Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou sime, morgen hoopt Peter mijn Serpent onderdeeltje binnen te krijgen, hij heeft echt vreselijk zijn best gedaan via omwegen, maar ik vrees dat als dat niet past het hem vrijdag dus niet gaat worden :sad:

Waarom moet Serpent nou omver vallen :mad:

Mijn savage 3.5 staat nog steeds te koop op MP. Iedereen weet hoe weinig keren ik hiermee op HT ben geweest.

Uiteraard krijgt de gelukkige een nieuw offroaders mode T-shirt XXL erbij...

(bij grote bedrijven lukken dit soort akties wel!!)

Heeft niets te maken met het wel en wee van HT, echter al langere tijd bij ACH en nog geen brevet...

Nou sime, morgen hoopt Peter mijn Serpent onderdeeltje binnen te krijgen, hij heeft echt vreselijk zijn best gedaan via omwegen, maar ik vrees dat als dat niet past het hem vrijdag dus niet gaat worden :sad:

Ik heb nog wel een defect carb van een HPI 4.1cc misschien dat die past. :? Interesse? Natuurlijk! :yes: Ik zal vanavond even schroeven en voor je meten. ;)

Mijn savage 3.5 staat nog steeds te koop op MP. Iedereen weet hoe weinig keren ik hiermee op HT ben geweest.

Uiteraard krijgt de gelukkige een nieuw offroaders mode T-shirt XXL erbij...

(bij grote bedrijven lukken dit soort akties wel!!)

Heeft niets te maken met het wel en wee van HT, echter al langere tijd bij ACH en nog geen brevet...
Geeft niets hoor, het shirt wordt al meer een collectors item. 8) Dus die zou ik niet weg doen. :? ;)

En met dat brevet komt het wel goed. Ik moet die van mij ook nog halen, maar het is niet echt het weer ervoor. Hoewel het vrijdag weer rustig gaat worden. Dus misschien stiekem oefenen terwijl niemand kijkt. :D :lol:

En met dat brevet komt het wel goed. Ik moet die van mij ook nog halen, maar het is niet echt het weer ervoor. Hoewel het vrijdag weer rustig gaat worden. Dus misschien stiekem oefenen terwijl niemand kijkt. :D :lol:

Ben geen voorstander van "stiekem" dat is nu net iets waar de ACH zeer kritisch over is.
Terecht overigens, vliegen is hogere modelbouw kunde en iets waar je goed les in moet krijgen om de lol erin te houden...

Al diverse mensen zien vertrekken die ook wel "eventjes" mee wilden doen.

Maar i.m.h.o. wel een hobby die blijft boeien als je er serieus mee bezig bent.

Ik heb nog wel een defect carb van een HPI 4.1cc misschien dat die past. :? Interesse? Natuurlijk! :yes: Ik zal vanavond even schroeven en voor je meten. ;)

Sleur, top :thumbsup:

Dit is mijn motortje .
Serpent Model Racing Cars - Product - Mega SP12 3P

Het gaat om het moertje op dit onderdeeltje, als je op de foto van de Serpent website van de crankcase kijkt zie je net nog die halve maan die eruit gefreesd is.

212009.JPG

Voor de lol nog even de maten opgeschreven ....
Maar het gaat dus om dat moertje, even voor de duidelijkheid ;)

212009_2.JPG

Ben geen voorstander van "stiekem" dat is nu net iets waar de ACH zeer kritisch over is.
Terecht overigens, vliegen is hogere modelbouw kunde en iets waar je goed les in moet krijgen om de lol erin te houden...

Denk dat je Sleur moet kennen om te weten wat hij daarmee bedoelt :p

Dit beweerde mijn buurman ook altijd,totdat hij het aan zijn vrouw vroeg :rolling::oops:

@ Junkie

Die Baja gaat moet je gewoon weg doen man,je doet er bijna niets meer mee :lol:
Snap echt niet dat jij dat ding nog op de plank hebt staan,je bent zowat uniek met je brok antiek :proost::rolling::bye:

hij komt netjes a/d muur te hangen onder de powerboot in het museum ( hobby kamer ):cool:

krijg toch de kriebels om de blizzard te halen :D misschien kan ik de 4004 motor en electrics uit de ez plukken en overzetten in de blizzard ?

dan vallen de kosten nog mee :puppydogeyes:

De ez is zo antiek ,daar kan je echt niet meer mee verschijnen :nooo: :lol:

funliner is weer ready to fly :D

De neus v/d ez zit er weer op genaaid ,maar hij is eigenlijk overleden .
ik denk dat ik toch weer het os max blokje erop schroef voor de genade klap :rolleyes:

Ik denk dat het vrijdag zowieso niks word. Weer en zo....:( Als ik al kan dan word het met de corally.;) De fg zit tijdelijk zonder motor.:D

Voor mij gaat het licht uit. Mzzl

ik denk dat ik toch weer het os max blokje erop schroef voor de genade klap :rolleyes:

Hahaha,ik herken dit probleem,de body van mijn EZ voelt ook aan als een prop kauwgum :rolling:

Ik heb de mazzel dat ik de crashed body van Burp krijg zodat ik nog even verder kan stunten met mijn set-up experiences ,thnx Burp :worship: ;)

( kom je morgen nog ff een bakkie doen ? )

@ Mike

PB

precies !

bym ; ik heb ook nog een stapel blokjes liggen , wellicht past 1 van de vele schroefjes die daar op zitten :confused:

je kan altijd ff langs fietsen om te passen ..

Ik ga morgen eerst even naar Peter toe, mocht dat niet lukken dan moet ik ook even langs sleur geloof ik, en slaag ik daar niet dan probeer ik het nog bij jou :thumbsup:

(Hmmmzzzz, ben je nou derde keus :rolling: )

Die genadeklap wil ik wel bij zijn dan hoor :shock:

@Siggy

pb return

Denk dat je Sleur moet kennen om te weten wat hij daarmee bedoelt :p
Wat BYM zegt: Het is niet zo dat ik dezelfde "capriolen" als op HoogTij uithaal bij de ACH. We zijn als lid allemaal bekend met de regeltjes en hebben respect voor de wensen/eisen van de club, de boer, zijn grond en de beestjes (ook al staan die ver weg). Ik vlieg elektro dus ben niet gebonden aan de vliegtijden. Tevens is mijn fun-flyer maar 92cm spanwijdte dus kan ik op een redelijk klein stukje al goed uit de voeten. Het gaat mij nu vooral even om het starten en belangrijker nog landen. Daarbij vooral het inschatten van de juiste aanvlieg- en dalingssnelheid, afstand etc. En veiligheid nog steeds voor alles. Goed geleerd is goed gedaan (of zoiets :?). :teacher: ;)

krijg toch de kriebels om de blizzard te halen :D misschien kan ik de 4004 motor en electrics uit de ez plukken en overzetten in de blizzard ?

dan vallen de kosten nog mee :puppydogeyes:

De ez is zo antiek ,daar kan je echt niet meer mee verschijnen :nooo: :lol:

funliner is weer ready to fly :D

Ik zou ook voor die Blizzard gaan als ik jou was. Het blijft pieschuim maar is wel behoorlijk sneller dan een EZ of Funliner/TwinStar/Voyager. Lijkt mij een mooie tussenstap naar zo'n projectiel met roeren. :D Die 4004Kv zou er wel in gaan, maar dan moet je geen klapprop nemen, zet er dan een 4,7x4,7 op of zo'n nitro prop voor hoog toeren. Dan heb je alleen de bouwkit nodig want de rest zit al in de EZ (of wat daar nog van over is :lol:).

Ik ga morgen eerst even naar Peter toe, mocht dat niet lukken dan moet ik ook even langs sleur geloof ik, en slaag ik daar niet dan probeer ik het nog bij jou :thumbsup:
Hohoho :xmas: Morgen is harddraverij in Beverwijk dus tot 11:30u ben ik thuis en daarna... :celebrate: Tot vrijdagochtend een uur of elf ben ik volledig van de kaart. :mrgreen:

De koolstof strip zit in de F-117 geplakt, de servo's voor de roeren zitten er ook bijna in, voor de flaps gelijmd i.p.v. dat rare stangetje vanuit de romp want dat buigt mij teveel. Jasper had ook al dat zijn roeren gingen "klapperen". De servo's steken onder en boven de vleugel ca. 1,5mm uit maar dat moet wel goed gaan. :? Nog even een mooi steuntje maken voor de motor (stick mount), bommemluikje knutselen et voilà... 8) Ready To Crash 8O ;)

zet er dan een 4,7x4,7 op of zo'n nitro prop voor hoog toeren. Dan heb je alleen de bouwkit nodig want de rest zit al in de EZ (of wat daar nog van over is :lol:).

Hohoho :xmas: Morgen is harddraverij in Beverwijk dus tot 11:30u ben ik thuis en daarna... :celebrate: Tot vrijdagochtend een uur of elf ben ik volledig van de kaart. :mrgreen:

:Had nog gezocht voor een 4,7x4,7 maar erhmmmm, bij die ene shop kon ik hem niet vinden Sleur? (hint hint :p )

@Junkie

Ik hoor net dat ik na Peter bij jou kom struinen :rolling:

:Had nog gezocht voor een 4,7x4,7 maar erhmmmm, bij die ene shop kon ik hem niet vinden Sleur? (hint hint :p )
Ik heb nog een 4,75x4,75 APC Electric prop. Voor de F-117 heb ik een 5,5x4,75 APC Electric laten komen. Mocht die te snel gaan dan kan ik altijd nog terug naar de 4,75x4,75. :p

@Pieter-B

Als je invisible bent kan ik niks terug typen in MSN ......

@Allen
Slaap lekkerrrrrrrr

hmmm, niemand meer?

Vandaag een mooie joehoe binnengekregen, een 2S LiPo van 5000mAh. Mooi voor de Twin Star. Laden en de rest van de dag vliegen :)

Truste dan maar :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back