Fun Bash/Fly In 2008-08-06
Was weer retegezellig op HT. Bij aankomst werd er aal druk op harken en scheppen geleund. Gelijk junkie maar even de beloofde knuffel gegeven, op het voorstel even te stampen achter de bergen of het riet is hij niet ingegaan.

Ook de buizen van sime hebben hun doel gevonden en er werd nog even lekker gereden met de Bajas.
Ondertussen deed Sleur even de maiden van de kleine Monsun. Checkerdecheck gedaan, proberen te starten op de kiezels maar dat resulteerde al rap in een prop zonder puntjes (de Graupner Speed Cams hebben van die rare puntjes op de tips). :? Herkansing, vol gas en opgegooid... 8O Sjemig de pemig wat was dat wiebelig zeg! :roll: Maar het lukte om alles netjes in de lucht te houden, diverse rondjes gemaakt en hier en daar nog wat bijgetrimd. Maar bij het maken van de bochten viel het wat tegen. Na een accuutje vliegen uiteindelijk een bocht gemaakt om aan te vliegen voor een landing maar met een iets te lage snelheid. Gevolg was dat de Monsun iets sneller daalde dan verwacht. In een laatste poging deze nog op te trekken net boven zo'n bultje klei, nam de vleugel toch een klont klei mee. :evil: Het gevolg...
Wij, als HoogTij-ers, zijn natuurlijk dol op knutselen met lijm en plakband. Zo gezegd, zo gedaan. Omdat UHU Por niet ging werken dus met UHU Hart de geknakte stukjes balsohout bij elkaar gelijmd. Knijpertje erop, even 10 minuten drogen, Oracover met een stukje tape strak getrokken en alles weer een beetje gangbaar gemaakt. :lol:
De wielkasten eraf gehaald, accu geladen en de opmerking van Ronald aangaande het mixen van het richtingsroer op de rolroeren ter harte genomen. Een mix van 40% op het richtingsroer en de expo op de rolroeren van 50%. Dus *hop* dat ding de lucht weer in en het kistje vloog een stuk prettiger.

Rekening houdend met een aanmerkelijk hogere minimale snelheid braaf de tweede accu leeggevlogen (zag er wat vreemd uit, de beschadigde vleugel staat ook iets schuiner omhoog

). Maar er was uitstekend mee te vliegen. 8)
Later ook nog lekker een derde accuutje leeggegvlogen. Het wispelturige is zeker enorm wennen ten opzichte van de EZ maar ik ga zeker even een nieuw vleugeltje regelen en eerst nog een paar weekjes met dit dingetje oefenen. Dus morgenavond ook op de ACH met de kleine Monsun. Ik ga er wat grotere wielen (nu 30mm, wordt 55mm) op zetten zodat er een beetje meet te landen en starten is.

Ik weet zeker dat als het met zo'n wiebeldingetje lukt, dat de grote geen enkel probleem zal opleveren.
En nog even de altijd vergeten line-up gemaakt.
Het duurde nog even voordat de line-up compleet was want Burp's Banana EZ had wat moeite gecontroleerd te landen (deels pilootprobleem

).
En junkie maakte nog een mooie high-speed nose-in in het riet. Die kwam gewoon met overspeed naar beneden. Na wat speurwerk in het hoge riet kwam de Voyager nagenoeg onbeschadigd uit het oerwoud (incl. junkie). Staat op film, volgt nog.
