Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
jullie hebben zeker niets anders te doen met dit mooie weer :rolling:

*gaat reuzeninsecten afmaken 8O*

Awwww.. how cute!

rupsbruinebeer%20%28394%20x%20296%29.jpg

Precies, het laatste wat je zei klopt ook, je was er niet bij. Dat is een goede constatering.

Ik zie andere meteen lopen gooien met ontzeggingen terwijl ze er niet bij waren. Hij vloog op het hek af omdat de storing er was, niet omdat hij gevaarlijk deed. Zijn zender leek mij ook niet van top kwaliteit maar of dat de oorzaak is kan je zo niet vaststellen.

Uiteraard staan de andere punten ook maar je kunt niet zomaar roepen dat iemand ontzegging toegezegd krijgt op basis van aannames. Zo ken ik dan nog wel een hoop mensen die aan de kriteria voldoen ivm punt 2 en 3.

Uh, ik schreef alleen maar even de schrik van mij af...
Volgens de vlieger nieuwe batterijen en steeds een 1/2 seconde vertraging.
(lijkt dus niet op los contact batterijen)
toen ik een paar keer sh.t hoorde roepen snel aan de kant gegaan;)
Voorlopig alleen de bijna slachtoffers bekend, de vlieger nog niet, misschien goed plan om dat intern te houden :rolleyes:
Een goed gesprek over zender/ontvanger en accu pack doet wonderen.
Na zijn eigen schrik gisteren is het voor zijn thuisfront ook een goed argument de noodzakelijke investeringen te accorderen :confused:

Precies, het laatste wat je zei klopt ook, je was er niet bij. Dat is een goede constatering.

Ik zie andere meteen lopen gooien met ontzeggingen

Misschien moet je eens een brilletje kopen en beter leren lezen..

Overigens, dat zegt niets..

Je kan iemand ook de toegang tot het modelvliegveld / club ontzeggen (indien dit is opgenomen in de statuten van de club). Heb ze even niet voor de hand, dus kan het niet opzoeken..

Hier zeg ik het woord: "ook" heel expleciet. Daarmee doel ik erop dat je het "kunt" ondernemen bij gevaarlijk gedrag.

Of dat in deze situatie aan de orde was, heb ik verder niet in mijn mond genomen.

Eerst *goed* lezen, dan concluderen aub.

Ik zie andere meteen lopen gooien met ontzeggingen terwijl ze er niet bij waren. Hij vloog op het hek af omdat de storing er was, niet omdat hij gevaarlijk deed. Zijn zender leek mij ook niet van top kwaliteit maar of dat de oorzaak is kan je zo niet vaststellen.

Uiteraard staan de andere punten ook maar je kunt niet zomaar roepen dat iemand ontzegging toegezegd krijgt op basis van aannames. Zo ken ik dan nog wel een hoop mensen die aan de kriteria voldoen ivm punt 2 en 3.
Zoals ik al zei is het bij hem structureel negeren, niet een eenmalig incident. Als je vaker op het veld komt, weet je dat het zo is en dat er keer op keer wat van gezegd wordt. Zelfs bij bestuursleden is het aangegeven maar dat wordt dan afgedaan met: "Zeg er dan even wat van tegen die persoon". Gedaan, genegeerd dus nu wachten op een ernstiger incident? 8O

En ja, er zijn er meer van. Ook die hebben stront in de ogen en spruitjescin de oren. Het enige wat je daarvan mag vernemen is dat jij je mond mag hiuden want zij zijn veel langer lid. :hammer:

Wat mij betreft mag er daadwerkelijk eens iemand als voorbeeld gesteld worden. Het blijft nu alleen maar bij wat papieren regeltjes en een glimlach om iedereen te vriend te houden. :(

Lange teentjes?

Het feit dat daar meteen mee wordt gestrooid zonder de feiten te kennen vind ik kwalijk. Eerst kijken wat de oorzaak is en daarna pas bepalen wat er moet gebeuren, dus ook niet insinueren. Niet anders om.

/edit:
Reactie op 5p1k3

Laatst bewerkt:
Geen voorbeeld maar aanpakken daar waar nodig is. Lang lid of niet moet niet uitmaken. Zo worden de mensen die kort lid zijn de dupe terwijl de leden die juist het goede voorbeeld moeten geven maar dat niet doen buiten schot blijven?

En ik zeg niet dat er geen "goed gesprek" moet worden aangegaan indien iemand al vaker op de vingers is getikt, juist wel. Maar dan ook met de leden die de regels niet zo nauw nemen als het om veiligheid gaat. Heeft niets te maken of iemand vaak of weinig op het veld is. Regels zijn regels.

Lange teentjes?

Nee hoor valt best mee. Ik wens alleen wel dat wanneer er gewezen wordt in een publieke omgeving, dat er oprecht gewezen wordt.

Overigens, als je in je statuten meeneemt dat je iemand om X reden(en) de toezegging kunt ontnemen, dan is er niets kwalijks gezegd.

Dat jij dat anders interpreteerd, is dan weer een beetje heel erg jammer. :rolling:

Voor regels geldt handhaving. En als er geen handhaving is, dan negeert men de regels. En zo geschiede. Als er niet geluisterd wordt naar clubleden en het bestuur heeft geen behoefte om vriendjes hierop aan te spreken dan schieten we er niets mee op. Alleen roddel en achterklap, scheve verhoudingen en uiteindelijk weg blijven van mensen die wel de veiligheid en regels respecteren. En ja, ik hoor ook bij die groep die buiten de brandstoftijden gaat vliegen omdat meerendeel van de negeerders dan niet mag vliegen. :p

Kijk en dan heb je een heel valide punt om het bestuur voor de voeten te smijten. Of allemaal de regels respecteren of niemand. Rellluuhhh!! ;)

Zonder gein, geen voorbeeld want dan ben ik bij de club snel vertrokken. Overtreders moeten gewoon worden aangesproken op hun gedrag. Willen ze niet veranderen dan is er helaas geen plaats bij onze club. Of je nu 20 jaar of 1 jaar lid bent.

Iemand nu straffen terwijl andere met (mogelijk) zwaardere vergrijpen wegkomen lijkt mij niet de weg.

Ik maak er een zooitje van :D

Als je 2 5S. lipo's in serie zet tellen de Mah's dan ook op?

Cellen in serie dan blijft de stroom gelijk van de cellen. Alleen de spanning gaat verdubbeld worden. Als je 2 packs parallel aansluit dan blijft de spanning gelijk alleen de capaciteit verdubbeld van de stroom.

v.b.

5s 3300mA + 5s 3300mA in serie = 10s 3300mA

5s 3300mA + 5s 3300mA parallel = 5s 6600mA

Ik zal even bellen voor een geschakelde voeding.

GrTz Jasper

Pssssjt, daar gaat *plop* numero weet-ik-het. Zoooooo vervelend op zo'n kindervriendelijke camping.

*languit liggen blijft* :sleepy:

Knaller :

Als je twee accu's paralel verbindt verdubbelt het amperage, en in serie verdubbelt het voltage.

Nou lekker dan, wie heeft die regen gestuurd. :evil:

*tarp opspant voor meer overdekte leefruimte* 8)

@knaller: In serie neemt de spanning toe, parallel de stroom. Serie-parallel verdubbelt alles. Stelregel: Hoe meer cellen des te meer rook bij kortsluiting, dat dan weer wel. :rolling:

Dat komt alleen maar omdat alle electronica werkt op rook. Je moet het alleen binnen je componenten houden :mrgreen:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back