Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Nieuwe auto en een nieuwe vliegert,Junkie is er weer helemaal klaar voor ;)

Waanzinnig mooie wagen man,zal zeker wel heerlijk rijden :grin:

Was vanmiddag weer gezellig op het ACH veld.

Pieter was gave vluchten aan het maken met zijn chopper,heel leuk om naar te kijken :D

De vliegert van Phil deed het echt goed,zelfs met het windje wat er stond
haalde hij fraaie kunsten uit :banana:

Jammer van die klapper Phil,zit er al weer een nieuwe in elkaar geplakt voor morgen ?

ik ben blij dat ik niet de enige ben die hem mooi vind ;-)
Ook s'avonds is het een waar plezier om erin te zitten , die binnen verlichting is zeer uitgebreid ,en de tellerset word fraai opgelicht ,verder weer allerlei snufsjes gevonden ,van hoe verzinnen ze het ,zoals de buitenspiegels op afstand inklappen ,moet niet gekker worden.

Phil ; ik denk dat ik de camera maar ff laat nakijken ,zit niet goed.
Nu lekker maffen ,en morgen ff een tankje leegrijden ;-)

Welterusten

Posted via Mobile grandis

oelala , dat karretje rijd fantastisch :p
Is een heel net karretje. Heb ik ook naar gekeken toen ik een andere auto ging halen. Maar uiteindelijke heeft de SUV (Santa Fé) van de MPV (Grandis) gewonnen. Had ook niet leuk voor je geweest als je weer hetzelfde als mij had. 8O :rolling: ;)

Is een heel net karretje. Heb ik ook naar gekeken toen ik een andere auto ging halen. Maar uiteindelijke heeft de SUV (Santa Fé) van de MPV (Grandis) gewonnen. Had ook niet leuk voor je geweest als je weer hetzelfde als mij had. 8O :rolling: ;)

tja we hebben gewoon smaak ,ook jouw huidige karretje vind ik mooi, maar die is net ff te klein voor het zakelijke gedeelte ;)

ik heb ook een nadeel gevonden ,het ontbreken van achteruit sensor , het inparkeren is best lastig met dit slagschip tov de volvo ,met de grandis heb je minder overzicht , maar is misschien gewoon ff wenen

343_Gell_accu,_12volt-3.2A.jpg

Heb een vergelijkbare accu.Kan je deze ook met de ultramat laden,deed het normaal met een robbe lader 5R.Ik laden hem met 500Mah

343_Gell_accu,_12volt-3.2A.jpg

Heb een vergelijkbare accu.Kan je deze ook met de ultramat laden,deed het normaal met een robbe lader 5R.Ik laden hem met 500Mah

Als er op je lader in het menu waar je het type batterij selecteert ook PB
staat is dit inderdaad mogelijk.

( pb staat voor namelijk voor lood )

Lood (element) - Wikipedia

We leven op het moment wel in een heel klein wereldje als ik zo naar buiten kijk.
Ik kan hier ongeveer 50 meter ver kijken maar dan heb je het ook echt gehad 8O

Vanmiddag alweer naar de ACH :oops: ,erg allemaal he :rolling:

Als er op je lader in het menu waar je het type batterij selecteert ook PB
staat is dit inderdaad mogelijk.

( pb staat voor namelijk voor lood )

Lood (element) - Wikipedia

We leven op het moment wel in een heel klein wereldje als ik zo naar buiten kijk.

Staat er niet in volgens mij ben nog even aan het puzzelen.Wat betreft het zicht is het hier beter,het zonnetje is wel wat flets.Je zit zeker hoger als 3 hoog op je appartementen complex,dan zit je waarschijnlijk al op de wolken grens met een beetje mist :rolling::rolling:

Hier klaart het ook op :yes:

Ik ben tussen 13.00 -14.00 uur op de ACH, alleen met de Calmato want de Disc zit nog niet inelkaar.
Om circa 16.00 uur ga ik weer weg want moeders de vrouw heeft nog andere plannen vandaag.

Hier klaart het ook op :yes:

Ik ben tussen 13.00 -14.00 uur op de ACH, alleen met de Calmato want de Disc zit nog niet inelkaar.
Om circa 16.00 uur ga ik weer weg want moeders de vrouw heeft nog andere plannen vandaag.

tja, wat zijn die moeders toch altijd spelbrekers :(

ik ga vanmiddag naar strand west te amsterdam ( als ik er al kom met de autoloze zondag :-)
we hebben een verjaardag ,maar de funliner gaat lekker mee ,vinden de kid's wel leuk ,en ik ook natuurlijk .

maar ik moet snel lid worden v/d ach ,want op ht is het erg rustig op de muggen na dan ;)

tja we hebben gewoon smaak ,ook jouw huidige karretje vind ik mooi, maar die is net ff te klein voor het zakelijke gedeelte ;)

ik heb ook een nadeel gevonden ,het ontbreken van achteruit sensor , het inparkeren is best lastig met dit slagschip tov de volvo ,met de grandis heb je minder overzicht , maar is misschien gewoon ff wenen
Die Voyager van mij had bijna een kuub meer laadruimte: 35cm lagere vloer, 20cm langer en een volledig vlakke vloer van voor tot achter. :? Maar bij mij won de uitstraling/stoere uitstraling het van de laadruimte (*mompelt iets over compensatie van wat anders dat klein is* ;)). Dat achteruitrijden is even wennen. Maar de wielen zitten op de hoeken en is makkelijk inparkeren, dat leert heel snel. :D

Nee, met de Ultramat 14 kun je geen loodaccu's laden. :( Maar.... Als je gewoon NiCd kiest, de delta peak op 20mV zet, de laadstroom 100mA en de automagische afslagtijd zo lang mogelijk dan kun je hem prima laden. In het begin snelladen kan met een laadstroom van de helft van de capaciteit geduren 1 à 1.5 uur.

Bij mij thuis ook een klein wereldje. Een kamer vol stof van het gipsschuren. :evil: Ik zie ook wat bleekjes sindsdien. :rolling: Heel misschien vanmiddag ook even naar de ACH, disc gaat dan mee. ;) Maar dan moet er wel tijd voor zijn. Kamertje is bijna klaar dus de laatste loodjes (plafond sausen, ondervloer verlijmen t.b.v. Novilon, kozijntjes en deur schuren en verven).

sleur; de voyager is wel groter ,maar heeft het net niet ,+rijden er daar al zoveel van rond , de grandis is groot genoeg voor mijn verf spullen .
de auto die je nu hebt vind ik wel mooi, maar die is wel te klein .
als ik geen schildersbedrijf had en een kantoor pik was ,had ik een klein zuinig nieuw karretje gekocht, daihatsu heeft een paar leuke modellen ,maar weet ff niet hoe die heten ,of natuurlijk de swift zoals peter/burp hebben :cool:

gaat zo proberen wat verkeers regelaars om te ketsen om amsterdam in te kunnen :cool:

deze dus ..
http://www.topproduct.nl/auto/geel/specificaties/type_info/9/4000/4063453/Daihatsu_Materia.html

Laatst bewerkt:
sleur; de voyager is wel groter ,maar heeft het net niet ,+rijden er daar al zoveel van rond , de grandis is groot genoeg voor mijn verf spullen .
de auto die je nu hebt vind ik wel mooi, maar die is wel te klein .
als ik geen schildersbedrijf had en een kantoor pik was ,had ik een klein zuinig nieuw karretje gekocht, daihatsu heeft een paar leuke modellen ,maar weet ff niet hoe die heten ,of natuurlijk de swift zoals peter/burp hebben :cool:

gaat zo proberen wat verkeers regelaars om te ketsen om amsterdam in te kunnen :cool:

deze dus ..
Daihatsu Materia 1.3 funk - technische informatie en specificaties op topproduct.nl
Hahaha, die Materia (1.5 Soul) wordt de nieuwe kar voor het vrouwtje. 8O :rolling: Nee hoor, we hebben verder niet dezelfde smaak (alternatief was de Terios maar die vond ze te hoog en teveel overhellen in de bochten :?). Helaas niet echt mijn kleur maar wel met wat extra bling-bling erop. 8)

En door die knt-Latex die volgens de fabrikant/verpakking in één keer dekt, kon ik dus alles nog een tweede keer doen omdat de oude kleur (gewoon licht crême) er langzaam doorheen kwam. Dan mag het wel in één keer dekken maar lichtdicht is het niet. :evil: :nooo: Dus nog maar een keer de boel gesaust. Weg vlieguurtje... :cry:

-edit-
Zo, batterijtjes genoeg voor de Disc. 4x (als het moet 7x) Hellipro 850mAh, 3x FlightPower 350mAh, 1x Graupner 480mAh, 1x Graupner 650mAh. De spullen heb ik alvast allemaal.... ;) Tupperwarebakje geclaimd bij het vrouwtje. Ook nog maar een tweede aftroggelen: bakje voor lege en een bakje voor volle LiPo's. :?

disc_batteries.jpg

Laatst bewerkt:
neehoor,helemaal niet dezelfde smaak ,we zoeken precies dezelfde auto uit voor de vrouwtjes ;)

ze heeft nu de ka ,maar volgend jaar word het waarschijnlijk de materia.

krijg wel weer zin om ff in groeps verband te vliegen ,vanavond maar ff de verzekering papieren opzoeken voor de ach ;)

en snoeksel ; was het nog gezellig op ht :confused:;)

neehoor,helemaal niet dezelfde smaak ,we zoeken precies dezelfde auto uit voor de vrouwtjes ;)

ze heeft nu de ka ,maar volgend jaar word het waarschijnlijk de materia.
Nee, de Ford KA is niets. :nooo: Gelukkig verschillen we daarin dan toch. :D Nu heeft vrouwtje een functioneel autootje met 5 deurtjes, een Daewoo Matiz. Maar die is ondertussen ook alweer 8 jaar oud. Destijds gekocht omdat het één van de weinige kleine autootjes met 5 deurtjes was (handig met kinderen) en een stuk veiliger dan de Mini 1000HLE uit 1981 die ze had (was wel in perfecte staat, meer met het oog op veiligheid bij een aanrijding met de kindertjes erbij :?).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back