Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
zit ik een beetje aan het pinion te rammelen zit hier idd speling op!

ik had nog niet gezien dat ik er een had. ik dacht dat ik een vaste klok had!!!!

hahaha verder wel leuk rijden hoor.
lijkt betreft rijden helemaal niets op de xray! dus dat is top!
waar de xray snel reageerd en als een blok in het zand ligt. ragt de sav er gewoon over heen. zonder kapot te gaan.!!!! hahaha

Succes ermee,tot laterzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz ;)

Tsk, tsk, tsk, net weer terug van het sporten, dus slapen hoeft nog niet :proost:

Morgen staat de koffie klaar op tijden dat jullie kunnen en willen, is dat niet mooi? Ik ga de silent even af maken en een beetje kijken of de TwinStar kan worden voorzien van de BL motoren die ik heb. Wel na het examen uiteraard. Ook de nieuwe zippy's even een op en ontlaad beurtje geven zodat ze gereed zijn om de F117 de sporen te geven. Ik twijfel of ik de funjet morgen of zaterdag de maiden geef :)

Heb even wat info in gewonnen over het gebruik van de sporthal, ziet er goed uit, morgen meer.

Hahahaha, ik had het kunnen weten natuurlijk :rolling:

Morgen ook vliegen op HT?

Ronald kijkt ook mee zie ik... :)

Burp ik heb deze aansluitingen op mijn accu's :

Gold%20connector.JPG

Minus dat rode omhulsel wel te verstaan dan .....

Enige MINpunt is dat ik momenteel even niet weet wat nou plus of min is, maar eventueel neem ik wel een gassoldeerbout mee dan kunnen we het op het veld wel even in orde maken ?

Morgen vliegen, nee ik heb een gevalletje zolder opgeruimd en nu geluids en warmte isolatie aanbrengen morgen ;)

Ik heb denk ik wel voldoende accu's voor het examen voor iedereen maar ik wil de funjet ook de lucht in gooien en die gebruikt dezelfde accu's.

Ik zal morgen even kijken wie welke aansluitingen gebruikt maar zoals ik het nu zie dan heeft sleur zijn EZ gereed, junkie zijn TwinStar achtige dus dan heb ik ruim voldoende voor jou en mij vwb de TwinStar.

Ik heb denk ik wel voldoende accu's voor het examen voor iedereen maar ik wil de funjet ook de lucht in gooien en die gebruikt dezelfde accu's.

Ik zal morgen even kijken wie welke aansluitingen gebruikt maar zoals ik het nu zie dan heeft sleur zijn EZ gereed, junkie zijn TwinStar achtige dus dan heb ik ruim voldoende voor jou en mij vwb de TwinStar.

Ooohwwwwww, okeee dan is er dus niks aan de hand begrijp ik :p
Toppie man :thumbsup:

Mooi man, mijn eerste brevet sinds ik heb afgezwommen voor mijn c of d.
Ohnee, ik heb nog een parachutebrevet gehaald ook geloof ik, en een vliegbrevet ..........., herstel ik had maar een keertje gevlogen op Lelystad nu niet gaan overdrijven :p

5 accu's moet voldoende zijn voor het examen tenzij Ronald wel heel zware eisen gaat stellen en wil dat er per persoon minimaal 5 LiPo's zonder schade wordt gevlogen :)

Maar, als ik twee accu's met de Twin verbruik (beide een) dan heb ik er drie over voor de FunJet :rolling:

Het weer ziet er nu nog wel wat minder uit ja, we zien wel. Koffie en soep geregeld dus leuk wordt het in ieder geval wel. :yes:

:proost: pfff ik ben ook al weer effe 3 uurtjes aan de hobby.

denk dat ik er maar mee moet stoppen. net een pilsje te veel op. (gaat hard als je lekker zit)

edit: gaat slapen......

Laatst bewerkt:
5 accu's moet voldoende zijn voor het examen tenzij Ronald wel heel zware eisen gaat stellen en wil dat er per persoon minimaal 5 LiPo's zonder schade wordt gevlogen :)

Maar, als ik twee accu's met de Twin verbruik (beide een) dan heb ik er drie over voor de FunJet :rolling:

Het weer ziet er nu nog wel wat minder uit ja, we zien wel. Koffie en soep geregeld dus leuk wordt het in ieder geval wel. :yes:

Ronald geeft geen commentaar :rolling:

5 accu's moet voldoende zijn :yes:

Burp ik heb deze aansluitingen op mijn accu's :

http://www.rcvliegshop.eu/images/Gold connector.JPG

Minus dat rode omhulsel wel te verstaan dan .....

Enige MINpunt is dat ik momenteel even niet weet wat nou plus of min is, maar eventueel neem ik wel een gassoldeerbout mee dan kunnen we het op het veld wel even in orde maken ?
Meneer Pretendeert-Alles-Te-Weten heeft even gekeken op zijn Graupner accu's (3,5G aansluiting). De accu heeft twee vrouwtjes (busjes) en de regelaar/laadkabel twee mannetjes (pennetjes). Dus er is bij een 3,5G aansluiting geen verschil in + en -. Wel een dikke en een dunne kant op de steker: Aan de accukant is de dikke (buitenkant) de + en de dunne (valt in de dikke kant) de -. Dus in onderstaand plaatje andersom want dat is de lader/regelaar kant! :D

-edit-
Plaatje van de regelaar/laderkabel kant:
257ewe8.jpg

Ik neem wel 1500mAh accu's. Die zijn zo leeg. :rolling: Anders moet ik verlichting monteren bij het gebruik van de 3200mAh accu's, daar vlieg je ruim 30 minuten op bij het gebruik van een standaard 400-motor. :? ;) :lol:

Verder :thumbsup: geregeld. Ik zal die consulirritant wel zeggen dat ik om 13:30 weg moet. Ben ik om 14:00 op HT (of zoveel anders bericht wordt hier op het MBF). :yes:

Laatst bewerkt:
smoggel

die stekkers gebruik ik ook , wel met plastic omhulsel uiteraard , wel zo makkelijk ;)

bym ; thanks for pb , ik heb hem gelijk ge pb't , altijd handig zo'n 2.4 ghz mini ontvanger :p

ik heb 2 x 2500 mah lipo's die nog goed zijn , het lijkt me dat 1 lipo genoeg is voor een examen

* gaat nu floor iets wat te laat naar school brengen *

morgen 70% kans op neerslag , zondag zelfs 90% :-o
we zien wel

straks lekker naar ht om wat te fladderen , nu nog ff druk met klantbezoek , nog 2 te gaan ,daarna auto door de wasstraat :p
daarna vliegers inladen en richting ht .

burp ; pb je o6 nr ff naar me , ben ik kwijtgeraakt met update mobiel

en de navigatie cd van frein werkt prima in mijn oflov , scheelt een hoop duiten :cool:

Het weer ziet er goed uit voor strakje. Ik ben om 13:00 klaar en vertrek dan van het Corus-terrein richting HT. Of eerst bij Burp thuis een bakkie doen? ;)

Meneer Pretendeert-Alles-Te-Weten heeft even gekeken op zijn Graupner accu's (3,5G aansluiting). De accu heeft twee vrouwtjes (busjes) en de regelaar/laadkabel twee mannetjes (pennetjes). Dus er is bij een 3,5G aansluiting geen verschil in + en -. Wel een dikke en een dunne kant op de steker: Aan de accukant is de dikke (buitenkant) de + en de dunne (valt in de dikke kant) de -. Dus in onderstaand plaatje andersom want dat is de lader/regelaar kant! :D

-edit-
Plaatje van de regelaar/laderkabel kant:
257ewe8.jpg

Ik neem wel 1500mAh accu's. Die zijn zo leeg. :rolling: Anders moet ik verlichting monteren bij het gebruik van de 3200mAh accu's, daar vlieg je ruim 30 minuten op bij het gebruik van een standaard 400-motor. :? ;) :lol:

Verder :thumbsup: geregeld. Ik zal die consulirritant wel zeggen dat ik om 13:30 weg moet. Ben ik om 14:00 op HT (of zoveel anders bericht wordt hier op het MBF). :yes:

Ehhh ja en nee, ik heb namenlijk de pluggen losgehaald, en het zodanig dat het maar op een manier aangesloten kan worden, dus een steker en een bus op de accu, en hetzelfde op de esc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back