Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kom niet naar de sporthal,mijn meissie ligt nog te slapen,is een beetje ziekjes :(

Moet ook nog eten en wil nog wat in mijn studio gaan doen.
Programma's maken voor de winterperiode,dus druk maar wel gezellig in de radiostudio bij Siggy ;)

Veel plezier allemaal hier in het dorp,maar denk bij vertrek een beetje aan mijn reputatie he :rolling:

zo,gezellig thuis aan een pintje ;)

was zeker ff gezellig in wormer ,met al het depron geweld :cool:

phil ging zeker lekker met zijn clik :thumbsup:

ook sleur ging lekker met zijn vlieger ( weet ff de naam niet ) ,maar had wat proploslaat problemen , maar het vloog zeker leuk :p

het straaljagertje waar marcel mee vloog ,staat zeker op mijn verlang lijstje .
weet iemand hoe dat vliegertje heet ( merk )?

verder alleen jammer dat er niet wat meer vliegers tegelijk mogen vliegen :(
ht gangers zouden dat wel toejuichen , maar ik begrijp dat sommigen er veel werk in hebben gestoken ,en liever geen botsing willen

ps bym : t-ring wat een ding dat straaljagertje ,sla je niet een beetje door:help: , dat wil ik graag spoedig zien opstijgen ;)

Laatst bewerkt:
boohhh... vandaag de draagarmpjes eindelijk onder de 1:1.... binnenkort de foto's:

Onderhoud: Hoe het níet moet.

Ik ga voor de touwen. 8O :lol:
Tsjonge, een enorme sporthal maar geen eens touwen. :? ;)

phil ging zeker lekker met zijn klik :thumbsup:

ook sleur ging lekker met zijn vlieger ( weet ff de naam niet ) ,maar had wat proploslaat problemen , maar het vloog zeker leuk :p

ht gangers zouden dat wel toejuichen , maar ik begrijp dat sommigen er veel werk in hebben gestoken ,en liever geen botsing willen
Het straaljagertje is een Ikarus SU-27. Is niets voor jou want dat moet je zelf bouwen. ;)

Met meer tegelijk vliegen is wel mogelijk. Er zijn nu twee groepen gemaakt: De kunstvliegers en de raggers. Hoewel het misschien minder zal gebeuren zal gelijktijdig vliegen bij de kunstvliegers minder vaak voorkomen dan bij de raggers. Maar ik voorzie toch wel dat er op een gegeven moment wel tikkertje gespeeld gaat worden tussen bepaalde mensen. Het is alleen zo dat iedere vlieger gewoon zijn vaste x-aantal muniten krijgt om alleen te vliegen. Als die vlieger zegt: Raggen... Dan is het alsnog met elke liefhebber knallen. Dat is zijn keuze van de besteding van zijn vliegminuten. (is vast moeilijk voor je ;)).

Maar vanavond wel aardig gevlogen. 8) De grootte van de zal viel erg mee, de Pico Raven heb ik toch netjes rond weten te vliegen. :thumbsup: Het eerste rondje een lullige klapper doordat de ailerons reversed waren, tweede klapper doordat het hoogteroer wat te enthousiast was. Gevolg: Prop gebroken (van die knt Günther propjes :evil:) en het landingsgestel (ahum) scheef eronder. Met wat CA van Philliams weer allemaal geplakt en de tweede sessie toch netjes een flink aantal rondjes gemaakt. Totdat een servokabel klem kwam tussen een rolroer en al omhoog vliegend een crash tegen een dakspant onvermijdelijk was. Weer prop gebroken maar nu definitief. :cry: komende week dus een brushless erop knoeien, scheelt een hoop gewicht en wat meer power. Maar een leuk vliegertje is het zeker.

Verder natuurlijk de Nexus in elkaar plakken en de Sumo F3Axis afmaken. Van die laatste verwacht ik dat het even wennen zal zijn maar gezien de grootte van de zaal is daar denk ik wel mee rond te komen. :yes:

*gaat Gladoor's body nu met een scalpel (niet dat autootje) bewerken en even lekker op zijn body spuiten* 8O

phil ging zeker lekker met zijn clik :thumbsup:

ps bym : t-ring wat een ding dat straaljagertje ,sla je niet een beetje door:help: , dat wil ik graag spoedig zien opstijgen ;)

Ja hij was zeker leuk om te zien, die mini straaljager van Marcel, de andere junkie van ACH, en niet duur ook zo ik begreep :p

En doorslaan, nee joh, hoe kom je dááááár nou bij :p
Vrees alleen dat het spoedig opstijgen van de F15 nog wel een tijdje op zich laat wachten ....

In volgorde van prioriteit te (ver)bouwen projekten :

Discus nachtvlieger.
Hummel zweefsleper trainer edition.
Multiplex Easystar midnight edition.
Multiplex Twister Alpha 4004 edition.
F15 Avonds ducted fan.

Zo u leest, hij staat onderaan. (enkelt vliegende projekten vermeld ;) )
Binnenkort wel te bewonderen bij de gezelligste club van Heemskerk.
Dat mag ik gelukkig tijdelijk als hangar gebruiken, omdat ik hem voorlopig thuis niet eens kan herbergen :p

In volgorde van prioriteit te (ver)bouwen projekten :

Discus nachtvlieger.
Hummel zweefsleper trainer edition.
Multiplex Easystar midnight edition.
Multiplex Twister Alpha 4004 edition.
F15 Avonds ducted fan.
Ik zou dat lijstje wijzigen in:
- Discus (het is vroeg donker straks ;))
- EasyStar (voor de mooie winterdagen op HT)
- Nexus (dis was je vergeten :?)
- Hummel
- Twister
- F15 (voorzover je daar mee gaat vliegen 8))

dan worden bij deze, mijn vliegminuten ,rag minuten , das duidelijk lijkt me ;)
Mijn eerste sessie wordt serieus maar ook mijn tweede sessie zal meer voor een ragbak (Sumo?) worden. En ik doe mee met jouw ragsessie. :yes:

Ik zou dat lijstje wijzigen in:
- Discus (het is vroeg donker straks ;))
- EasyStar (voor de mooie winterdagen op HT)
- Nexus (dis was je vergeten :?)
- Hummel
- Twister
- F15 (voorzover je daar mee gaat vliegen 8))

Mijn eerste sessie wordt serieus maar ook mijn tweede sessie zal meer voor een ragbak (Sumo?) worden. En ik doe mee met jouw ragsessie. :yes:

Ships ja, de nexus, glad vergeten.
Wil daar nog wat componentjes voor hebben trouwens, accu's heb ik al bij Peter besteld gelukkig :p
Heb nog een houtbouw kunstvlucht dingetje liggen ook trouwens, bedenk ik me net.

Potverdorie. Ik word nog eens goed in dat airbrushen... ;) Hier was al dat latexen, besnijden en spuiten goed voor:
gt14_body2_paintjob1.jpg

Alleen dit al was goed voor 7x kleurtje wisselen, 4x de spuit schoonmaken en 3 snij-acties. 8O

Toont wel enige gelijkenis met deze maar de eerste missers zijn reeds ondervangen.
gt14_body1_paintjob2.jpg

Laatst bewerkt:
Gladoor en ik hebben vanavond een nog mooiere joehoe dan ik vorige week had opgehaald gescoord :

Spanwijdte 1.45
Lengte 2.16
schaal : 1/9

Compleet met retracts ,struts ,wielen en remmen, schaalcockpit,ducting.
Evt zelfs om te bouwen tot turbine model

1.JPG

hee BYM je hebt bezonder wilde plannen:p dit wordt vast een 5 jaren plan, vlieg eerst maar lekker rond met je hummel, ik heb een extra 300 staan met 8.5 cc, waneer ik echt alles met me calmato kan doen, wil ik overstappen op de extra:rolleyes:

en jawel , goedesmorgens :rainbow1:

weertje niet :confused:
vandaag maar is lekker zwemmen met het gezin ,nat worden we toch wel :rolleyes:

sleur ; de ikarus komt er wel ,je kan er ook buiten mee vliegen .
en een beetje afbouwen ,daar heb ik wel zin an ,nood breekt wet , ik zal wel moeten .

het zal minder werk zijn als de blizzard ;)

maar was leuk gisteren ,en als er straks wat meer tegelijk mogen vliegen ,ben ik zeker v/d partij ;)

phil; mooi gefilmd ,maar wat een beroerde kwaliteit :confused: ;)

Ziet er erg leuk uit hoor dat indoorvliegen,maar het is wel even oefenen zie ik al :o
Het lijkt zo'n grote ruimte maar je zit toch al snel tegen het plafond bij een stuurfoutje ;)

Wat een zootje rotweer vandaag zeg,zet zometeen maar weer lekker het radiootje aan,bakkie koffie erbij en knutselen ;)

Het wordt volgende week ook niet veel beter als ik het nieuws hoor :confused:
Zal ik dan toch maar de Blizzard van Junkie in elkaar gaan zetten komende
week,is wel een leuk ding om te bouwen :cool: ;)

De meeste spulletjes allemaal binnen, thx sleur. Nu nog de nodige spullen voor de Disc. Volgens mij alleen Depron. Wordt dat nog centraal ingekocht (Peter?)

Was gisteren wel even leuk ja, je moet wel flinke beheersing van je toestel hebben, maar het mooie is dat als je daar zo mee kan vliegen dan is elk groter vliegtuig een eitje volgens mij...

het is idd een goede leerschool ;)

heb je nog wat pic's van gisteren ?

siggy ; nee, ik heb hem gekocht ,en zal hem bouwen ook ;)
ik heb de hele winter de tijd ,word toch minder gevlogen , kijk maar naar buiten 8O

nu snel een indoor iets in elkaar prutsen :razz:

net nog ff 2 festo schuurmachines gerepareerd en schoon gemaakt ( is toch ook een beetje modelbouw ) ;)
wat bleek ,dat de koolborstels langs een zwarte aangekoekt anker liepen ,schuurpapiertje erlangs ,lagertjes gevet , bedrading breuken nagelopen , en alles weer als nieuw ;)

dus bym ; mocht je er weer 1willen lenen ,u roept maar ,ik heb momenteel weer 4 :D , al is het buiten seisoen wel een beetje afgelopen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back