Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo, vrouwtje is lekker tennissen en ik zou zo gaan vliegen, wordt mijn zoontje niet lekker :evil:

Dan maar verder knutselen. Rolroeren in beide nieuwe vleugels zijn klaar, nu bezig om een carbon staaf in de vleugel te maken ter versteviging.

Zo, vrouwtje is lekker tennissen en ik zou zo gaan vliegen, wordt mijn zoontje niet lekker :evil:

Dan maar verder knutselen. Rolroeren in beide nieuwe vleugels zijn klaar, nu bezig om een carbon staaf in de vleugel te maken ter versteviging.

Ik denk hij komt ff naar HT toe, hmzzz.
Weer geen servo's :p :rolling:

Het lijkt wel of het niet mag :)

Beterschap @ je kiddo btw !

Laatst bewerkt:
RC-Speedworld nieuwsupdate:

Peter is zojuist door het Tempo-Team opgehaald uit het ziekenhuis en verblijft in zijn persoonlijk residentie. Morgen worden de tijdelijke openingstijden gehandhaafd.
Vanaf aankomende week gaat Peter langzaam RC-Speedworld.nl zelf weer runnen.

RC-Speedworld nieuwsupdate:

Peter is zojuist door het Tempo-Team opgehaald uit het ziekenhuis en verblijft in zijn persoonlijk residentie. Morgen worden de tijdelijke openingstijden gehandhaafd.
Vanaf aankomende week gaat Peter langzaam RC-Speedworld.nl zelf weer runnen.

Dan mogen we aannemen dat Peter weer aan de beterende hand is? Goed nieuws

Alive !

He he eindelijk weer thuis,

Ongelofelijk hoelang een longontsteking je in het ziekenhuis kan houden.
Gelukkig is de koorts nu voorbij dus lieten ze mij gaan.
even weer een beetje bijkomen thuis en als het mee zit maandag weer een paar uurtjes naar de zaak.

Allemaal bedankt voor het meeleven en ik hoop iedereen snel weer te ontmoeten.

Groetjes,

Peter.

He he eindelijk weer thuis,

Ongelofelijk hoelang een longontsteking je in het ziekenhuis kan houden.
Gelukkig is de koorts nu voorbij dus lieten ze mij gaan.
even weer een beetje bijkomen thuis en als het mee zit maandag weer een paar uurtjes naar de zaak.

Allemaal bedankt voor het meeleven en ik hoop iedereen snel weer te ontmoeten.

Groetjes,

Peter.
Welkom back :cool: , en hoop dat je weer snel de oude bent ;), ben druk met de ez bezig ,maar loop vast op een y-kabeltje en of servo verlengers voor de rollende roeren :nosmile:, ik kom snel weer je toko bezoeken met jouw achter de balie :D

Welkom back Peter. Blij dat het weer beter gaat. Wel zorgen dat je goed uitziekt, een tweede longontsteking wil je niet krijgen...

Zo weer even een paar updates van de bouw van mijn vleugels :D leuke dingen gedaan.....

Zo, even de nieuwe set vleugels voorzien van rolroeren. Eerst de uitsnijding (gulden snede? :rolling:) Daarna de kleine scharniertjes in de vleugel en in het rolroer gesneden.
Rolroer.jpg

Na montage met een lang stuk rvs draadeind een gat in de vleugel geboord. Met hulp van de buurman. Een drukt de vleugel plat en de andere met het draadeind in de boormachine een gat boren. Moet wel een beetje secuur, anders kom je zomaar ergens midden in de vleugel naar buiten :)

Vleugelgat.jpg

20062008129

In dat gat een koolstof buis gedrukt (vleugel eerst weer een beetje plat drukken)
20062008130

En na montage ziet de vleugel er van de voorkant dus zo uit.

20062008131

Voordeel hiervan is dat de rolroeren nu ook echt recht zitten en ze bij een beetje belasting niet blijven hangen omdat de vleugel wat krom staat. Wat het in de praktijk brengt gaan we nog meemaken natuurlijk.

@ Phil. bedankt :thumbsup: en ik hoop dat het je morgen mag smaken ;) :D

@ Peter , goed dat je weer thuis bent :cool: en net wat Burp zegt , doe het wel kalm aan de eerste tijd ;)

burp; dat scheelt foto's plaatsen ,ik heb het net zo gedaan ,ook met scharnieren ,veel makkelijker en beter dan tape .;) , ik heb wel wat grotere rolroeren, ik heb de maten zelf verzonnen ,maar we zien wel hoe dit vliegt , oja mijn vleugels zijn wat korter daarom lijken mijn R-roeren groter :shock:

ps ; burp ,boren is lastig in piepschuim, je kan het er beter met een heetgestookt draadend erin smelten, very eazy ;), verder lijkt het dat je de scharnieren op de vleugel hebt geplakt ,ik zelf heb sneetjes in het hart van de vleugel gemaakt,drupeltje lijm aan beide kanten van het scharnier en dan druk je ze erin, en dan maal 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back