Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Het gaat een kleurrijke bedoening worden deze zomer. Echt leuk... :thumbsup:

*verheugd zich op een complete luchtvloot FunJets* 8)

Yep, en je kunt met de F-117 ook indoor snoeihard rondjes maken. Je kunt ook het gewicht en de voortstuwing aanpassen bij de modellen. Minder gewicht en veel meer voortstuwing en je kunt van een EPP vlieger een straaljager eerste klas maken. 8O :lol:

Net even de motor (Turnigy 2835 (380S) 2700Kv) getest met wat verschillende propjes:
3S 2500mAh 20C / APC-E 4.75x4.75 --> 211W / 22A
3S 2500mAh 20C / APC-E 5.25x4.74 --> 227W / 24A
3S 2500mAh 20C / APC-E 6.00x4.00 --> 234W / 25A

4S 3400mAh 25C / APC-E 4.75x4.75 --> 502W / 36A (warm maar acceptabel)
4S 3400mAh 25C / APC-E 5.25x4.75 --> 552W / 41A (23 sec. tot 50°C)
4S 3400mAh 25C / APC-E 6.00x4.00 --> 587W / 44A (11 sec. tot 50°C)

De temperatuur tot 50°C is gemeten in een ruimte van 14°C, voor de aanvang van elke test motor helemaal af laten koelen tot 14°C, propellors gemonteers als pusher dus motor voor de propellor (minder koeling).

Ik hou het bij de 5,25x4,75 voor mijn FunJet. Dat valt mooi binnen alle specificaties van de motor, regelaar en propellor en geeft naar mijn idee net zoveel wind als de 6x4. Dat is een beetje giswerk want ik kon de statische kracht niet meter (de bankschroef zit behoorlijk vast :D).

En dit dan toch wel op 3S hoop ik ;)

Front Mounting Hole Distance: 19mm
Front Mount Thread Size: M3
Shaft Diameter: 3.175mm
Shaft Length: 12mm
Weight: 123grams
Power: 275W

Zit er ook een extra optie,zodat je het bierdrinken ook kunt simmen :rolling::celebrate: :rolling:

die optie zit ik ook te zoeken :mrgreen:, wellicht weet sleur waar je dat kunt vinden :worship:

is echt heel gaaf in die sporthal , dat gaan jullie zo ook zien :mrgreen: , zit in de upload :cool:

siggy ; maak je niet druk ,waarschijnlijk is v/d zomer ht nog te klein voor al die vliegers die we hebben ;)

En dit dan toch wel op 3S hoop ik ;)

Front Mounting Hole Distance: 19mm
Front Mount Thread Size: M3
Shaft Diameter: 3.175mm
Shaft Length: 12mm
Weight: 123grams
Power: 275W
Die 275W is het maximale vermogen wat het motortje aan kan. Daarboven ga je de wikkelingen oproken. Door de interne weerstand verstook je veel energie in de vorm van extra warmte waar je niets aan hebt. Dus op 3S is de gemiddelde spanning 10,2V en is de maximale stroom dus zo'n 27A. Dat zie je ook al bij de 4S gebeuren. De motor loopt absoluut sneller gezien de hoeveelheid extra herrie. Maar echt efficiënter wordt de motor er niet op. Met een 3S en een 6x4 is de efficiëntie bij benadering 81,2%. Met een 4S rekent het programma een 4,75x4,75 voor op 37,2A met een efficiëntie van 79,4% (en waarschuwt voor een overschreiding van de maximum stroom en dat een 2500mAh aan de krappe kant is). Dat programma zit er dus niet ver naast. 8O

Let er wel op dat ik de 2835 2700Kv heb getest. De 2845 2700Kv heb ik nog niet getest. Die heeft een hoger stroomverbruik. 8)

die optie zit ik ook te zoeken :mrgreen:, wellicht weet sleur waar je dat kunt vinden :worship:

is echt heel gaaf in die sporthal , dat gaan jullie zo ook zien :mrgreen: , zit in de upload :cool:
Ga is in het menu helemaal rechts naar Multiplayer, dan Join session en zoek in Europe eens naar HoogTij... Wachtwoord is geheim.

Die 275W is het maximale vermogen wat het motortje aan kan. Daarboven ga je de wikkelingen oproken. Door de interne weerstand verstook je veel energie in de vorm van extra warmte waar je niets aan hebt. Dus op 3S is de gemiddelde spanning 10,2V en is de maximale stroom dus zo'n 27A. Dat zie je ook al bij de 4S gebeuren. De motor loopt absoluut sneller gezien de hoeveelheid extra herrie. Maar echt efficiënter wordt de motor er niet op. Met een 3S en een 6x4 is de efficiëntie bij benadering 81,2%. Met een 4S rekent het programma een 4,75x4,75 voor op 37,2A met een efficiëntie van 79,4% (en waarschuwt voor een overschreiding van de maximum stroom en dat een 2500mAh aan de krappe kant is). Dat programma zit er dus niet ver naast. 8O

Let er wel op dat ik de 2835 2700Kv heb getest. De 2845 2700Kv heb ik nog niet getest. Die heeft een hoger stroomverbruik. 8)

Denk dus dat ik met de 2845(380L) met een 3S 2200 (25c) lipo,40 amp. esc. en een 5.5 x 4.5 prop wel redelijk zit toch ?

Bron hobby city :
HXT 2845 2700Kv
5stars.gif

This motor performs best with a 5.5 X 4.5 prop on the FunJet. 30A and 300W from 3SP Zippy-R 2200mah packs. Pulls 32A and 335W with a 6 X 4 prop, but isn't as fast.

Great little motor for the price.

Laatst bewerkt:
Denk dus dat ik met de 2845(380L) met een 3S 2200 (25c) lipo,40 amp. esc. en een 5.5 x 4.5 prop wel redelijk zit toch ?
Ja, maar of je accu echt minimaal 5 minuten die 30A kan leveren is nog te bezien. Mijn 2000mAh 25C Graupner die vers was geladen in de huiskamer, zakte toch redelijk snel in. De FlightPower deed het niet veel beter (2500mAh 20C). Met 5.5x4.5 zit je wel goed op met een 3S. Da's dikke pret. :D

De diameter bepaald de kracht, hoe groter de diameter hoe meer kracht maar ook meer vermogen nodig. Hoe meer spoed (tweede getalletje) des te sneller je vliegt (het getal geeft de verplaatsing in inches per omwenteling aan). Hoe meer spoed des te meer vermogen er ook nodig is. Daarvoor heeft een fabrikant hele tabellen. Wij HoogTij-ers klooien een beetje aan en zien wel wat het beste vliegt. Hoewel.... ;)

Ja, maar of je accu echt minimaal 5 minuten die 30A kan leveren is nog te bezien. Mijn 2000mAh 25C Graupner die vers was geladen in de huiskamer, zakte toch redelijk snel in. De FlightPower deed het niet veel beter (2500mAh 20C). Met 5.5x4.5 zit je wel goed op met een 3S. Da's dikke pret. :D

U can use my Kokam 2100 mAh 30C :D

Vraagt-ie wel om het wachtwoord? Ik had mijn firewall nog dicht staan. Staat ondertussen open voor de juiste poortjes... :? Herkansing?

hij vraagt om wacht woord , die vul ik in ,dan gaat hij laden ,en dan gebeurt er niets .

moet ik ook het port nr invullen ? bij mij staat hij nu op 9002

hij vraagt om wacht woord , die vul ik in ,dan gaat hij laden ,en dan gebeurt er niets .

moet ik ook het port nr invullen ? bij mij staat hij nu op 9002
Nee, 9000 tot en met 9005 op UDP zijn beschikbaar. Raar, toch maar eerst een keer op het lokale netwerkje proberen met twee computers en dan vanaf kantoor op de sessie thuis kijken. Andere keer dan maar weer. Zou wel gaaf zijn als we met meerdere (ik, jij en Bart) tegelijk konden vliegen. HoogTij achter het scherm met een pizza, chips en een pilsje. :rolling:

Nee, 9000 tot en met 9005 op UDP zijn beschikbaar. Raar, toch maar eerst een keer op het lokale netwerkje proberen met twee computers en dan vanaf kantoor op de sessie thuis kijken. Andere keer dan maar weer. Zou wel gaaf zijn als we met meerdere (ik, jij en Bart) tegelijk konden vliegen. HoogTij achter het scherm met een pizza, chips en een pilsje. :rolling:

lijkt me een goed plan :p , kunnen we lucht gevechten houden en tikkertje spelen :mrgreen:
gaan we aan werken , hoeven we ook niet meer van huis weg ;)

hier ff de maiden van junkie met de reflex in de sporthal , beeld kwaliteit is normaal superscherp ,maar filmen van een beeldbuis en daarna comprimeren word het niet beter van .

:rolling:

Ik moet zeggen dat dat model zich wel erg sluggies gedraagd hoor. Daar had je in het echt niet mee weg gekomen. Schenken ze daar ook fatsoenlijk bier in die hal? Adresje? :mrgreen:

Ik krijg nog 7 euro van je voor het vliegen in mijn hal. 8O :lol: :p

rekenen we af gelijk met de por :mrgreen:

maar wij hoeven dus niet meer op zoek naar een sporthal ,ik vind deze prima :worship:

Ik heb ook geprobeerd bij andere online velden binnen te komen zonder dat er een password op zat , ook dat lukt niet .

misschien heb je net als bij battlefield dat je van die zooi moet downloaden om er op te kunnen komen :confused:

Ik heb ook geprobeerd bij andere online velden binnen te komen zonder dat er een password op zat , ook dat lukt niet .

misschien heb je net als bij battlefield dat je van die zooi moet downloaden om er op te kunnen komen :confused:
Nee, ik had ook e.e.a. gepropeerd maar ook op de sites zonder wachtwoord kom je er niet overal op. Ook al zijn er nog voldoende slots vrij. Wel een heli van een ander weten te raken. :p

:rolling:

Ik moet zeggen dat dat model zich wel erg sluggies gedraagd hoor. Daar had je in het echt niet mee weg gekomen. Schenken ze daar ook fatsoenlijk bier in die hal? Adresje? :mrgreen:

ik kan gewoon goed vliegen ,dat bedoel je natuurlijk :mrgreen:

en hertog jan staat gewoon in de koeling ,dus dat lijkt me wel een fatsoenlijk biertje ;)

adres ?; gewoon thuis :cool:

ik zit nu ingelogged in south america , dus het werkt wel

sleur ga daar ook maar ff heen ,zie ik je zo ;) zijn daar zo'n 5 gasten a/h vliegen .

ik blijf nog 10 minuten ,en ga dan mijn mand in :sleepy:

Ik heb nog even de richtingsroerservo en de nieuwe koolstof buis in de Holiday vastgezet met Epoxy. Kan het mooi een nachtje uitharden. Dan morgen (uh vandaag) de servoheveltjes plakken en de vleugel op de romp lijmen. Vrijdag de vleugel beplakken met tape en folie en dan kan hij ontmaagd worden. :lol: ;)

Posted via Mobile Device in 2D mode

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back