Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Vanavond ben ik nog aan de knutsel geweest, even mijn rolroeren aangebracht :yes: Vraagje is alleen hoe de rolroeren gaan als je de knuppel naar links houdt. Volgens mij moet het linker-rolroer (vanaf de achterkant) dan omhoog gaan?
Als je naar links stuurt, gaat (vanaf de achterkant van het vliegtuig gezien), de linker flap omhoog en de rechter omlaag. Da's logisch want zo druk je de linker vleugel omlaag en de rechter omhoog.

Aileron_roll.gif

Als je niet van die rare oplopende vleugelpunten zou hebben, zou het vliegtuig alleen maar om zijn lengte-as draaien (aileron roll). Helaas is dat bij een EZ niet het geval (tenzij je de vleugelpunten amputeert ;)). Bij het maken van een bocht gebruik je eigenlijk alleen maar je rolroeren en hoogteroer, het richtingsroer is eigenlijk nutteloos geworden. Tenzij je barrel rolls gaat doen.

Gebruik je een Y-kabel of een extra kanaal? Je kunt de tweede servo op het 5e of 6e kanaal zetten en dan op de zender mixen (Dual Aileron mode, zie handboek). Voordeel hiervan is dat je links en rechts afzonderlijk van elkaar trim (sub-trim), de uitslag (rate) en exponentieel verloop (expo) instellen kunt.

-edit-
Nog een mooi plaatje gevonden over wat welke roeren doen...
ControlSurfaces.gif

Laatst bewerkt:
Thanx Sleur :p

De rolroeren zitten ieder op een apart kanaal, ik had al ergens gelezen dat je de ene kant ook wat minder uitslag kan geven t.o.v. het andere roer. Dit moet ik nog even uitzoeken :yes:
De vleugels worden idd geamputeerd, vanavond even naar Speedworld en mijn extra setje vleugels op te halen (die had Peter nog voor me apart gezet) Weten BYM of Bart hier iets vanaf?

Thanx Sleur :p

De rolroeren zitten ieder op een apart kanaal, ik had al ergens gelezen dat je de ene kant ook wat minder uitslag kan geven t.o.v. het andere roer. Dit moet ik nog even uitzoeken :yes:
De vleugels worden idd geamputeerd, vanavond even naar Speedworld en mijn extra setje vleugels op te halen (die had Peter nog voor me apart gezet) Weten BYM of Bart hier iets vanaf?

Als je er maar niet met mijn set vandoor gaat,ik had ze besteld , verder bart ; als jij een ontvanger kunt regelen vanavond ,kom ik ff langs , vanaf 19;00 toch ?

Posted via Mobile Device

Donderdag 12 juni : 19:00-22:00
Vrijdag 13 juni : 13:00-17:00
Zaterdag 14 juni : 11:00-14:00

hoe is het vandaag met peet eigenlijk?

heeft iemand van jullie pay pal ?

Ik wil graag wat bestellen bij john hobby maar heb geen pay pal .

wie helpt mij ?

@ Silly: als jij je kanaal nog kan wisselen graag, dan kan ik gewoon op 77 vliegen, dan blijf ik wat meer uit de buurt van Kevertje's frequentie.quote]

Ik weet dat Bart zn ontvanger had gevonden maar ik geloof dat iemand anders die alweer wilde hebben. Dan moet ik ff aan Mars vragen of die wat heb liggen

Die van mij heeft Peter apart gezet, dus die zullen niet van jou zijn. Die van jou zullen er wel naast staan ;)

Ik weet dat er met zekerheid 2 sets vleugels zullen zijn.;)
(3 is wellicht ook mogelijk,maar dan komen ze uit mijn EZ* reserve KIT) tegen de gewone kostprijs van € 18,90

Vleugels is natuurlijk met de bijbehorende staaf neem ik aan?

Thanks voor het meenemen Phil :thumbsup:

Zover mij bekend niet.
MPX gaat er bij de levering van de vleugels vanuit dat je de staaf al hebt,omdat het gezien wordt als reserveonderdeel/modificatie onderdeel om ailerons in te bouwen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back