Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Phil ; dat ging niet zo lekker :nosmile:

ik denk dat je ook wat harder kunt gooien ,met een beetje een aanloopje .
vol gas en vlak na de gooi je hoogte roer wat omhoog en pas sturen als je wat hoogte hebt gemaakt
maar in het begin is het altijd wat lastig, ff staartje plakken met uhu ,of constructie lijm van bison en morgen gewoon weer proberen met evt hulp van wat ervaren vliegers ;)

wacht het volgende filmpje maar ff af :yes:

En eerlijk is eerlijk, daarna heeft hij nog twee vluchten gemaakt (wel met samen geperste billetjes) maar het ging prima :thumbsup:

nou,nou ,oke ,iets beter, maar voortaan thuis ff je spullen juist afstellen 8O
laten we het op een basis foutje houden ;)
nog een paar keer en hij blijft in de lucht :cool:

Geheel tegen de huidige HOOGTIJTREND in, maar ik ben zowieso al een tegendraads cq non-mainstream en a-modieus typ dus dat komt hier ook weer naar voren, eens geen vliegtuig maar een 1/10 brandstof circuit/competitie racert.

Ik zal er ook enkelt mee op de mach gaan rijden, ik heb gemerkt dat ik het racen erg leuk vindt.
Ook het jagen op de HTbaan met bv Fritsie gladoor en Philliams beviel me erg goed, dus mochten we nog eens een baan met tijdregistratie kunnen realiseren dan is dat ook errrug leuk :thumbsup:

Anyway, de foto's (klikbaar)

Bij thuiskomst:

Wat zit er allemaal in :

Laten we dat eens nader bekijken :

En van de achterkant :

Wat zit er standaard allemaal bij :

De standaard minimaal benodigde hop-ups :

Waar gaan we dat mee aandrijven? :

Rubber powerrrrrrrrrrrrrr:

De bochten willen we ook doorkomen :

En tot slot, aan trekstarters hebben we een gloeiende hekel! :

Vlieg en rijdt voorzichtig!

Later nog even een high-speed low-pass, maar die staat niet op film :rolleyes:

Ging netjes Phil, na de reverse-trick :rolling:
(laten we het op een beginnersfoutje houden;) in de vliegerij doen ze niet voor niks de gewone en de dubbelcheck ;) )

Zag er goed uit!

Ook goed je elastiekjes, langs de romp en kruislings op de romp.

Ja graag, ik heb hoogtevrees :rolling:

.......

Zometeen even plaatjes posten van mijn JOEHOE ....
Je hebt geen hoogtevrees, je bent bang om te vallen. En het vallen is op zich niet zo erg, meestal in de laatste meters gebeuren de ongelukken. :? 8O ;)

De GPX4 ziet er mooi uit (al in de handen gehad in de winkel toen de club daar op de koffie kwam ;)). Ik heb te weinig tijd om ook nog op de MACH te gaan scheuren. Dus ik hou het wel bij de twee dingen die ik nu heb: Baja+Ravage en de EZ.

@Phil: Heel herkenbaar maar na wat oefenen gaat het opgooien heel makkelijk. Het is een handig eitje. ;)

Misschien verstandig om onderling even frequenties uit te wisselen voordat er ongewenste crashes komen. Siemme en ik vliegen Spektrum dus hebben daar geen last van maar voor de 35MHZ (en misschien 40MHz) vliegers onder ons wel slim. :yes:

das toch weer erg mooi spul bym :cool:, ik had de r40 van hpi ,volledig gehopuped, deze weer geruild voor offroad spul ,helaas :mad: want 1;10 rijd als een speer op de mach. starterbox is ook erg verstandig ,dat gedoe met de vrijloop lagertjes ben je dan van af :D dus gefelici met je aanschaf,tja blijft toch leuk dat rc spul ,of het nou ter land ter zee of in de lucht is;) . ps ; de baja lijkt mij ook leuker als er een beetje competitie aan hangt, of op zijn minst de ronde tijden gemeten kunnen worden ,dat misschien in de toekomst :cool:

@ BYM: Dat ziet er allemaal erg gelikt uit :yes: Bij de Maidenrun kom ik ook ff op de Mach kijken. :thumbsup:

Misschien verstandig om onderling even frequenties uit te wisselen voordat er ongewenste crashes komen. Siemme en ik vliegen Spektrum dus hebben daar geen last van maar voor de 35MHZ (en misschien 40MHz) vliegers onder ons wel slim. :yes:

Junkie en ik hebben ieder een aparte frequentie, dat hadden we al gecontroleerd. Mijn frequentie is 35.060 MHz

@Phil: Heel herkenbaar maar na wat oefenen gaat het opgooien heel makkelijk. Het is een handig eitje. :wink:

We hopen vanavond maar op wat minder wind :turn-l: dan kan ik weer wat meer oefenen :thumbsup:

@ Fritsie

Hoe staan de ontwikkelingen omtrent de baja cagefilters :lol: ;)

( overbodig geworden baja's kunnen bij deze via PB te koop aangeboden worden hoor ):rolling:

Ik moet nog steeds even de mal maken ,maar dat gaat zeker gebeuren,maar heb het nu even rete druk met de tuin,morgen met phil even tegels halen en de rest van het weekend op de knieen :(

@BYM gefeliciteerd met de onroad, ziet er goed uit!

Net nog ff de electronica in orde gemaakt en alles op zijn plaats gesoldeerd ,dus the little eazy en de big eazy zijn er weer klaar voor ,zal mij benieuwen :D hopend op een beetje weinig wind ;) nu maar ff werken :eek:

Net nog ff de electronica in orde gemaakt en alles op zijn plaats gesoldeerd ,dus the little eazy en de big eazy zijn er weer klaar voor ,zal mij benieuwen :D hopend op een beetje weinig wind ;) nu maar ff werken :eek:
Er zijn ook echte Mini EZ's, kijk maar. Je moet wel even knutselen maar dat maakt het des te leuker. :yes:

-edit-
Ik heb twee van die MPX Fox dingetjes besteld bij Natterer Modellbau. Samen met wat reserve-onderdelen voor de EZ en een setje lichtgewicht foamwiel 57mm (7 gram) voor een landingsgestel.

-edit 2-
Druk hier, iedereen aan het bieren of zo....

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb mijn picco EZ al gebouwd ,voorzien van echte servo's en redelijke ontvanger/regelaar, lijkt me leuk vliegen ,we zien het vanavond wel ,ben er rond 19;30 :D

sleurtrut ; je komt toch ook :yes:

oeps fotobucket opgeruimd en pats weg foto's :o vanavod dan maar ,wieowie komt errrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr:confused:

IMG_0952.jpg

IMG_0956.jpg

IMG_0960.jpg

Laatst bewerkt:
Ik heb mijn picco EZ al gebouwd ,voorzien van echte servo's en redelijke ontvanger/regelaar, lijkt me leuk vliegen ,we zien het vanavond wel ,ben er rond 19;30 :D

sleurtrut ; je komt toch ook :yes:

oeps fotobucket opgeruimd en pats weg foto's :o vanavod dan maar ,wieowie komt errrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr:confused:
Yep ik kom want ik moet mijn nieuwe prop even testen. Alleen nog even tijd zien te vinden om mijn nieuwe ESC goed te monteren (in elkaar draaien van de draadjes getuigd van minder professionaliteit :?).

Net even de accu eruit gehaald om te controleren. Wie zei er dat LiPo's gevoelig zijn voor stoten, deuken, buigen etc.? Want ik heb duidelijk een nieuwe type accu: De Banana LiPo.

easy-banana_lipo.jpg

En verder mijn nieuwe propje dus gemonteerd. Is een 6x4 prop, groter past standaard niet op de EZ. En een paar zelfgefröbelde plakkertjes erop gedaan.

easy-pimp_my_flight.jpg

Zo, ik ben nog een week langer zoet, er gaat een hele nieuwe vloer in mijn huis.... vertel het vanavond wel...

Mijn Mamba-25 ESC die ik had opgestuurd naar Castle Creations is vervangen. Ik heb nu de gloedje nieuwe Sidewinder gekregen, voor nop :thumbsup:

Erg goede service.

Foto-VE6GWYLK.jpg

Foto-DSS7A4G4.jpg

Zo mensen het chassis is terug van weggeweest. Het gaf nogal wat problemen om het te lassen. Dit type alu is heel slecht te lassen en gaat alleen met speciaal (en heel duur) toevoegmateriaal. Ook is het lastig te bewerken. Hij vond het wel heel mooi materiaal. :D

hier een paar foto's.

l_747ff81b6a4db212dcef381e7fec8ee8.jpg

l_ca525bb4077b724c193df0ff8f067f9b.jpg

De lassen zij heel goed gelukt dacht ik zo. Tevens heeft hij bij het richten nog een scheur gevonden en meteen ook maar dicht gelast. Mij complimenten aan de lasser Topper.:worship::worship::thumbsup::thumbsup:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back