Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
HE HE goedenavond allemaal
eindelijk weer terug van een rondrit nederland(familiebezoek).
Heb ongeveer 400 km achter de kiezen zitten en kan meteen weer ff 6 pagina`s doorspitten.

Peter : blij dat het weer een beetje beter gaat en rustig weer beginnen.

fritsie: morgen de maiden??? of heb ik nog wat gemist.?????

Wie gaat er morgen nog vliegen?????? het blijft hopelijk droog met een windkrachtje 2

en Phil : Wanneer krijg ik mijn jassie nou!!!!!!!!!!!

Peter, welkom terug op het forum. Eerst maar even tot rust komen, van zo'n ziekenhuis wordt je ook niet echt beter :neutral:

@ Burp: ziet er goed uit :yes:

@ Kobus: thanks voor de versnaperingen :D

@ de rest: wat zijn die turken goed, in de laatste seconde van de verlenging van de verlenging nog scoren ook, nu nog even de penalty's :rolleyes:1

----EDIT----

Ik heb Boes al een tijdje niet meer gesproken :nooo: hoe is het eigenlijk met hem. (hij heeft jou jas en Boes moet een grotere)
Binnenkort gaan we de klerenlijn weer opstarten dus dat gaat goedkomen :yes:

Laatst bewerkt:
@Gladoor: Hey hey hey, goed om te zien dat je weer online is. Zowel op het forum als in het echie. :thumbsup: :banana: :zon:

@Burp: Waarom een tweede staaf erin geprikt? Je had ook een lange carbon staaf kunnen nemen die in hetzelfde gat als de oorspronkelijke staaf ging. Had ik hier beschreven. ;) :p

Ik heb de kabeltjes voor de rolroeren buitenom lopen vanaf de cockpit naar de onderkant van de vleugels, alles was al dichtgelijmd en schotjes waardoor het niet meer door dat gaatje kon (dichtgelijmd ter voorkoming van zand in de compartimenten). In de vleugels lopen de draden aan de zijkant van het inplakstuk.

En hè hè, net terug van de grote opening van ons nieuwe kantoor. Valt niet mee om vanaf 14:00 tot 19:00 uur non-stop te ouwehoepelen en 30x hetzelfde te vertellen. :evil: Maar wel gezellig, voor de after-party met o.a. heliumballonnenzuigen en dan het de groeten doen...

@peter : doe het rustig aan de eerste tijd man , net wat burp zegt , je hebt het zo weer terug of je blijft kwakkelen als je niet oppast.

@burp : was wel ff gezellig bij je thuis vanavond en bedankt voor de zender .

Tapbiertje was ook lekker !!!

nu lekker in bed liggen en het manual lezen . :D

Net met snowman het laatste borreltje genomen en de vuurkorf uitgemaakt op de 3de verjaardag van mijn dochter.
Morgenavond even voetbal kijken , zondagavond even rijden
(typen gaat niet zo snel meer)

@Junkie, ik heb de scharniertjes ook in de vleugel gemaakt hoor, sneetje erin en dan met een drupje lijm vastgezet. Werkt erg mooi

@Sleur, ja, we kunnen allemaal hetzelfde doen maar dat is ook zo saai he. Ik heb de koolstof staaf een mooi plekje gegeven en de vleugel is erg stevig geworden maar flex is ook nog mogelijk. De staaf loopt voorbij de rolroeren en die zijn nu ook mooi recht waardoor ze mooi soepel bewegen.

@Pieter, studeerze en verwaarloos je vrouwtje niet :D

Nou vooruit, de twee laatste foto's van vandaag. Zoals je kunt zien is het bijna klaar. Linkjes zijn gemaakt, houdertjes drogen en servo's keurig ingebouwd.

21062008132

21062008133

Is het, nu het forum de plaatjes zelf kleiner maakt, hip om 5 megapixel foto's 1:1 te dumpen? 8O Vindt mijn telefoon minder leuk gezien zo'n joekeloeresplaat bijna 1MB aan data wegvreet. :? Dat duurt een eeuwigheid soms op mijn telefoon/PDA. :evil:

*verlangt naar vroeger toen plaatjes nog 60kB waren* ;)

Gisteravond de intensie om de eaystar even de lucht in te sturen.
Aangekomen op hoogtij stond er toch wel een straf windje :mad:, niks voor een beginner.
Later op de avond heeft de "ervaren" phil het even geprobeerd maar de easystar wilde vreemd genoeg niet linksaf of eigenlijk gezegt de EZ wilde alleen rechts af :rolleyes:.
Eerst terplaatse het roer vergroot, maar dat hielp geen reet.
Het vermoeden was dat de koolstof ronde staaf toch de boosdoener was.
Na die een stuk te hebben ingekort (zat namelijk een meter staaf in 8-) en had liever buis gehad maar die was op) Ging het al een stuk beter , al moest ik nu gokken of het koolstof wel precies in het midden zat, had natuurlijk geen rolmaatje bij me.Ik had eerder op de dag de holte verlengt door een alu buisje van 8 mm te verwarmen en die door te duwen, maar het nadeel is omdat de buis ook warm is bij het begin gedeelte waar de ruimte al zit, die ruimte een aardig slobbergat word.
Al met al geen succes dus :mad: en twee tientjes armer :p

Conclusie van de avond
1. een meter massief carbonstaaf is waarschijnlijk te lang:rolleyes:
2. buis/pijpje is beter:yes:
3. zorg dat het je vleugels niet uit model brengt door het verlengen van de ruimte waar de pijp in komt :( De vleugel past zich naar de buis aan en niet anders om.

Verder was het wel gezellig en zondag de herkansing met phil zijn ex reserve vleugelsetje ;)

@ Fritsie , het is nu wel lekkker vliegweer , toen ik net buiten was met de doggies stond er geen zuchtje wind , zelfs het ijsselmeer was als een spiegeltje zo glad ;) :D

@ Fritsie , het is nu wel lekkker vliegweer , toen ik net buiten was met de doggies stond er geen zuchtje wind , zelfs het ijsselmeer was als een spiegeltje zo glad ;) :D

Ik heb nog geen lipo en lader, word maandag afgeleverd als het goed is.
Gister heeft de EZ met een lipo van phil gevolgen.

zo,heb ik het gedaan ,beetje op gevoel de maten bepaald , hopen dat hij morgen in de lucht blijft , zeker als het flink regent :rolleyes:

IMG_1231.jpg

IMG_1230.jpg

IMG_1229.jpg

Ik heb nog geen lipo en lader, word maandag afgeleverd als het goed is.
Gister heeft de EZ met een lipo van phil gevolgen.

Nou ja , er komen vast nog wel meer van dit soort dagen ;)

Ps. heb je een google plaatje van die plek waar je het gister over had ?
dan kunnen we daar misschien een keer heen met de baja :D

Gisteravond de intensie om de eaystar even de lucht in te sturen.
Aangekomen op hoogtij stond er toch wel een straf windje :mad:, niks voor een beginner.
Later op de avond heeft de "ervaren" phil het even geprobeerd maar de easystar wilde vreemd genoeg niet linksaf of eigenlijk gezegt de EZ wilde alleen rechts af :rolleyes:.
Eerst terplaatse het roer vergroot, maar dat hielp geen reet.
Het vermoeden was dat de koolstof ronde staaf toch de boosdoener was.
Na die een stuk te hebben ingekort (zat namelijk een meter staaf in 8-) en had liever buis gehad maar die was op) Ging het al een stuk beter , al moest ik nu gokken of het koolstof wel precies in het midden zat, had natuurlijk geen rolmaatje bij me.Ik had eerder op de dag de holte verlengt door een alu buisje van 8 mm te verwarmen en die door te duwen, maar het nadeel is omdat de buis ook warm is bij het begin gedeelte waar de ruimte al zit, die ruimte een aardig slobbergat word.
Al met al geen succes dus :mad: en twee tientjes armer :p

Conclusie van de avond
1. een meter massief carbonstaaf is waarschijnlijk te lang:rolleyes:
2. buis/pijpje is beter:yes:
3. zorg dat het je vleugels niet uit model brengt door het verlengen van de ruimte waar de pijp in komt :( De vleugel past zich naar de buis aan en niet anders om.

Verder was het wel gezellig en zondag de herkansing met phil zijn ex reserve vleugelsetje ;)
Conclusie van meneer Sleur: Een carbon staaf van een meter past prima, zelfs in ingekorte vleugels. Het verschil in gewicht tussen buis en staaf is slechts 23 gram op een meter (bij 8mm diameter). Maar... Als je het gat langer maakt, moet je zorgen dat de vleugel goed plat ligt en niet kromgedrukt op tafel want dan maakt de vleugel na het plaatsen van de staaf een golfvorm (heb ik bij mijn eerste set ontdekt :oops: maar daar kun je prima mee vliegen).

Voor wat betreft het naar één kant kunnen sturen:

- Controleer of de roerheveltjes goed vast zitten, inclusief de montagebusjes
(ik heb mijn EZ een keer de lucht in gestuurd zonder dat de imbus-stelboutjes vastgedraaid waren 8O, ik vond het stuurgedrag wat raar -soms niet reageren- en boven de rotonde schoot mij te binnen dat die busjes nog niet aangedraaid waren :lol: :oops:);

- Controleer of de servostangen vrij kunnen bewegen
(zeker als je de binnen- en buitengeleider geplaatst hebt, goed opletten dat de binnengeleider niet meeschuift met de servostang, daardoor kan alles vatslopen);

- Controleer je roeruitslag door het roer met de hand tegen te houden
(je zult dan eerder vastlopen en loszittende dingen vinden);

- Controleer of de servoheveltjes niet aanlopen tegen de stickers die het servocompartiment afdekken;

- Controleer of je motor recht gemonteerd is;

- Als je de EZ weggooit/lanceert ;) zorg dan dat je vol gas geeft, vingertjes van de sticks en dan pas gooit
(mijn eerste 3 vluchten en direct daarop volgende crashes gingen ook in een mooie boog omhoog en direct met de neus de grond in t.g.v. een overijverig vingertje op een stick).

Voor wat betreft het naar één kant kunnen sturen:

- Controleer of de roerheveltjes goed vast zitten, inclusief de montagebusjes
(ik heb mijn EZ een keer de lucht in gestuurd zonder dat de imbus-stelboutjes vastgedraaid waren 8O, ik vond het stuurgedrag wat raar -soms niet reageren- en boven de rotonde schoot mij te binnen dat die busjes nog niet aangedraaid waren :lol: :oops:);

- Controleer of de servostangen vrij kunnen bewegen
(zeker als je de binnen- en buitengeleider geplaatst hebt, goed opletten dat de binnengeleider niet meeschuift met de servostang, daardoor kan alles vatslopen);

- Controleer je roeruitslag door het roer met de hand tegen te houden
(je zult dan eerder vastlopen en loszittende dingen vinden);

- Controleer of de servoheveltjes niet aanlopen tegen de stickers die het servocompartiment afdekken;

- Controleer of je motor recht gemonteerd is;

- Als je de EZ weggooit/lanceert ;) zorg dan dat je vol gas geeft, vingertjes van de sticks en dan pas gooit
(mijn eerste 3 vluchten en direct daarop volgende crashes gingen ook in een mooie boog omhoog en direct met de neus de grond in t.g.v. een overijverig vingertje op een stick).

Het probleem zit echt in de vleugels :yes: Toen ik de vleugels van Fritsie op mijn EZ deed had ik hetzelfde probleem :rolleyes: Het vermoeden van ons is dat de vleugels zo erg door de staaf zijn vervormd dat ze eigenlijk al als rolroer fungeren.
Conclusie: één set vleugels rijp voor de schroothoop ;)

Laatst bewerkt:
Ik heb de vleugels ook keurig plat gedrukt maar in je eentje is het niet goed mogelijk om dat te doen. Ik heb hulp van mijn buurman gehad en mijn vleugels zien er dan ook prima uit.

Als ze bij mij kroim zouden zijn is het ook niet makkelijk recht meer maken omdat de staaf er goed in zit en je die niet zo makkelijk kan verwijderen.

Totaal zit er bij mij zo'n 96cm staaf in, 48 cm aan beide kanten.

@Sleur, foto's heb ik op mijn webservertje gegooid en was te lui om ze te verkleinen omdat het forum dat nu voor mij doet :D Kan je wel in detail zien wat ik gedaan heb :rolling:

Ik ben er eindelijk helemaal klaar voor, vanmiddag maar eens kijken of dat kreng een beetje bovenin wil blijven hangen. Ik heb nog geen rolroeren gemaakt, wacht ik wel mee tot de tweede set vleugels (indien nodig:rolleyes:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back