Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben tijdig bij Speedworld aanwezig omdat ik nog een reparatie moet doen aan de Scalpel.

:rolling: :rolling: :rolling: :rolling: :rolling: :rolling: :rolling: :rolling: :rolling:

En erhm Philliams, goeie boodschappen heb je gedaan hoor, toppie!

Laatst bewerkt:
Morgen ben ik er ook. Wel moet de Scalpel nog een kleine reparatie ondergaan, lukt wel voor Q1. (hoop ik)

transponder moet ik ook nog overzetten zag ik, wordt haasten morgen :rolling:
Nou, door uw toedoen een uur later gestart. :p ;) Je had beter die andere rijdend kunnen maken, was je sneller klaar geweest. :hammer:

* gaat weer het varken uithangen :rolleyes:*
Tsja, ik hoop dat het prettig was. De eerste wedstrijd van de Scalpel Cup was het zeker wel. Philliams met de snacks, BYM achter de frituur, Burp aan de sleutel, Fritsie met de nodige technische problemen, Snoeksel heeft een betere servo-saver nodig en ik heb braaf mijn rondjes gereden. :lol: ;)

Daarna nog even afgepilst bij de ACH want ach, het zat toch om de hoek. ;) Ook daar weer te gezellig en net thuis. 8O :celebrate:

De resultaten van de eerste competitie:
Code:
[b][COLOR="Green"]Kwalificatie 1[/COLOR][/B]
Plt. Naam       Ronden    Sn.rnd.
1. Burp         24 rnd    11.276
2. Sleurhutje   + 7.09    11.014
3. BYM          -6 rnd    11.184
4. Fritsie      -7 rnd    13.220
5. Snoeksel    -10 rnd    11.216
6. Philliams   Sponsor/Baaninzet
7. Gladoor     Aanwezig/Baaninzet

[B][COLOR="green"]Kwalificatie 2[/COLOR][/B]
Plt. Naam       Ronden    Sn.rnd.
1. Sleurhutje   25 rnd    10.326
2. BYM          -5 rnd    10.573
3. Fritsie      -6 rnd    12.434
4. Burp         -6 rnd    10.854
5. Snoeksel     -9 rnd    11.346
6. Philliams   Sponsor/Baaninzet
7. Gladoor     Aanwezig/Baaninzet

[B][COLOR="Red"]Finale 1[/COLOR][/B]
Plt. Naam       Ronden    Sn.rnd.   Pnt.
1. Sleurhutje   26 rnd    10.396     20
2. Burp         -1 rnd    10.782     16
3. BYM          -1 rnd    10.689     12
4. Fritsie      -9 rnd    11.976     10
5. Snoeksel    -10 rnd    10.993      8
6. Philliams   Sponsor/Baaninzet      7
7. Gladoor     Aanwezig/Baaninzet     7
Met speciale dank aan Philliams voor de sponsoring van de bitterballen, baaninzet en filmen. Gladoor voor baaninzet en de faciliteiten. Op een schappelijkere tijd de filmpjes online. :thumbsup:

Rondetijden per rondje kun je hier vinden. Snoeksel reed met de transponder van Gladoor.

Welterusten.... :sleepy:

Laatst bewerkt:
huh , fritsie en snoeksel zouden toch op nr 1 en of 2 moeten staan :confused:;)

mijn gezin lijd onder een virusje , we zijn hier allemaal gaar :squarewink:

maar het is weer weekend , al word het wel een zooitje pleuris weer :o
dus weer niet de blizzard testen :(

werkse

maar het is weer weekend , al word het wel een zooitje pleuris weer :o dus weer niet de blizzard testen :(

werkse

Morgen wordt wel goed hoor :yes:

weer-7.jpg

Gisteren was wel weer leuk, de T-Bar vervangen was eigenlijk snel gebeurd maar toen bleek ook mijn stuurservo kapot :mad:

Deze uit de andere Scalpel gehaald en alles snel afgeregeld. Gelukkig kwamen eerst twee ronden bitterballen waardoor we toch allemaal van start konden. :thumbsup:

Na de eerste sessie leek de volgende servo ook stuk maar het was alleen de servo-saver die verbogen was.

Zonder te trainen toch eerste geworden tijdens Q1. In Q2 kwam halverwege mijn motor los te zitten waarna ik deze snel weer vastgezet had en de baan weer op ging. Toch geen laatste geworden in Q2. Tijdens de Race tweede geworden achter Sleurhutje, hij was gisteren veel te snel maar heeft ook aanzienlijk meer getrained. Ook maakt hij gebruik van andere banden waardoor er meer grip is in de snelle bochten.

Voor mij is duidelijk, volgende keer gaat er een iets kleinere pinion op waardoor ik sneller uit de langzame bochten kom. De banden, zeker voor, zal ik vervangen voor super soft.

Volgende keer kom ik beter uit de verf, let maar vast op :twisted:

Daarna hebben we nog een afzakkertje gehaald bij de ACH. :D

Phil, bedankt voor de bitterballen en andere versnaperingen, Peter voor de baan en de rest voor jullie gezelligheid :thumbsup:

...
Tijdens de Race tweede geworden achter Sleurhutje, hij was gisteren veel te snel maar heeft ook aanzienlijk meer getrained. Ook maakt hij gebruik van andere banden waardoor er meer grip is in de snelle bochten.

Voor mij is duidelijk, volgende keer gaat er een iets kleinere pinion op waardoor ik sneller uit de langzame bochten kom. De banden, zeker voor, zal ik vervangen voor super soft.

Volgende keer kom ik beter uit de verf, let maar vast op :twisted:
Er zijn meer dingen die "gepimpt" zijn aan mijn Scalpel. :p Omdat we voor de gein rijden deel ik die kennis uiteraard. Moet ik er wel bij zeggen dat ik het een prettige setup vind, da's persoonlijk.

- Voor groene hardere veertjes (optie, niet standaard)
- Achter een glasfiber T-bar (optie, niet standaard)
- Voor super soft banden, binnenkanten gesmeerd, buitenkanten met 10 sec.lijm ca. 1mm van het loopvlak (optie, niet standaard)
- Achter soft banden, buitenste randje 2 mm schuin weggehaald voorzover niet vanzelf afgebrokkeld (optie, niet standaard)
- Rijhoogte rondom 3,5mm
- Geen toe-/uitspoor op de voorwielen (wel 4° A-arms, optie, niet standaard)
- Voorbanden schuin afgedraaid (lees vanzelf gesleten)
- A-arms iets schuin afgeslepen om aanlopen van de velgen te voorkomen
- Grootste spur gear, pinion weet ik niet maar waarschijnlijk 13T of 14T (middenmaatje, standaard meegeleverd)
- Na elke race een halve sok aan tapijtvezels verwijderen
- Wat in de weg rijdt, stoot je van de baan af (niet standaard, wel effectief, sorry :oops:)

Vanmorgen hoorde ik een radiospotje, ik herken er iemand in die bij die 25% behoort :rolling: ;)

Radiospotje
Lijkt me spannend dat-ie over 3 maanden zijn bank inlevert voor een ander fitnesstoestel. :rolling: ;) :lol:

*vervloekt YouTube omdat voor de 3e keer de verwerking van de 1e Scalpel Cup video vastloop*

:rolling: :rolling: Ik herken ook iemand uit dat spotje :rolling: :rolling:

Ik ga voor de volgende keer alleen voor de zachte voorbanden en voor de kleinere pinion. Is minder werk dan een grotere spur plaatsen :D

*heeft de fusion net voorzien van de standaard Scalpelmotorsticker* :rolling:
*weet dat de koolborstels op de end bell niet in het standaard huisje passen en ziet dus zo dat er geknoeid is* :p

*plakt het 300 stickertje op de 370 motor* 8O

-edit-
Nou, nou, na vier pogingen door YouTube de video te verwerken is het dan toch gelukt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Was weer rete gezellig , volgende keer de bitterballen etc van mij.
Uh wanneer is de volgende keer? :D :rolleyes:

zag er weer leuk uit het scalpel gebeuren ;)

ik kom net als phil af en toe wel ff kijken /filmen /baan inzetten/ bitterballen happen , maar heb geen zin er vast aan te zitten, en voel ook niet de drang te gaan rijden , bovendien is mijn scalpel verreweg van rijklaar :?

ik heb me wel aangemeld alle data's te vliegen in de grote zaal :yes:
dat dan weer wel ;)

* is gaar en gaat weer als een varken op de bank *

Niet van dat watjes gedoe Junkie, gewoon de Scalpel meenemen en daar maken we dat ding wel. Gewoon leuk om te doen en daarna even afzakken bij de ACH :)

De laatste keer was hij echt rijklaar, alleen na de breuk van de t-bar bleek dus ook de servo naar zijn grootje. Dan wordt het wel een ander verhaal ja :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back