Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Gewoon oplappen en van het voorjaar BYM,Gladoor,Sleurhutje,Snoeksel lekker een keer naar de Mach :cool:
Ik kom wel met de GT14 knallen. Tegen die tijd hangt er een 3S LiPo in en loopt het toch wel heel snel. ;) Sinds ik geen nitro of benzine meer heb aangeraakt, ben ik van mijn eczeem af... :? De aanschaf van LiPo's is met de huidige brandstofprijzen te rechtvaardigen. En met een knappe lader is het geen probleem om non-stop te blijven rijden. In de praktijk is het toch 10 minuten rijden en 50 minuten lnllen, dan heb ik ondertussen al weer minimaal 2 accu's geladen. :D

*smeert een tweede laag latex op Gladoor's body* :?

*visualiseerd hoe Gladoor (Gladbody) er inmiddels uit zou moeten zien* :schrik:

Junkie, ik voel met je mee, knutselen is wel leuk maar de meeste tijd gaat vaak zitten in het plaatsen van de electronica. Bouwen van het model vind ik wel leuk maar de kabels, servo's, accu's, ontvangers en andere aanverwante artikelen op de "juiste" plaats plakken vind ik minder.

Ik heb inmiddels ook nog steeds wat zaken liggen die af moeten waarvan het meeste het afmonteren van de elctronica is. K werkje.

Vliegen op een mooie winterdag trekt mij ook wel, tevens de Sav weer een keer uitlaten of de Baja (je weet wel, die wat langwerpige benzine auto waar we vroeger mee op HT reden :mrgreen:)

*smeert een derde laag latex op Gladoor's body* :hammer:

Zie hier het resultaat....
finalonb.jpg

;)Sinds ik geen nitro of benzine meer heb aangeraakt, ben ik van mijn eczeem af... :? In de praktijk is het toch 10 minuten rijden en 50 minuten lnllen,

*smeert een tweede laag latex op Gladoor's body* :?
Stop nu toch met smeren(straks word het echt nog een lekker ventje).Van Nitro of Benzine krijg je geen eczeem,komt door het toetsenbord of de handdrukken van je collega's ze werken te traag en dat ben je niet meer gewend.Nitro=Snelheid de rest niet
(en nu stoppen met smeren)
Je lnlt iid veel maar ook veel slap ;):p Snowman heeft en vers Motortje klaar staan

Laatst bewerkt:
Net even een online aircombat gehouden met gladoor in RF-G4.

Lekker melige boel weer, kon het lachen wel ff gebruiken ook.

Was met deze dingen :

blimp.jpg.jpg

Laatst bewerkt:
@Philliams: Ik zou vorige weke nog een linkje zoeken naar die mongool in een BO-105 heli. [URL="
dus[/URL].... 8O

Die man kan wel sturen zeg,maar link blijft het wel natuurlijk :lol:
Ben gistermiddag even bezig geweest met de rolroeren in de easystar
vleugels.

De servootjes zitten er netjes in,maar heb even een vraagje.
Hoe breed en hoe diep moet ik ze snijden voor het gewenste effect :confused:

Ik heb iets gelezen over 35cm breed en 4.5cm diep,gemeten vanuit het midden van de vleugel.

Laatst bewerkt door een moderator:
@Philliams: Ik zou vorige weke nog een linkje zoeken naar die mongool in een BO-105 heli. [URL="
dus[/URL].... 8O

dit soort debiele vliegen ook rond over de heide waneer wij aan het oefene zijn:p

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe breed en hoe diep moet ik ze snijden voor het gewenste effect :confused:

Ik heb iets gelezen over 35cm breed en 4.5cm diep,gemeten vanuit het midden van de vleugel.
*kuch* ;)

Of je scharnieren wilt gebruiken moet je zelf weten. Ik heb de onder en bovenkant onder 45° ingesneden maar nog eenvoudiger is om alleen vanaf de onderkant in de flaps een hoek van 45° te maken en dat gewoon met een stuk tape aan de boven kant (en eventueel onderkant). Mijn servo zit niet in het verlengde van de carbon staaf want die is een meter lang. ;) Ik heb het dus zo...

easy-ailerons1.jpg

Laatst bewerkt:
*kuch* ;)

Of je scharnieren wilt gebruiken moet je zelf weten. Ik heb de onder en bovenkant onder 45° ingesneden maar nog eenvoudiger is om alleen vanaf de onderkant in de flaps een hoek van 45° te maken en dat gewoon met een stuk tape aan de boven kant (en eventueel onderkant). Mijn servo zit niet in het verlengde van de carbon staaf want die is een meter lang. ;) Ik heb het dus zo...

easy-ailerons1.jpg

Jij hebt hem dus halfdiep ingesneden als ik het zo bekijk ?

Jij hebt hem dus halfdiep ingesneden als ik het zo bekijk ?
Ja, vond ik leuk om te doen. ;) Zelfs met een bot mes was het gelukt (alleen wat rafelig geworden :oops:). Als je niets beters te doen hebt is dat een uitdaging. Maar het makkelijkst is:
1. Recht (vertikaal) uitsijden;
2. De uitgescheden rolroeren aan de kant van de vleugel aan de onderkant 45° schuin afsnijden zodat de bovenkant de volledig lengte heeft en het roer 45° naar beneden kan bewegen;
3. Rolroeren op zijn kop op de bovenkant van de vleugel leggen;
4. Met tape de hele lengte plakken (dus het vertikale vlak op de vleugel en de rolroeren die op z'n kop liggen op het 45° vlak);
5. Rolroeren omklappen en 45° naar beneden laten wijzen;
6. Bovenkant rolroeren over de hele lengte tapen. Let er hierbij op dat je de roeren goed tegen de vleugel houdt en er minimale ruimte ontstaat (wel voldoende om 45° op en neer te kunnen bewegen).

Klinkt heftig maar dat wijst zichzelf wel. Dat gaat jou wel lukken, knutselaar. :D ;)

Ja, vond ik leuk om te doen. ;) Zelfs met een bot mes was het gelukt (alleen wat rafelig geworden :oops:). Als je niets beters te doen hebt is dat een uitdaging. Maar het makkelijkst is:
1. Recht (vertikaal) uitsijden;
2. De uitgescheden rolroeren aan de kant van de vleugel aan de onderkant 45° schuin afsnijden zodat de bovenkant de volledig lengte heeft en het roer 45° naar beneden kan bewegen;
3. Rolroeren op zijn kop op de bovenkant van de vleugel leggen;
4. Met tape de hele lengte plakken (dus het vertikale vlak op de vleugel en de rolroeren die op z'n kop liggen op het 45° vlak);
5. Rolroeren omklappen en 45° naar beneden laten wijzen;
6. Bovenkant rolroeren over de hele lengte tapen. Let er hierbij op dat je de roeren goed tegen de vleugel houdt en er minimale ruimte ontstaat (wel voldoende om 45° op en neer te kunnen bewegen).

Klinkt heftig maar dat wijst zichzelf wel. Dat gaat jou wel lukken, knutselaar. :D ;)

Zeer duidelijk verhaal Jeroen,gaat helemaal goed komen zo ;)
Op deze manier heb je ook de minste weerstand op de servo's als ik het zo
bekijk.
Als je hem half diep insnijd blijft er toch een aardige weerstand op zitten
( zie ik bij de Voyager ) dus de lichte servootjes krijgen aardig op hun lazer :hammer:

I.p.v. schuin afsnijden kun je ook de 45° hoeken schuren m.b.v. een schuurblokje :D

@ Sleur: kom je nog wel langs/kijken vanavond?
@ Siggery: misschien jij ook kijken, het is bij jou om de hoek :wink:

@ Sleur: kom je nog wel langs/kijken vanavond?
Ja, natuurlijk. ;) Ik heb dan wel geen vliegding maar ik wil wel even zien hoe krap het allemaal is. Aan de hand van jouw perfecte vliegkunsten kan ik dan wel redelijk een inschatting maken. 8O :rolling: ;) En zoals op het ACH-forum aangegeven: Mijn 2x 4 minuten vliegtijd zijn te koop (ik blijf ondernemer hè). ;)

Overigens is de nieuwe Phoenix Sim 2.0g Beta uit en ik moet zeggen dat het 3D beeld er stukken op vooruit gegaan is. Waar in 1.5 de sporthal echt een draaiende bol was, geeft het in 2.0 echt het gevoel van een vierkante ruimte (programmeertechnisch zijn dat twee verschillende modi en dat hebben ze goed weten te benutten :thumbsup). Ook zijn er weer meer toestellen waaronder de F-117 van Depron 8) en een kudde shockflyers tussen de 50 en 150 cm. spanwijdte.

Laatst bewerkt:
hoe laat en waar is dat binnen depron gebeuren ?

ik heb net mijn pasje van de ach binnen gekregen , en mijn nieuwe roepnaam is nu Masal volgens het pasje ,de rest klopt aardig :lol:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back