F
Fritsie
Guest
Peter goed om te horen dat het weer beter gaat
houden zo 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
@ Fritsie , het is nu wel lekkker vliegweer , toen ik net buiten was met de doggies stond er geen zuchtje wind , zelfs het ijsselmeer was als een spiegeltje zo glad![]()
![]()
Ik heb nog geen lipo en lader, word maandag afgeleverd als het goed is.
Gister heeft de EZ met een lipo van phil gevolgen.
Conclusie van meneer Sleur: Een carbon staaf van een meter past prima, zelfs in ingekorte vleugels. Het verschil in gewicht tussen buis en staaf is slechts 23 gram op een meter (bij 8mm diameter). Maar... Als je het gat langer maakt, moet je zorgen dat de vleugel goed plat ligt en niet kromgedrukt op tafel want dan maakt de vleugel na het plaatsen van de staaf een golfvorm (heb ik bij mijn eerste set ontdektGisteravond de intensie om de eaystar even de lucht in te sturen.
Aangekomen op hoogtij stond er toch wel een straf windje, niks voor een beginner.
Later op de avond heeft de "ervaren" phil het even geprobeerd maar de easystar wilde vreemd genoeg niet linksaf of eigenlijk gezegt de EZ wilde alleen rechts af.
Eerst terplaatse het roer vergroot, maar dat hielp geen reet.
Het vermoeden was dat de koolstof ronde staaf toch de boosdoener was.
Na die een stuk te hebben ingekort (zat namelijk een meter staaf inen had liever buis gehad maar die was op) Ging het al een stuk beter , al moest ik nu gokken of het koolstof wel precies in het midden zat, had natuurlijk geen rolmaatje bij me.Ik had eerder op de dag de holte verlengt door een alu buisje van 8 mm te verwarmen en die door te duwen, maar het nadeel is omdat de buis ook warm is bij het begin gedeelte waar de ruimte al zit, die ruimte een aardig slobbergat word.
Al met al geen succes dusen twee tientjes armer
![]()
Conclusie van de avond
1. een meter massief carbonstaaf is waarschijnlijk te lang
2. buis/pijpje is beter
3. zorg dat het je vleugels niet uit model brengt door het verlengen van de ruimte waar de pijp in komtDe vleugel past zich naar de buis aan en niet anders om.
Verder was het wel gezellig en zondag de herkansing met phil zijn ex reserve vleugelsetje![]()
Voor wat betreft het naar één kant kunnen sturen:
- Controleer of de roerheveltjes goed vast zitten, inclusief de montagebusjes
(ik heb mijn EZ een keer de lucht in gestuurd zonder dat de imbus-stelboutjes vastgedraaid waren 8O, ik vond het stuurgedrag wat raar -soms niet reageren- en boven de rotonde schoot mij te binnen dat die busjes nog niet aangedraaid waren :lol:);
- Controleer of de servostangen vrij kunnen bewegen
(zeker als je de binnen- en buitengeleider geplaatst hebt, goed opletten dat de binnengeleider niet meeschuift met de servostang, daardoor kan alles vatslopen);
- Controleer je roeruitslag door het roer met de hand tegen te houden
(je zult dan eerder vastlopen en loszittende dingen vinden);
- Controleer of de servoheveltjes niet aanlopen tegen de stickers die het servocompartiment afdekken;
- Controleer of je motor recht gemonteerd is;
- Als je de EZ weggooit/lanceertzorg dan dat je vol gas geeft, vingertjes van de sticks en dan pas gooit
(mijn eerste 3 vluchten en direct daarop volgende crashes gingen ook in een mooie boog omhoog en direct met de neus de grond in t.g.v. een overijverig vingertje op een stick).
Ja, doe maar de schroothoop achterin mijn auto dan. Ik maak ze wel weer recht.Het probleem zit echt in de vleugelsToen ik de vleugels van Fritsie op mijn EZ deed had ik hetzelfde probleem
![]()
Conclusie: één set vleugels rijp voor de schroothoop![]()
Het gaat niet regenen het word 28 graden morgenzo,heb ik het gedaan ,beetje op gevoel de maten bepaald , hopen dat hij morgen in de lucht blijft , zeker als het flink regent
![]()
![]()
![]()