Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bah sleur! Wat doe je nu? Je raad hem een prachtkist aan, met een belabberde setup.. Namelijk de brandstof ombouwkit!!!!! Je stelt mij tesleur!
Tsja, hij verkracht graag vliegers. :? :( Maar laat hem maar gaan jôh, komt wel goed met hem. :yes: De hele F3A-wereld stapt over op elektro dus die ombouwsetjes kun je voor weinig krijgen. :p

Tsja, hij verkracht graag vliegers. :? :( Maar laat hem maar gaan jôh, komt wel goed met hem. :yes: De hele F3A-wereld stapt over op elektro dus die ombouwsetjes kun je voor weinig krijgen. :p

Staat er nog eentje op de ACH... ook brandstof.... restauratie of misschienbod doen :mrgreen: (sorry erik)

Tsja, daar heb je een punt .
Bevalt overigens prima hoor, hou een hoop centjes over voor de hobby ;)

Die dure brandstofbakken ( 1.52euro/l) waar jij in rijdt zijn zooo, 2006 :mrgreen:

Of toch een betere baan zoeken :mrgreen:
Overigens, ik rijdt doorgaans diesel :confused:

Als ik al op benzine rijdt doe ik dat wel op Super ongelood met loodvervanger.
En dat op een gemiddeld verbruik van 1op6 :mrgreen:, en nog dakloos wezen ook :rolling:

tMYuKb_jalc[/media] een filmpje van een klein fortuin aan autootjes dat voorbij kwam tijdens het bezoek van de Gumball 3000 aan Nederland. Alleen een Lambo met skibox.... :? :hammer: :cry: Biedt wel mogelijkheden met een Lambo een vlieger te vervoeren. :yes: :thumbsup:

eac-3939.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Sleur, vrouw Junkie leest natuurlijk mee... vandaar dat Junkie zegt dat hij op nr.5 staat :mrgreen:

nou vooruit dan , nr 4 ;)

Sprak de meneer die keer op keer de Winkel van Sinkel in Velserbroek plundert. :rolling: Mijn pakketjes bevatten niet vaak vliegtuigen. :nooo: Het enige vliegding dat ik erbij gekocht heb is de Nemo voor FPV, inclusief een aantal bestellingen over de hele wereld om het project compleet te maken, en de Zicral als nieuwe indoorwedstrijdvlieger. Verder betreft het enkel tuning, zo ook nu voor de Sleurphira die perfect vliegt maar wel een iets dikkere motor en 6S LiPo's kan gebruiken. Dat worden dus weer 3 of 5 pakketjes HK (elke accu los en op een ander tijdstip besteld om het gewicht laag te houden, zo kom je aan dagelijkse pakketjes). :yes: ;)

/stangmode=uit :mrgreen:

Erg mooie F3A is de Sebart Angel S EVO 50 (even halverwege scrollen). Daarvoor is een aparte brandstof ombouwset (staat eronder).

mooi die sebart angel sssssssssssssssss :p

maar ik heb geen haast , eerst lekker met de madness en the sig , en de protech vliegen , daarna weer iets nieuws zoals de angel ;)

en ehh, zegt de meneer die opgeteld op jaarbasis een middenklas auto aan waarde binnen ktijgt aan pakketten , plus tussendoor wat vliegers ;)

maar al eerder gezegd , geld moet rollen , sparen heb ik nooit gedaan :nooo: , zolang ik schilder zit dat wel goed , maar als ik ergens in loondienst zou zitten ,verdien je geen drol , danzou het gauw over zijn met de hobby ;)

mooi vliegweer eigenlijk , als ik niets te doen zou hebben ,wist ik het wel :p

Hahaha, ja de Angel is inderdaad een skitterend mooi vliegtuigje. Staat ook nog op mijn verlanglijstje voor ooit. Sowieso.. al die kisten van sebart zijn stuk voor stuk mooie kisten.

Gisteravond even de accu weer op de esc gezet. Heb het euvel nog niet kunnen reproduceren. Waar ik wel aan zit te denken, misschien helpt het om bij wegvliegen de gastrim iets open te zetten, zodat bij gas dicht, de motor nooit helemaal uit gaat. Zou dat een idee zijn om te voorkomen dat de esc weer op tilt slaat?

Is toch wel een geschikt ladertje als veldlader neem ik aan? (voor het laden van 6S pakketjes 4Amp zeg maar?)
Je moet ook nog een hoop leren qua elektronica hè? :yes: Een lader die 60W laadvermogen heeft, zal bij 6S=6x4,2V=25,2V slechts 60W/25,2V=2,38A laden. :teacher: Voor 4A laden heb je dus 25,2Vx4A=100,8W minimaal nodig hebben.

*iets met Wet van Ohm en vermogen*

en ehh, zegt de meneer die opgeteld op jaarbasis een middenklas auto aan waarde binnen ktijgt aan pakketten , plus tussendoor wat vliegers ;)

maar al eerder gezegd , geld moet rollen , sparen heb ik nooit gedaan :nooo: , zolang ik schilder zit dat wel goed , maar als ik ergens in loondienst zou zitten ,verdien je geen drol , danzou het gauw over zijn met de hobby ;)

mooi vliegweer eigenlijk , als ik niets te doen zou hebben ,wist ik het wel :p
Valt best wel mee. In de tijd van de Baja was heet meer een schip van bijleg. Vliegen is veeeeeeeeel goedkoper, zelfs elektrovliegen. :yes: En wij houden de wereldeconomie tenminste draaiende en gaan niet zitten potten of miepen over een paar kwartjes. ;)

Kantoorbaantje is ook niets mis mee, maar dan moet je wel zorgen dat je leiding geeft (en naar rato betaald krijgt) en niet lijdt. :mrgreen:

Tsja, braaf met 30 per uur rondjes rijden op een circuit. Schiet ook niet echt op. :nooo: En wat maakt het nu uit, zo is veel leuker.

Een beetje knap ladertje kost ook geen fluit meer tegenwoordig: $18,99. 8O 8)

Is toch wel een geschikt ladertje als veldlader neem ik aan? (voor het laden van 6S pakketjes 4Amp zeg maar?)

Nee, niet geschikt voor dat gebruik. Max vermogen is 50W dus een 6S pakket met een voltage van 22V levert een maximale laadstroon op van net 2A.

Een dergelijke lader voor op het veld moet een vermogen hebben van minimaal 200W om grote pakketten snel te kunnen laden. Een 3S pakket (~11V kun je met deze lader laden met max 4,5A) Een lekkere Hyperion G3 3S 2500 duurt dan nog meer dan een half uur. Met een lader van 200W kun je dezelfde accu met 5C laden en ben je met een kwartiertje klaar. Een hyperion G3 6S 3000 mag je met 15A laden en duurt dan ongeveer een kwartier. daar heb je dus een lader voor nodig die 22x15 = ongeveer 350W :shock:

Als lader voor indoor accu's is hij prima geschikt.

he,he, ,en ja ,ook complete vliegers met brandstofmotoren zijn straks allemaal lekker goedkoop , nieuw of gebruikt , prima dus :p

en ikke ben maar een plezier vlieger , ik zal toch niet met wedstrijden meedoen , bovendien ben ik te oud om nog een goede vlieger te worden , dus geef mij dan maar lekker charmant een brandstof vlieger , lekker aanklooien bevalt mij prima ;)

*denkt aan de 2,5cc osmax in zijn nette ez te bouwen :mrgreen: *

Gisteravond even de accu weer op de esc gezet. Heb het euvel nog niet kunnen reproduceren. Waar ik wel aan zit te denken, misschien helpt het om bij wegvliegen de gastrim iets open te zetten, zodat bij gas dicht, de motor nooit helemaal uit gaat. Zou dat een idee zijn om te voorkomen dat de esc weer op tilt slaat?
Is een goede optie. Maar waarom op de trim? Voor indoor zetten we het allemaal op een schakelaartje als mix (+5% throttle) zodat de propellor net nog blijft draaien. Da's meer om te voorkomen dat je propellor stil valt als je naar beneden vliegt en gas dicht doet (anders trekt je vlieger scheef en prop werkt als rem). En je aanloop zal makkelijker gaan omdat de regelaar niet de "opspin procedure" moet doorlopen maar al posities van de motormagneten weet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back