Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
ik ga zo langzaam richting ht , erg langzaam want ik moet nog ff bijkomen van de :proost:, die klanten van mij in die villa wijken lusten een aardige slok, kom ik thuis ,staat de volgende alweer klaar :help:, dus nu ff a/d koffie , ik heb er de kracht niet meer voor :shock: , hopend dat iedereen wil rijden ipv werken :rolleyes:

laterrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Hoi Sleur,

Uiteraard ben ik bereid je even te helpen met de Monsun, Over het weer....Tja Nederland zou ik zeggen, het is gewoon een kwestie van afwachten en naar buiten kijken.
Ook voor vanavond was gisteren klote weer voorspeld, maar het blijkt reuze mee te vallen.

Voor morgen zijn de berichten ook niet erg positief, maar vaak valt het savonds nog wel mee.
Ik weet niet hoe laat je beschikbaar kunt zijn, maar als het ff mooi is probeer ik er altijd rond 18.00 uur te zijn.
laat maar ff weten,
Gr. Ronald
Hehe, de Monsun zal vliegen... :D :yes: ;) Morgenavond kan ik er ook rond 18:00 uur zijn. Ik heb morgen het rijk alleen. :banana:

ik ga zo langzaam richting ht , erg langzaam want ik moet nog ff bijkomen van de :proost:, die klanten van mij in die villa wijken lusten een aardige slok, kom ik thuis ,staat de volgende alweer klaar :help:, dus nu ff a/d koffie , ik heb er de kracht niet meer voor :shock: , hopend dat iedereen wil rijden ipv werken :rolleyes:

laterrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Misschien dat ik zo ook even kom. Ook de kleine Monsun moet zijn vuurdoop een keer meemaken. Net een nieuwe adapter op gezet, even accuutje laden en dan zie ik wel. ;)

Het is altijd leuker als je dat achteraf pas zegt hoe kindertjes kunnen zijn en dan zeggen ze bij mij gebeurt dat niet :grin:
Zat die lader niet standaard bij een hyundai :rolling::rolling:
Yep, in de winter heb je die ook echt nodig. Vroeger had ik een Lada 1200 Sport en daar zat daadwerkelijk een slinger bij om hem aan te slingeren. 8O :lol:

ik ga zo langzaam richting ht , erg langzaam want ik moet nog ff bijkomen van de :proost:, die klanten van mij in die villa wijken lusten een aardige slok, kom ik thuis ,staat de volgende alweer klaar :help:, dus nu ff a/d koffie , ik heb er de kracht niet meer voor :shock: ,

Ook als je langzaam rijdt kun je worden aangehouden voor een drank controle hoor Junkie ;)

@ Snowman

Bijna pappa snowie lees ik,spannende tijden en voorlopig weinig nachtrust vrees ik :rolling: ;)

@ Sleur

Mooi ladertje hoor,en beter duur als niet te koop toch ;)

Wij moeten nu nog eten,Silvia is altijd pas rond 18.45 u thuis,dus weet niet of ik naar HT kom vanavond :confused:

Hehe, de Monsun zal vliegen... :D :yes: ;) Morgenavond kan ik er ook rond 18:00 uur zijn. Ik heb morgen het rijk alleen. :banana:

Dan ben ik er ook rond 18.00 uur morgen :D

Ik kom straks niet naar HT, ik moet even iemand's pc repareren :mad: :D
Ging mijn eigen pc kapot dacht ik handig te zijn om een nieuwe te kopen, ben ik gelijk van die ellende af. Belt er een vriend op of ik zijn pc wil doen :confused: :D

Net mijn accu geladen die ik gisteren had leeggevlogen, daar ging dus nog ruim 3600 mAh in. De accu is 3S 3500 mAh. Voor het laden had de accu nog een spanning van 9,4 volt, na het laden netjes 12,6 volt en 4,2 volt per cel. Is dit normaal deze hoeveelheid die er in gaat of is dit gewoon een goede accu? :D

Dan ben ik er ook rond 18.00 uur morgen :D
Zie volgende poststst. ;)

Net mijn accu geladen die ik gisteren had leeggevlogen, daar ging dus nog ruim 3600 mAh in. De accu is 3S 3500 mAh. Voor het laden had de accu nog een spanning van 9,4 volt, na het laden netjes 12,6 volt en 4,2 volt per cel. Is dit normaal deze hoeveelheid die er in gaat of is dit gewoon een goede accu? :D
De aangegeven capaciteit is voor een deel bij benadering. Zeker bij het gebruik van een balancer kun je er zo'n 5% naast zit ten gevolge van de werking van de balancer. Dat heb ik ook al diverse malen ondervonden (3500mAh in een 3200mAh accu). Vooral in het laatste stukje van de laadcyclus wil de nauwkeurigheid verloren gaan.

Ik zou me er niet te druk om maken. Wij weten dat de accu echt leeg was en die vlucht geen 10 sec. langer had moeten duren. :nooo: :? ;)

ik houd het kort ,want ik ben gaar :puppydogeyes:

was gezelli , de baan word al een stuk leuker zo , waren niet zoveel baja's , dus dat kan beter :cool:
waren wel veel vliegers, en sleurdinges ging heel aardig met zijn mini monsum.
de vleugels zijn niet geheel gespannen meer :rolleyes:;)

ik ben ook absoluut niet neergestort :nooo: hier zijn geen bewijzen van :turn-l:

gaaaaap

bis morgen

Fun Bash/Fly In 2008-08-06

Was weer retegezellig op HT. Bij aankomst werd er aal druk op harken en scheppen geleund. Gelijk junkie maar even de beloofde knuffel gegeven, op het voorstel even te stampen achter de bergen of het riet is hij niet ingegaan. :p ;) Ook de buizen van sime hebben hun doel gevonden en er werd nog even lekker gereden met de Bajas. ;)

080806-bash_track_maintenance.jpg

Ondertussen deed Sleur even de maiden van de kleine Monsun. Checkerdecheck gedaan, proberen te starten op de kiezels maar dat resulteerde al rap in een prop zonder puntjes (de Graupner Speed Cams hebben van die rare puntjes op de tips). :? Herkansing, vol gas en opgegooid... 8O Sjemig de pemig wat was dat wiebelig zeg! :roll: Maar het lukte om alles netjes in de lucht te houden, diverse rondjes gemaakt en hier en daar nog wat bijgetrimd. Maar bij het maken van de bochten viel het wat tegen. Na een accuutje vliegen uiteindelijk een bocht gemaakt om aan te vliegen voor een landing maar met een iets te lage snelheid. Gevolg was dat de Monsun iets sneller daalde dan verwacht. In een laatste poging deze nog op te trekken net boven zo'n bultje klei, nam de vleugel toch een klont klei mee. :evil: Het gevolg...

monsun-920mm_crash080806_1.jpg

monsun-920mm_crash080806_2.jpg

Wij, als HoogTij-ers, zijn natuurlijk dol op knutselen met lijm en plakband. Zo gezegd, zo gedaan. Omdat UHU Por niet ging werken dus met UHU Hart de geknakte stukjes balsohout bij elkaar gelijmd. Knijpertje erop, even 10 minuten drogen, Oracover met een stukje tape strak getrokken en alles weer een beetje gangbaar gemaakt. :lol:

monsun-920mm_crash080806_3.jpg

De wielkasten eraf gehaald, accu geladen en de opmerking van Ronald aangaande het mixen van het richtingsroer op de rolroeren ter harte genomen. Een mix van 40% op het richtingsroer en de expo op de rolroeren van 50%. Dus *hop* dat ding de lucht weer in en het kistje vloog een stuk prettiger. :thumbsup: Rekening houdend met een aanmerkelijk hogere minimale snelheid braaf de tweede accu leeggevlogen (zag er wat vreemd uit, de beschadigde vleugel staat ook iets schuiner omhoog :oops:). Maar er was uitstekend mee te vliegen. 8)

Later ook nog lekker een derde accuutje leeggegvlogen. Het wispelturige is zeker enorm wennen ten opzichte van de EZ maar ik ga zeker even een nieuw vleugeltje regelen en eerst nog een paar weekjes met dit dingetje oefenen. Dus morgenavond ook op de ACH met de kleine Monsun. Ik ga er wat grotere wielen (nu 30mm, wordt 55mm) op zetten zodat er een beetje meet te landen en starten is. :D Ik weet zeker dat als het met zo'n wiebeldingetje lukt, dat de grote geen enkel probleem zal opleveren. :mrgreen:

En nog even de altijd vergeten line-up gemaakt.

080806-bash_fly_lineup.jpg

Het duurde nog even voordat de line-up compleet was want Burp's Banana EZ had wat moeite gecontroleerd te landen (deels pilootprobleem :p).

080806-bash_burps_broken_ez.jpg

En junkie maakte nog een mooie high-speed nose-in in het riet. Die kwam gewoon met overspeed naar beneden. Na wat speurwerk in het hoge riet kwam de Voyager nagenoeg onbeschadigd uit het oerwoud (incl. junkie). Staat op film, volgt nog. :p

Was weer gezellig vanavond , maar wel erg warm ;) na het slepen met de slangen en rijden liepen de druppels weer spontaan over het voorhoofd :D
daarnet even met de nieuwe camera zitten klooien , nu kunnen wij dus echt foto's maken, wat een verschil met een compact camera :shock: :cool:
nog een biertje en dan ga ik naar bed , de wakker staat op 04:15 :???:

Jammer van je Mini-monsun Sleur, maar gelukkig kun je het morgen opnieuw proberen onder begeleiding van Ronald met de grotere Monsun :p

zeker zonde maar ja , dat is wel weer netjes te maken hoor .

Ik kwam er vandaag achter dat er gewoon 2 schroefjes los zaten in mijn rotorkop ,waardoor hij heel onstabiel was geworden.
Na deze met lock tiet weer vastgezet te hebben was de heli weer lekker stabiel.

vanavond 4 lipo,s achterelkaar leeg gevlogen , het gaat erg lekker nu moet ik zeggen .

niet dat het iemand boeit hier trouwens ...:D

Jammer van je Mini-monsun Sleur, maar gelukkig kun je het morgen opnieuw proberen onder begeleiding van Ronald met de grotere Monsun :p
Ik neem morgen de grote wel mee. Maar er zijn een aantal kleine dingetjes waar ik me met de sim ook op betrap die bij de EZ niet naar voor kwamen en nu bij dit kleine rakkertje wel omdat het totaal anders en vooral directer reageert. Dus eigenlijk wil ik nog een paar keer oefenen met het kleintje, dan moet het zeker met de grote lukken. :yes:

Aan de andere kant, je weet wel hoe dat gaat. Als je er eenmaal bent en in de lucht hangt, ga je het stiekem toch doen. :? ;) :lol:

Jammer van je Mini-monsun Sleur
zeker zonde maar ja , dat is wel weer netjes te maken hoor .
Ja, wat is er zonde aan dan? Sleur is een ervaring of 6 rijker en zal morgen een stukje Oracover halen (moest toch al heen om grotere wielen te halen ;)) en dan kan dat er morgenavond op gestreken worden. We weten nu hoe dat moet. :rolling: En een Mini Monsun kit is nog goedkoper dan een EZ Kit. 8O

vanavond 4 lipo,s achterelkaar leeg gevlogen , het gaat erg lekker nu moet ik zeggen .

niet dat het iemand boeit hier trouwens ...:D
Tuurlijk wel, alleen de response op heli-vliegen is laag. Maar de meeste van ons weten wel hoe tijdrovend leuk heli-vliegen kan zijn en stiekem is er heus wel wat respect (voor mensen die 3D vliegen, die hoveraars... :nooo:). ;)

Ik ga slapen ;) doen jullie het licht uit :cool:

Rankine-SwitchboardRear.jpg

Oke dan, ik doe het licht wel weer uit.

Vanavond even met de EZ gevlogen, kwam er achter dat mijn rolroer nog stuk was na de laatste crash. Dus maar even de gewone vleugels erop gezet en de richting op het kanaal van de rolroeren gezet. Vliegt toch wel weer anders hoor :)

Vleugels van de EZ kunnen echt enorm doorbuigen zonder te breken, heb ik vanavond bewezen :p:p

De body is rijp voor de sloop, ik bouw de andere wel even op.

Baantje voor de auto's is zo wel een beetje leuker. Beetje bochtenwerk blijft lachen. Kan nog wel wat verbeteren maar dat is op deze plek niet echt mogelijk. Misschien toch verhuizen naar de kuil??

oke, doe ik het weer aan ;)

goedesmorgens allen .

vanavond plaats ik ff een filmpie van sleur z'n vlucht , eerst maar weer ff een dagie werken :).
denk dat ik maar ff een kappertje pak voor het werk uit .
ik moet er morgen natuurlijk goed bij lopen op de sportclub :cool:

zaterdag avond maar ff knallen , vandaag,morgen en zondag ,REGEN 8O

bym/siggy/bobbertje; waar waren jullie nou :confused: , allemaal weer moe :rolleyes: ;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back