarschijnlijk wilden ze ook naar huis, net als ik. Ik heb wel hun kenteken opgeschreven, het waren zilverkleurige auto's. Ik geloof een Ford Focus Wagon met reclameopdruk en een Opel Vectra Station. ;) :rolling:

Op het parkeerplaatsje bij De Drossel. 8O Ik wilde naar huis gaan en die twee Hooligans kwamen achter me aan. Eerst een beetje interessant doen en vervolgens dus zoiets. Daarna lachend weglopen en snel wegrijden. Ik heb nog geprobeerd ze te achtervolgen maar ze gingen een andere kant op dan ik op moest. Waarschijnlijk wilden ze ook naar huis, net als ik. Ik heb wel hun kenteken opgeschreven, het waren zilverkleurige auto's. Ik geloof een Ford Focus Wagon met reclameopdruk en een Opel Vectra Station. ;) :rolling:

Oohhhhhhhhhh........ Die hooligans. Ja daar heb ik meer over gehoord. Moet je
wel voor uitkijken. Ze zijn echt gemeen. Goed dat je de kentekens hebt. Kan de
politie werk van maken. Wordt het een stuk rustiger van op straat :lol:

GrTz Jasper

Oohhhhhhhhhh........ Die hooligans. Ja daar heb ik meer over gehoord. Moet je
wel voor uitkijken. Ze zijn echt gemeen. Goed dat je de kentekens hebt. Kan de
politie werk van maken. Wordt het een stuk rustiger van op straat :lol:
Politie en werken. :nooo: Ze probeerden zelfs onder de aansprakelijkheid van de door hen aan mijn auto gemaakt schade, als gevolg van de aanhouding van een lamlul voor de deur, vandaan te komen. Pas na dreigen met het opzoeken van de media als SBS6 hebben ze toegegeven dat ze zelf verantwoordelijk waren. :( Er kan wat dat betreft nog flink bezuinigd worden op het blauw op kantoor. :yes:

Zo even het forum bijhouden. M'n indoor YAK krijgt steeds meer kleur.
Het begint ergens op te lijken.

full

full

GrTz Jasper

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,ik kom ff er tussen met een ander soort vraag!Ik heb een baja ss en wilde ff weten of de multiplex profi speed digi goed genoeg is voor gas/rem servo?Wie weet dat toevallig?mvg arie

junkie is op zijn laatste vrije dag toch nog ff naar lynx gegaan :oops: mede omdat ze daar ook een nieuwe 2ehands osmax 4cc hadden liggen voor dezelfde prijs als de osmax op mplaats , en de verkoper niet meer reageert .
dus weer gelijk in handen ,nu kan ik weer verder met de ez .

verder nog ff naar het plafond gestaard en op de werkbanken gesnuffeld ,en jawel ,junkie kan het niet laten :mrgreen:
score ; 1 spanfolie piper cub van greatplanes spweidte 1 meter ( 15E ) ,deze zal worden voorzien v/d osmax 2,5cc . ,en bedoelt om lekker rustig rond te snorren

verder een yak54? , van protech, spweidte 95 cm , geheel compleet met brushless motor en regelaar /ontvanger/servo's , alleen nog een lipo erin en vliegen :p
prijsje durf ik niet te noemen ;)

al met al toch weer wat uitgegeven ,dus dan mag je ook wel weer gematst worden ;)

dus voorlopig meer knutselen dan vliegen !

@jasper , mooie vlieger heb je daar weer geknutselt :p

mijn aanwinsten ....

IMG_1250.jpg

IMG_1252.jpg

IMG_1253.jpg

IMG_1256.jpg

IMG_1257.jpg

IMG_1261.jpg

IMG_1260.jpg

Laatst bewerkt:
Leuk pipertje Junkie,ziet er gaaf uit.

Alleen nog even wat stickertjes op de vleugels,is een beetje kaal zo.

Ik zou iets als PH-BBQ 1 op de vleugels plakken,schijnt uniek te wezen ;)

siggy; lijkt me idd leuk voor erbij en ter afwisseling .

als je rob lief aankijkt , hij heeft er nog 2 nieuw in doos , ik geloof dat hij daar 20 E per stuk voor vraagt , koopje dus ;)

de yak is alweer vliegklaar ,alleen nog een prop erop , donderdag maar ff testennnnn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back