Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
auw,ai,oei , wat een spierpijn , maar goed dat hoort erbij .:rolleyes:

weertje niet 8O

gelukkig lekker binnen stucen vandaag ;)

volgende keer toch weer de funliner mee met die belachelijke wind 8O ,wat bleek ,bij de 2e poging rolde de prop v/d linker motor eraf :mad:
Dit zou in kunnen houden dat de prop bij de 1ste poging al los zat,en ik op 1 motor de wind probeerde te trotseren 8O .. misschien is dit te zien op het filmpie ...... word vervolgd :cool:

Sleur, wij gebruiken deze voor het indoor (de servo welke ik gisteren liet zien, of de s uitvoering. die is nog iets sneller...

High Quality Microservo , gleiche Bauart wie D 60 ,
SMD Electronik, extrem hohe Stellgenauigkeit , 4,7g,
8mm dick , 11 Ncm Stellkraft. Extrem niedrieger Stromverbrauch . 17x22x8mm. UNI Stecker
Artikel-Nr. Bezeichnung lieferbar innerhalb Preis Menge Kaufen
03111701 DYMOND D 47
1-2 Tage 19,90 EUR

inkl. MwSt.
und zzgl. Versand Stück
Bei Kauf größerer Mengen erhalten Sie folgende Rabatte: Menge Preis
inkl. MwSt. und zzgl. Versand
4 18,90 EUR
10 17,90 EUR
50 16,90 EUR
100 15,90 EUR

Net kwam een doosje binnen met daarin een klein 2200Kv brushless (2212/06), motorsteuntje, 30A regelaartje en twee stripjes koolstof. Dus als het morgen van dat ballenweer blijft, geen harddraverij/zuipfestijn voor Sleur maar gewoon lekker de F-117 afmaken. 8)

@philliams: In je Tomato zit als het goed is een 35mm 1000Kv brushless van 350W. Dat is dus wel te weinig om echt meer te doen, dat had je al geconstateerd. Je moet dus op zoek gaan naar een brushless van zo'n 1200-1500Kv en circa 500W. Dan kun je kiezen tussen meer snelheid of meer vermogen (prop hangen 8)). Wat voorbeelden:
- Robbe ROXXY BL Outrunner 3545/08 (1300Kv / max. 53A), ca. € 40,00
- Robbe ROXXY BL Outrunner 3545/10 (1150Kv / max. 42A), ca. € 40,00
- Multiplex Himax C 3516-1350 (1350Kv / max. 40A), ca. € 45,00
- Graupner Compact 480 12V (930Kv / max. 45A), ca. € 75,00 (zit in mijn Monsun met 4S LiPo)
- Graupner Compact 480 9,6V (1110Kv / max. 32A), ca. € 75,00
Of zo'n goedkoop chinees ding en eerst voor amper $30,00 kijken wat het verschil is. ;)

Wat een lam ding man. :p Wat heb je nu aan één enkele motor. Een dubbele motor is veel stoerder. :yes: :rolling:

5330D.jpg

Of met twee motoren die ook nog eens in tegenover gestelde richting draaien. :fuckyou2:

CR28M.jpg

wat nou offroaders , het is een waar vliegforum geworden ;)
allemaal nieuwe namen verhuizen naar dit draadje
toch maar de baja begraven :???:;)

vliegen is ook best aardig .....

IK ZAG ZE JA HAHAHAHA.

maar de mijne is groter :D

Dit beweerde mijn buurman ook altijd,totdat hij het aan zijn vrouw vroeg :rolling::oops:

@ Junkie

Die Baja gaat moet je gewoon weg doen man,je doet er bijna niets meer mee :lol:
Snap echt niet dat jij dat ding nog op de plank hebt staan,je bent zowat uniek met je brok antiek :proost::rolling::bye:

wat nou offroaders , het is een waar vliegforum geworden ;)
allemaal nieuwe namen verhuizen naar dit draadje
toch maar de baja begraven :???:;)

vliegen is ook best aardig .....
Vanavond nog vliegen? Er staat wel iets wind maar af en toe een windstootje kracht 10 is toch best een uitdaging voor je. Moet lukken als je props goed vast zitten. 8O :rolling:

Het lijkt anders meer op MSN dan op een vliegforum.
Alleen dan zonder reclame en nare pop-ups. ;) Wij zijn er gelukkig mee. :D

Zo'n 500Kv is denk ik te langzaam. Dan ga je een flink grote prop nodig hebben. Je zult toch minimaal boven de 9000 toeren moeten komen. Beter is rond de 12000 toeren, kun je je prop wat kleiner houdEn. ;) Dus een eenvoudig rekensommetje is het aantal Kv x accuspanning (hou 10,8V aan) = toerental. Het vermogen moet zo'n 500W zijn (accuspanning x max. stroom die de motor bij prestaties trekt). De Calmato-motor is 1000Kv en 350W, dat blijkt te weinig. ;)

sleur ; dit is op zijn minst een lekker windje :p dit kan een standaard ez zelfs hebben :rolleyes:

funliner ligt in de ziekenboeg ,herstellende van hard wordende lijm :mad:

propje zit al wel vast......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back