Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou dag begint goed, de cv ketel is kapoet. Ik heb de woningbouw gebeld en ze vertelde mij dat Mandjes binnen een half uur terug zou bellen dat is inmiddels een uur geleden.

*bereid zich voor op een koude douche.

x geschikt
ongeschikt

Sleur ik douche anders wel bij jou :)

Na gistermiddag toch wel weer het heli-gevoel terug gekregen. Accuutjes hangen aan de tiet in de namiddag (na 15:00u) of na het eten (19:00u) nog even wat hoveren.

Nu eerst de MiniNacht afmaken. Kan die ook van de week de hoogte in. 8)

Verders ga ik even wat piep opruimen: Iemand interesse in de MidiRaven? Zitten 4x HXT500 servo's (elke aileron apart), Mystery 12A ESC en Turnigy 3020-1200kV motor op. Vliegt uitstekend met een 9x4,7 SF prop en een 2S LiPo of een 8x4 HD prop op 3S (tussen de 600mAh en 850mAh voldoet prima). Wel een landingsgestel maar nog steeds zonder wielen, zijn ook niet echt nodig. ;) Voor 25 eypo mag je hem hebben, krijg je er een vers gesneden ongeplakte reserve van wit 6mm Depron bij.

pico_raven_78cm_rtf.jpg

Na gistermiddag toch wel weer het heli-gevoel terug gekregen. Accuutjes hangen aan de tiet in de namiddag (na 15:00u) of na het eten (19:00u) nog even wat hoveren.

Nu eerst de MiniNacht afmaken. Kan die ook van de week de hoogte in. 8)

Verders ga ik even wat piep opruimen: Iemand interesse in de MidiRaven? Zitten 4x HXT500 servo's (elke aileron apart), Mystery 12A ESC en Turnigy 3020-1200kV motor op. Vliegt uitstekend met een 9x4,7 SF prop en een 2S LiPo of een 8x4 HD prop op 3S (tussen de 600mAh en 850mAh voldoet prima). Wel een landingsgestel maar nog steeds zonder wielen, zijn ook niet echt nodig. ;) Voor 25 eypo mag je hem hebben, krijg je er een vers gesneden ongeplakte reserve van wit 6mm Depron bij.

pico_raven_78cm_rtf.jpg

Ja!

Ik heb een paar jaar Liggen :sleepy:.
Kom ik bij instellingen tegen dat de tekstverwerken op platte tekst staat ipv WYSIWYG:hammer:

:n00b:

Vliegen gelukkig sneller geleerd :teacher:

zooo, vandaag een lekker gezin dagje gehouden , en het klinkt misschien raar , maar ik heb er van genoten :p

ff een dagje niet vliegen ,maar lekker op de fiets gestapt ,en een stukje getoerd , ook nog langs die grote modelbouw winkel geweest in wormerveer om wat dun draad voor de ledjes te scoren , het is niet een vlieg modelbouw winkel ,maar ze hebben wel veel handige dingetjes , ik heb ook wat plaatjes 2 mm depron gescoord , alsmede wat speelgoed voor floor .
ook nog op de kermis in wormer/of wormerveer rond gejeugd hangt .
kortom heerlijk dagie zo ;)

ik zie dat ik te laat was voor de vlieger van sleur , maar das maar goed ook , aangezien ik zelf weer wat ga knutselen uit 6mm depron , een hellcat met een meter span ofzo :p
word anders zo druk met vliegers (wat al ietswat het geval was)
vanochtend ,vlak voor de gezindag begon bij Q nog wat flinke 6mm platen gekocht ,wat koolstof /wat klein spul , dus vanavond weer lekker bouwen ;)
misschien morgen ff vliegen ,anders lekker doorbouwen , ligt a/d wind , word er een beetje gek van , ik wil nu ook wel eens een keer windstil kunnen vliegen , juist dan kun je mooie filmpjes schieten vanuit je vlieger .

vntm

Hoezo heb jij een gezinsdag gehad junkie? Ik lees niets anders dan hobby ;)

3 kwart gezindag is voor junkie al heel wat hoor :mrgreen: ;)

en maris en floor vermaakte zich ook prima in die modelbouw hal te wormerveer ;)

morgen heb ik floor , dus ik zie wel wat ik ga doen , beetje rommelen in en om het huis , nog een klusje opnemen , misschien even vliegen als er heel weinig wind staat .
en anders huur ik volgend weekend weer een halletje om lekker windstil indoor te vliegen met een select klein groepje , de meeste willen toch buiten vliegen ;)

Inderdeed lekker gezellie gevlogen.
Heb wel weer gelachen vanmiddag,gevlogen met de crashmato de crashmato sport,de depFART en de mini cessna welke verrassend goed vloog zelfs met deze wind.
Thermoskan met koffie ook leeg ,was alleen karig met vliegers vandaag ,de diehards waren er natuurlijk weer wel ofcourse.

Vandaag drie tankjes leeggeprutteld, was inderdaad diehards only maar ook weer lekker gezellig :yes:
*zit op bestelling broodje schaap te wachten bij Dalida Z'dam*

Vandaag drie tankjes leeggeprutteld, was inderdaad diehards only maar ook weer lekker gezellig :yes:
*zit op bestelling broodje schaap te wachten bij Dalida Z'dam*

TIP; zet maar vast de oven aan , het moet van ver komen , krijg je van die slappe aardappelschijfjes ;)

maar je zal al zitten te vreten schat ik in :p

Zo, vandaag heerlijk gesport. 4-1 gewonnen en daarna lekker aan de pils. Daarna nog even een verjaardag gepakt, bij junkie om de hoek (Treilerstraat)

Straks weer een andere verjaardag en morgen weer een :shock:

Wil wel even met de heli test maar kan niet ivm de hoeveelheid pintjes die door de keel zijn gedruppeld (dus niet weer het gezeik van Knaller en Spijker aub ;))

Morgenochtend weer even testen met de nieuwe setup van de heli, nu met end points en de nieuwe i2 tail boom.

Mijn kop gloeit als een .... ja wat eigenlijk. Hij gloeit gewoon ;) Zonnetje doet wonderen :yes:

Hoei (of eerder woei), net nog even op het veld twee batterijen leeg gehoverd met de wentelwiek. Best wel verrekte koud met die wind. Bijna de mietenzak om de zender gedaan. :rolling:

Knaller ging ook lekker. Steeds mooiere figuurtjes, niet meer stick bangen maar rustig en gecontroleerd. Zag er super gaaf uit. :thumbsup:

*soldeert nog meer LEDs op de MiniNacht* ;)

Een heerlijk vliegdagje gehad mannen.
Ondanks het factor 20 smeersel voor olifantenhuid toch een gloeilampenkoppie opgelopen ;-)

Mijn zwagertje heeft vanmiddag zijn piepvliegpilotenbrevet behaald, feli Johan :-)

Ronald was vandaag met de Merlin bezig,veelzijdig vliegertje.
Gaat echt als een jekko ,maar kan ook prima thermiek zweven.

Nickos was weer helemaal in z'n nopjes met de Funjet,ziet nu ook in dat brandstofvliegen echt voor jonkies is ;-)

Ouwe mannen kiezen voor gemak,dus een electronenzuiger ;-)

Gorby ging helemaal los met de calmato onderdekker,het kleine beetje vrees is weggenomen door Ronald :-)

Ragger heeft zijn nieuwe speeltje de sporen gegeven,het luchtruim was te klein toen hij hem helemaal los gooide.
Gave bak Ragger !!!

Het "lijntoestel" (hoort Gorby al weer gieren)van Bym vloog, na wat wandelingen gemaakt te hebben, lekker z'n rondjes ;-)

Rond 16.00 uur nog even langs de club gereden om een pintje te halen.

Was weer een TOPPERRR !!!

*soldeert nog meer LEDs op de MiniNacht* ;)

jongens , verveel me toch niet zo met dat heli gedoe :mad: :)

over ledjes gesproken , net ff bestellinkje gedaan rct , dus ook wat kleurige ledjes meebesteld ,ik moet er toch een keer an ;)

ook gelijk een nemo in het winkelwagentje geklikt , leuke led/camera vlieger :p

oei ,ik zou geen vlieger meer kopen :hammer: , ach het is maar piepschuim , dus dat telt niet :oops: :mrgreen:

trouwens , die balsa kisten vliegen er binnenkort toch uit :yes:

over ledjes gesproken , net ff bestellinkje gedaan rct , dus ook wat kleurige ledjes meebesteld ,ik moet er toch een keer an ;)

ook gelijk een nemo in het winkelwagentje geklikt , leuke led/camera vlieger :p
Toch geen losse LEDs hoop ik. Dat is wel heeeeeeeel veel werk als je er 129 stuks moet solderen (grrrr, de blauwe en gele strips waren korter dan verwacht :evil:). Gewoon deze strips (ook in wit, geel, groen en rood), per 3 LEDs af te knippen, voorzien van plakstrip (echte 3M dus goed vast) en het nodige weerstandje. En als je er meer dan 3 achter elkaar laat zitten, hoef je maar 1x te solderen. 8)

En die Nemo staat al klaar in het winkelende wagentje maar even wachten op wat andere financieel economische zaken. Zender en ontvanger zijn er toch nog niet dus een week of twee later maakt ook niet uit. :nooo:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back