Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
OOOOOOOOOOOOO.....

daarom wordt ik door jullie kutkind genoemd .....

vanwege m,n leeftijd !!!:teacher:

sleur, hoeveel maanden nog? :rolleyes: *lees iets van 39*
Sleur is pas jarig geweest ja, volgend jaar om deze tijd is hij ook "meneer" :D
*kuch* Da's pas over 282 nachtjes slapen... :sleepy: ;)

Ik spreek Ronald ook altijd aan hoor met U :rolleyes:

Wilt U wat drinken? (aan de bar)
Mag ik 8 bier en 2 cola van U.... en neem er zelf ook 1 :rolling: (achter de bar als hij bardienst heeft) ;)

Verder is het een top gozert hoor :worship: :D
Sprak het piepjonge gastje dat nog vele jaren te gaan heeft. :teacher: ;)

ik denk tochde dx3s.
wat ik vind de dx3r te duur en de dx 3.0 is veelal duurder.
Is toch een prima keuze. :yes: Uiteindelijk zit er wel telemetrie bij, je kunt op je zender realtime de spanning van de ontvangeraccu, de temperatuur van je motor en eventueel het toerental aflezen. Kan voor een nitro wel handig zijn. Ons is benieuwd naar de resulaten. :yes: :D

deze is bij pk nu in de aanbieding en kan ik dus voor 199 krijgen.

of voor 175 bij diverse shops op ebay. maar dat lijkt me voor die 25 euro niet verstandig.

verder deed mijn startbox het de vorige keer niet. nu heb ik mijn stickpacks helemaal leeg gehad. dus waren deze tijdelijk dood. maar daar was niets tijdelijk aan want na meerdere keren laden en ontladen zit hier nog steeds geen leven in!!! kan dit kloppen>?

anders gooi ik weer voor 40 euro aan packs weg terwijl ze nog te redden zijn.

@sleur... ik denk dat ik de toerenteller niet eens ga proberen is geloof ik met een sensor die een stikkertje leest of een wiel of vliegwiel.

maar idd spanning en motertemp is wel prima. iniedergeval voor het behoud van de moter. (warm rijden)

deze is bij pk nu in de aanbieding en kan ik dus voor 199 krijgen.

of voor 175 bij diverse shops op ebay. maar dat lijkt me voor die 25 euro niet verstandig.

verder deed mijn startbox het de vorige keer niet. nu heb ik mijn stickpacks helemaal leeg gehad. dus waren deze tijdelijk dood. maar daar was niets tijdelijk aan want na meerdere keren laden en ontladen zit hier nog steeds geen leven in!!! kan dit kloppen>?

anders gooi ik weer voor 40 euro aan packs weg terwijl ze nog te redden zijn.

@sleur... ik denk dat ik de toerenteller niet eens ga proberen is geloof ik met een sensor die een stikkertje leest of een wiel of vliegwiel.

maar idd spanning en motertemp is wel prima. iniedergeval voor het behoud van de moter. (warm rijden)
Lijkt mij geen moeilijke keuze dan

Zo, alle piepschuim van de Silent Night v2.0 zit in elkaar. Vanavond even een mooi luikje voor de accu maken. Alle techniek erin plakken. De hele onderkant dan verder dichtplakken zodat het zand er minder makkelijk in komt. En wat LEDjes voor de gezellie. ;) Het vleugelstuk is 3cm langer dus de rolroeren maar 5cm lang (origineel 8cm 8O).

Sleur, wat heb jij aangepast om hem wat beter te controleren? Ik heb de tekeningen gepakt en wil wat gaan knippen/plakken. Kan ik meteen de juiste mods doen.

Wat ik even niet zo snap (beschrijving nog niet gelezen) is hoe de cockpit wordt dichtgeplakt? Gaat dit met strookjes tot hij is opgevuld?

Wat mooie pics zouden wel kunnen helpen...

Welke maten depron heb jij gebruikt, 6 en 3mm neem ik aan. Waar heb je de 6 en waar de 3 gebruikt?

De silent mite wordt ook hier gemaakt :thumbsup:
*knipt verder met een bakkie pleur*

Sleur, wat heb jij aangepast om hem wat beter te controleren? Ik heb de tekeningen gepakt en wil wat gaan knippen/plakken. Kan ik meteen de juiste mods doen.

Wat ik even niet zo snap (beschrijving nog niet gelezen) is hoe de cockpit wordt dichtgeplakt? Gaat dit met strookjes tot hij is opgevuld?

Welke maten depron heb jij gebruikt, 6 en 3mm neem ik aan. Waar heb je de 6 en waar de 3 gebruikt?

leuk ,kunnen we een mietjes club beginnen 8O

ronald heeft nog met mijn mite (ex sleur) gevlogen ,hij vond hem leuk vliegen .
ik geloof dat sleur de rolroeren iets kleiner maakt .

knutselt druk aan de yak 54 ,en dat is nog best een knutsel stukje ,en je moet erg goed op die kleine plaatjes kijken .
heb nu het hoogteroer en rolroeren geplaatst en de carbon strips in de vleugel geplakt ,stukje bij beetje ......:p

@ Junkie & Kobus neemt een van jullie ook nog nitro rijspul mee woensdag.
@ Siggery hij ging kijken of ie die diff shafts nog had,gaat de lijst weer updaten

@ Junkie & Kobus neemt een van jullie ook nog nitro rijspul mee woensdag.
@ Siggery hij ging kijken of ie die diff shafts nog had,gaat de lijst weer updaten

Ik heb 3 nitro's klaar staan , ready to rumble :cool:

Morgen ga ik nog een nieuw schak. in de baja frotten , en dan maar kijken hoelang ie het uithoud , hij moet eigenllijk nodig gerevipareerd worden , maar dat komt straks wel , als ik drie weken vrij heb :D

Waar die gast 3mm heeft gebruikt, heb ik dat ook gedaan (alleen buitenkant romp en die twee schaatsen aan de binnenkant voor). Al het andere heb ik met 6mm gedaan. Dat voldeed prima.

Qua modificaties niet veel gedaan. Bij de versie die junkie nu heeft, waren de rolroeren 8cm lang (oorspronkelijk eigenlijk 8,5cm maar mijn strookje wat ik over had was niet breder ;)). Ik hen nu de koorde van de vleugel 3cm langer gemaakt en de rolroeren maar 5cm. In dat geval moet je even opletten bij het snijden van de opening van de vleugel. Mijn vleugel komt met de achterkant tegen de middelste spant aan. Voor de versteviging heb ik op de voorlijst en in het midden van de vleugel carbon strips van 3x0,8mm gebruikt. Op de staart achterop het vaste deel ook en op het hoogteroer gelijk aan het verlengde van het rechte stukje.

Als je de handleiding goed leest, is de romp redelijk eenvoudig te maken. Kneed het Depron helemaal zacht zodat het makkelijk buigt. Controleer of de twee helften goed op elkaar en waar van toepassing op de spanten passen. Smeer de randjes voor circa 10cm in met POR en laat dit 2 tot 5 min. drogen zonder op elkaar te drukken. Druk de randjes dan op elkaar en fixeer deze met afplaktape. Doe vervolgens het volgende stukje tot aan de cockpit. Monteer dan eerst de vleugel, de voorste cockpitspant en de neus. Plak dan de rest dicht op dezelfde manier. Laat de POR echt een nacht drogen voordat je de tape eraf haalt!

Plaatjes....

De romp met alleen de zijkanten geplakt.
silentmite_building1.jpg

Gewoon zo plakken dus (hier alleen nog de neus resterend).
silentmite_building3.jpg

Verschil in rolroeren/vleugel. Bij het lijntje onder de rolroeren werd de oorspronkelijke vleugel afgesneden.
silentmite_v2_building2.jpg

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back