Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
er zit wel degelijk verschil in een bec of een gewone regulator heb ik mij laten vertellen ( filmpje van finless bob op helifreak )

er zit wel degelijk verschil in een bec of een gewone regulator heb ik mij laten vertellen ( filmpje van finless bob op helifreak )
Ja, en er zit ook verschil in het begrip regulator, als in spanningsregelaar (single chip in transistorbehuizing), en regulator, als in miniatuur uitvoering van een geschakelde voeding (zoals een BEC ook gewoon is). Dus dat blijft een punt van discussie door halve informatie.

Veel BEC's hebben zelfs als mooie eigenschap (eigenlijk een eigenschap van geschakelde voedingen) dat als de ingaande spanning lager is dan de gewenste uitgaande spanning, er toch nog de gewenste uitgaande spanning uit komt. Zo kun je ook op 4 cellen NiMH zitten (=4,8V, zoals de 1:12 klasse met elektro-auto's) en dan komt er toch 6V uit. 8O

hmm,weers voorspelling is niet best , maar op morgen avond houden :confused:. net nog ff de regelaar geupdate , wat leven we toch in een wondere wereld :cool:

Ja, dat is het minste wat je moet doen. Echter kan het wel problemen/storingen opleveren doordat de ESC intern op een andere spanning werkt dan de ontvanger. De kans is klein maar wel aanwezig. Tot 4S LiPo gaat het meestal wel goed. Daarboven wordt eigenlijk alleen maar Opto gebruikt voor de koppeling tussen ontvanger en ESC.

De modelbouwwinkel heeft van VXR een 1A BEC liggen. Die is eigenlijk voor autootjes bedoeld maar zal het ook prima in een heli doen. Deze kun je eventueel ook in 3A krijgen.
He Sleur de koffie staat hier koud te worden :p

He Sleur de koffie staat hier koud te worden :p
Jajajaja, druk met herverbouwen hè. Vannacht al niet helemaal lekker en gaande de dag steeds meer knallende koppijn. :evil: Dus sleur is afgeschreven voor vandaag. :puppydogeyes:

Issie waarschijnlijk vergeten, in gedachten zit hij al op het weiland met z'n kop in de foxwolken :rolling:
Nah, de Fox deed het gisteren redelijk. Geen foto's of filmpjes van de maiden. Maar het motortje trok het niet. Is maar een simpel 130-size motortje uit een speelgoedje van de kinderen. Dat had duidelijk te weinig vermogen voor de 6x3 prop. Aber einem 9 grams bürstenloss und regler dazu sind schon unterwegs. ;)

@Bym: hoest nou met poes?

Heb het teruglezen na 30 pagina's opgegeven...zat tegen de andere 50 op te hikken :S

Hej hallo meid, leuk dat je eraan denkt :thumbsup:

Vooralsnog hebben we a) de hoop niet en b)de infusen wel opgegeven, en momenteel drinkt ze zelf redelijk veel water. Ze zit op speciaal voer, wat enigsinds lastig is als je 5 katten en maar een kattenkamer hebt, tijdens etenstijd dus de 4 anderen in de kamer opsluiten en op de overloop dat blikvoer geven, wat de rest ook erg lekker vindt natuurlijk :rolling:

Maar op zich ziet het er goed uit, hebben met de dierendokter afgesproken het een paar weken kritisch aan te kijken of er verbetering of verslechtering optreed en we zien het wel eventjes, indien verslechtering optreed gaan we weer vrolijk om de dag een infuusje aanbrengen.
Als dat het enige is, op zich heeft ze er geen last van, en na een infuus knapte ze zienderogen op dus tsjah, om haar daar nu voor in te laten slapen :nooo:

En inderdaad, de pagina's gaan steeds sneller vol lijkt wel :rolling:

cheersch_grolsch_biertap.jpg

Gistermiddag even de koelkast gevuld met een paar flessen Grolsch Cheersch...:proost:

Ze zijn nu lekker op temperatuur en de eerste is al richting de

plusgroot.jpg

;) :D
(zit hier samen met een paar collega's even lekker een pilsje te drinken)

@ HEY marcelsiggery gabbertje wil jij dat echt van mij

weten:nooo::yes:,wanneer gaan we weer eens ff bashen met onze BAHA'S

(want ja op HPI Baja5B SS staat tegenwoordig de doodstraf :help:),gr.Dr.Dre.

trouwe HPI Baja 5B fan.:yes::yes::bye:

De Baja staat startklaar hoor Dre,trekje en lopen dus zeg het maar :cool::rolling:

MMM das minder nou ja hopelijk kom je dan van de week een bakkie doen :p You know what i meen :o
Yep, wordt maandagmiddag. Piep ik er gewoon even tussenuit. >Weet je al op de cent nauwkeurig hoeveel? ;)

@ gladoor het heeft toch niks met leer te maken hé (zo'n leren-petje met

ketting:yes:),zoja dan kom ik wel ff filmen kerel van de WEEK,gr.Dr.Dre.;)
Vind ik jammer dat je alleen komt filmen en niet meedoet. Met z'n drieen is veel gezelliger. 8O ;) :lol:

Heb vanmiddag wel de Siggyplain no:2 gevonden,lijkt een beetje op de funliner van Junkie :cool:
Graag jullie mening over dit vliegtuig ;)
De Multiplex TwinStar is nagenoeg identiek aan de Freescale Funliner (of Kyosho Voyager, Freescale Partenavia (=Funliner met landingsgestel 8)) etc.). Zoals Junkie ook ervaart is het een heel gemoedelijk toestel door zijn grote vleugeloppervlak en hoogdekker. Power genoeg door de twee motoren. Een mooie vervolgstap om te oefenen met rolroeren als je geen zin in geknutsel hebt/gestuntel wilt met de EasyStar. :yes: ;)

-edit-
Een achterbumper op de TwinStar/Funliner is wel een muist als je gelijktijdig met mij in de lucht zit. 8O :lol: ;)

Laatst bewerkt:
Hier in de Wormer regent het nog steeds,dus wacht het nog even af.
Heb vanmiddag wel de Siggyplain no:2 gevonden,lijkt een beetje op de funliner van Junkie :cool:
Graag jullie mening over dit vliegtuig ;)

gaaf ding ,is idd vrijwel het zelfde ,als 2 druppels water :shock:, zal zeer mooi vliegen ,en is wat sneller omdat hij brushless is , al vind ik de funliner snel genoeg en ga daar geen brushless in zetten . ik weet niet wat hij kost ? maar de funliner kost 99 euro zelfbouw met 2 motoren , je hebt dan nog nodig een accu ,regelaar /ontv, zender, en 2 servo's

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back