Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Tsja... Inverted vliegen, langzaam steeds lager en dan verkeerd om een draai maken is niet de eerste keer geweest deze week. Gisteren ook al ziets met de Pico Raven geprobeerd en dat liep op soortgelijke wijze af. :oops: In beide gevallen een duidelijk gevalletje "Human Error". :? ;)

IMG_1902.jpg

De LiPo was slechts 2cm. korter geworden. 8O Na wat licht geweld weer redelijk plat. Na wat rusten nog geen vlam gevat en vanavond maar een rondje of twee op de lader doen. :D

De Disc had even wat problemen met afstellen. De maiden eindigde in een rondje inverted in het konijnenvoer (op z'n kop was er gewoon mee te vliegen maar optimaal was het niet). Na lang zoeken dus toch gelukt, beetje raar gedoe met de twee kanalen die ineens verkeerd om zitten (foutje in de software van de Spektrum, is meer over te vinden op de internets). Diverse keren gevlogen. Zo'n disc vliegt echt makkelijk. :yes: Helaas ook wat onfortuinlijke landingen als gevolg van doorbuigende servostangetjes in harde bochten. Sleur is eigenwijs en dacht dat een steuntje halverwege 30cm 0,8mm ijzerdraad niet nodig zou zijn. :hammer:

De F-117 is te zwaar aan de achterkant. Daar zit een 46 grams brushless op terwijl het hele vliegtuig maar 70% van de originele grootte is. Beetej zware kont en dus niets echt goed mee te vliegen. De prop is te klein, 4,75x4,75, en het gewicht te hoog. Dus toch maar een full-size versie maken want het stukje dat-ie nog een beetje vloog was wel redelijk rustig. Maar je kunt hem wel mooi vertikaal in de grond zetten. :thumbsup:

Kortom, weer met een hoop plakwerk thuis gekomen. :banana:

Het vliegen met het clikje was ook wel grappig, die ga ik ook wel bouwen. Tsja, er was dus wel degelijk een foto van mijn Tweeling in de bosjes :mrgreen: Terwijl ik bezig was naar beneden af te dalen om hem uit de bossen te halen hoorde ik een doffe klap, bleek de EZ van Sleur te zijn, die had wel wat schade.

Later had ik nog wel een stilstaande prop, bij het landen kwam het propje er meteen af, gelukkig had Philliams nog wat super glue zodat ik twee minuten later weer het luchtruim in ging. :thumbsup:

Inmiddels ligt de eerste LiPo al weer aan de lader. Eens kijken hoeveel daar nog in gaat. Weet ik meteen of ik op de failsafe van de regelaar kan vliegen of niet. :D

Goeiemoggel, vandag lekkeb welken.

Accu van 3200 mAh ging 3210 in.... misschien toch maar de LiPo saver in de Twin bouwen :D

Mogguh,ben ook weer een beetje op deze planeet.

Was gisteren zo ziek als een hond,de hele dag als een zombie in de
rondte gelopen :(

Wel weer een leuke dag misgelopen als ik het zo allemaal lees :evil:
Maargoed,het is niet anders volgende keer beter.

@ fwnk

PB.

Mogguh,ben ook weer een beetje op deze planeet.

Was gisteren zo ziek als een hond,de hele dag als een zombie in de
rondte gelopen :(

Wel weer een leuke dag misgelopen als ik het zo allemaal lees :evil:
Maargoed,het is niet anders volgende keer beter.
Ja, was wel gezellig. Kennelijk heb je me aangestoken want vannacht was het in Huize Sleur goed mis. Toch een redelijke tijd doorgebracht op kamer 100. :puppydogeyes: Knallende koppijn, misselijk, dubbel zien etc. Ondanks dat wel werken want vandaag is het "gebruikers lopen te klagen na de verhuizing dag". :?

Goeiemoggel, vandag lekkeb welken.

Accu van 3200 mAh ging 3210 in.... misschien toch maar de LiPo saver in de Twin bouwen :D
Mijn zwaar ingekorte LiPo (-2cm) doet het nog prima. Gisteravond gewoon met 10A ontladen, zat nog 2110mAh in (op afslag 2,9V/cel). Daarna gewoon met 1C à 3,2A geladen en er ging 3240mAh in. Weer met 10A ontladen en gewoon braaf 3140mAh eruit halen. :D Dus een flinke kreukel meer in de verpakking maar verder niets mis mee. :thumbsup: Ik denk dat de truc is de cel gelijk na de crash terug te buigen/drukken.

Die Blue Arrow regelaar heeft een ingebouwde LiPo saver die uitstekend werkt. Op voorwaarde dat je wel de juiste versie hebt voor het juiste aantal cellen. Ik gebruikte die ook in mijn EZ en kleine Monsun. Bij een nagenoeg lege accu stopt alles met draaien als waarschuwing, even gas dicht en dan half gas de landing inzetten. Als je dan nog doorvliegt is het je eigen schuld. :p ;)

En als je een stevige BEC nodig hebt kun je beter een aparte doen. Neem je een 2S LiPo van 850mAh (die heb je toevallig voor je toekomstige indoorvlieger) en een aparte BEC.

Laatst bewerkt:
Toen Junkie met mijn vliegtuig vloog had hij het gevoel al, ik heb daarna ook nog een rondje gemaakt dus de accu was wel lekker leeg denk ik.

Ik zal eerst eens kijken of ik een ESC met een zwaardere BEC kan vinden voor weinig. Ongeveer dezelfde prijs zodat ik gewoon een extra ESC heb voor lichtere modellen.

Iemand een suggestie (Borstel ESC geschikt voor 3S LiPo met minimaal 2A BEC, indien ook geschikt voor 2S LiPo dan helemaal mooi))

Trouwens, na 'een junkie doen' bestaat 'een sleurhutje doen' nu ook, wat inhoud dat je bij inverted vliegen verkeerd stuurt ;)

Iemand een suggestie (Borstel ESC geschikt voor 3S LiPo met minimaal 2A BEC, indien ook geschikt voor 2S LiPo dan helemaal mooi))
Deze dure van Graupner. 8O Of anders gelijk een echte regelaar die geschikt is voor zowel brushed als brushless: Genius 30. Kost een paar centjes maar dan heb je wel wat. ;) Even zoeken en je vind ze ook 2e hands. Ik heb een 2e hands Genius 40 voor 45 euri incl. verzenden van het MBF geplukt. 8) :fuckyou2:

Voor die losse BEC's kun je ook even aan Gladoor vragen wat het gaat kosten, die heeft dingen van LRP: LRP LiPo RX Regulator 6V/5A.

Klasieke fout, inverted laag over vliegen en dan ........up :rolling:
Het was jouw fout. Jij riep: "Oh jeee, daar gaat-ie". Ik kijk naar wat er gebeurt terwijl ik ondersteboven hang. Ik kijk weer naar mijn EZ en die was toch wat lager gaan vliegen dan voor het moment van kijken naar uw crash. Schrikreactie, vol up en hard down. :rolling:

dat doet mijn oma ook altijd.... struikelt ze over een drempeltje(als voorbeeld) en dan mij de schuld geven... lol

Vanavond EZ* ophalen bij siggy.... volgende maand batterijtje erin en kijken of ik het een beetje kan :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back